Kaldırdım içimdeki yalnızlığı dağa. Uzun uzun baktım sağıma soluma. Paslı bir kancaydı takılan yüreğime cennet çırılçıplaktı önümde. Uçurumları dolaştı içimdeki kuzgun içimde taş yağmuru içimde yurtsuzluk içimde suya uzanan fıstık ağacının yokluğu içimde şifasını kaybetmiş bir dünya Dilimde binlerce beddua..
İçimin içi acımakta. Ç’ağlayıp ç’ağlayıp yağmur olabilseydim keşke yeşilin koynunda asırlık üryana. Ve merak içindeyim; Bunca talana bunca tahribata hor kullanıma ’’Etki ’’ yasasıyla ne zaman ’’tepkisini ’’ koyacak doğa..!
(c) Bu şiirin her türlü telif hakkı şairin kendisine ve/veya temsilcilerine aittir.
Şiirlerin izin alınmadan kopyalanması ve kullanılması 5846 sayılı Fikir ve Sanat Eserleri Yasasına göre suçtur.
İçimde Şifasını Kaybetmiş Bir Dünya. şiirine yorum yap
Okuduğunuz şiir ile ilgili düşüncelerinizi diğer okuyucular ile paylaşmak ister misiniz?
İçimde Şifasını Kaybetmiş Bir Dünya. şiirine yorum yapabilmek için üye olmalısınız.
"Kaldırdım içimdeki yalnızlığı dağa. Uzun uzun baktım sağıma soluma. Paslı bir kancaydı takılan yüreğime cennet çırılçıplaktı önümde. Uçurumları dolaştı içimdeki kuzgun içimde taş yağmuru içimde yurtsuzluk içimde suya uzanan fıstık ağacının yokluğu içimde şifasını kaybetmiş bir dünya Dilimde binlerce beddua..
İçimin içi acımakta. Ç’ağlayıp ç’ağlayıp yağmur olabilseydim keşke yeşilin koynunda asırlık üryana. Ve merak içindeyim; Bunca talana bunca tahribata hor kullanıma ’’Etki ’’ yasasıyla ne zaman ’’tepkisini ’’ koyacak doğa..!"
Çok duygulandım, çok beğendim sevgili Ferda ca Tebrikler Ne güzel bir şiir bu müzik de çok yakışmış Şairler: en hassas kişiler olmaları sebebiyle şairler dayanmaz. Hel söz konusu; vatanı, doğasıysa, ekmek yediği teknesiyse, şairler dayanamaz sevgili Ferdaca duygularına sağlık.
Duyarli güzel yüreginize saglik, Bu alemi yaratan , hem insanogluna hem dogaya kanun nizam vahy etti, Insana irade verdi, diger varliklarin genine yerlestirdi nizamini yani sünnetullahi, Insan dogasi geregi isyanida secebilir ihsanida, fakat doga harfiyen itaat etti.. Iste kiyamet burda kopuyor, Birinde itaat digerinde isyan olunca anarsi bas gösteriyor. vel hasili kelam biz insanlar sinavi kayb ettik Umulur ki, aklimizi basimiza alirda ilahi yasalari hayatimiza uygulariz, o zaman dünya cennet olur
Tepkisini zaten afetleriyle birlikte ortaya koyuyor doğa.. O kadar musibetten bi kerecik de olsa dersini almamakta hâlâ ısrarını devam ettiriyor insan.
İnsanoğlunun doymak bilmeyen o iki gözü var ya, dünyadaki tüm savaşların, katliamların, oluk oluk akıtılan kanların, iğfal edilen doğanın, nesli yok canlıların, çekilen bütün çilelerin tek ama tek,
en işlek caddesi!
ve gün gelecek, (ki uzakta değil)
"Artık, sana daha fazla verebileceğim birşeyim kalmadı" diyecek doğa. .....
"içimde şifasını kaybetmiş bir dünya Dilimde binlerce beddua.."
İnşallah iş işten geçmeden tutar bu bedduâ..
Allah büyüktür.
-Ramazan Boran tarafından 8/2/2021 10:47:23 PM zamanında düzenlenmiştir.
Doğa tepkisini koydu koymasına da anlayabilmek gerek, denizler ısınıyor zamanlı zamansız fırtına, yağmur, iklim değişti... Sıcaklıklar bir anda 5 - 8 C° birden yükseliyor.
Sular çekildi, göllerimiz kurumakta...
Doğa daha nasıl tepki versin bilmiyorum...
Çok üzgünüm... Çok...
haticeak tarafından 8/2/2021 9:04:59 PM zamanında düzenlenmiştir.
Doğada ağaçları Evde içimizi yakanların Bilmeliler ki kendilerine yaktıkları cehennemdir Söyleyecek bir söz yok Şiir zaten herşeyi söylemiş Tebrikler İçimizi yakan bu ateşin sönmesi dileğiyle..
Hele iki kadının ağlaması yüreğimi dağladı. Kanser hastasıyım dedi biri 15 milyar tedavi param yandı.
Diğeri yanan evinin başında yakınlarını ağlayarak arıyordu. Kızımın çeyizleri yandı diyordu. Oysa evi kül olmuştu. Öyle bi şey ki; O an giriş ve çıkışlar yasaklandı arabalar engellemesin söndürmeleri diye..
Yakınları da yanlarında olamayınca hüzünler katlandı..
Offf hala devam ediyor umarım daha fazla zaiyat vermeyiz..
Duyarlılık için teşekkür ederim şairim saygılarımla..
Doğa yıllardır alarm veriyor da bz kör, sağır olmuşuz şairim Bizi içine alsa da kurtulsa bizden Yanan alev sanki çay demlemek için Sözün sus olduğu yerdeyiz Insanlık ki; utanç verici Ver tepkini doğa, yok et şu insan/lık denen yaratığı
Biz hala gidemedik Marmaris'e.. Yangın bizimkilerin evine yaklaşmış.. Biraz ileride benzin istasyonu var oraya geldiğinde Marmaris diye bir yer kalmaz sanırım..:(
O kadar üzgünüm ki.. Marmaris'in ne kadar zarif bir halkı var.. ''Evimiz gitmiş önemli değil ağaçlara bir şey olmasaydı ''diyecek kadar.. Bu kadar şehir var, bu kadar itfaiye neredeler.. Azerbaycan yangın söndürme ekibine kalbi teşekkürlerimle..