Bir zaman maziye bak,ne kadar şakrak şendik Kuş gibi kanatlanır,memnun olur coşardık. Uçup uçup yapraksız, kuru bir dala konduk. Hayal ve umutlarla mutluluğa koşardık.
Severdik sevilirdik,karamsarlık uzaktı. Edebimizle yaşar,haram bize yasaktı Çoğunun yaklaşımı,menfaat ve tuzaktı. İyilikler uğruna her engeli aşardık.
Ah! Ne idik,ne olduk biz ne hallere düştük. Nerde yanlış iş varsa,hemen ona üşüştük. Kabe tavafı gibi, etrafında koşuştuk. Dostlar biz eskilerde adaletli yaşardık
Aile kavramı yok,vefa sadakat bitti. Can ciğer arkadaşın helaline göz etti. Kıkbeş yıllık eşine ihanet edip gitti. Daha önce olsaydı,bu duruma şaşardık.
Ana babaya saygı her hanede yok oldu. Biz evlendik dediler, ebeveyin şok oldu. Emek veren analar için için vahvoldu. Geçmişte bu olaya köpürüp de taşardık.
Yapacak hiçbirşey yok,bağırarak susarız. Canı sağ olsun deyip bağrımıza basarız. Özlem gidermek için,fotoğrafı asarız. Sabır imtihanını tam puanla kazandık
(c) Bu şiirin her türlü telif hakkı şairin kendisine ve/veya temsilcilerine aittir.
Şiirlerin izin alınmadan kopyalanması ve kullanılması 5846 sayılı Fikir ve Sanat Eserleri Yasasına göre suçtur.
Ne İdik Ne olduk şiirine yorum yap
Okuduğunuz şiir ile ilgili düşüncelerinizi diğer okuyucular ile paylaşmak ister misiniz?
Ne İdik Ne olduk şiirine yorum yapabilmek için üye olmalısınız.
Ah ki ah dedim Ülkü'cüğüm, hangi birine yanalım. Her birimizde ayrı bir dert, ayrı bir tasa, ayrı bir kaygı. Korkuyorum daha da kırılmalar olacak diye anane ve kültürümüzde. Şiir sayfa yorum fon yine bütünüyle güzeldi. Gönülden tebrik ve sevgilerimi sunuyorum.
Değerli Şairim Merhabalar Kalemin yüreğin varolsun. Ömrünüz Şiir tadında olsun. Nice güzel Eserler üretmeniz dileğiyle, Sağlıklı huzurlu mutlu bir yaşam dilerim. ____________Selâmlar Sevgiler.
"bir zamanlar maziye bak ne kadar şendik ikimizin mesut olmak emeli vardı" Osman Nihat Akın'ın bu güftesini ve dolayısıyla o güzel şarkıyı hatırlattı bana.
Evet Arkadaşım "maziye bir bakıver neler neler bıraktık"
eskiden bir bekçi düdüğü bizim huzurumuzdu " eskidendi eskidendi çok "eskiden" demiş ya Murathan Mungan
Ne yazık ki her türlü değerimizi yitirdik. Gerçekleri yansıtan, uyum ve söz zenginliği ile dökülen mısralarla şiirin bütünlüğü güzeldi arkadaşım.
"bir zamanlar maziye bak ne kadar şendik ikimizin mesut olmak emeli vardı" Osman Nihat Akın'ın bu güftesini ve dolayısıyla o güzel şarkıyı hatırlattı bana.
Evet Arkadaşım "maziye bir bakıver neler neler bıraktık"
eskiden bir bekçi düdüğü bizim huzurumuzdu " eskidendi eskidendi çok "eskiden" demiş ya Murathan Mungan
Ne yazık ki her türlü değerimizi yitirdik. Gerçekleri yansıtan, uyum ve söz zenginliği ile dökülen mısralarla şiirin bütünlüğü güzeldi arkadaşım.
Ah! Ne idik, ne olduk biz ne hallere düştük. Nerde yanlış iş varsa, hemen ona üşüştük. Kabe tavafı gibi, etrafında koşuştuk. Dostlar biz eskilerde adaletli yaşardık.
Olayın özeti. Ne güzel hasletlerimiz vardı bizim. Bugünün 3. sayfa haberleri o yıllarda çok azdı ve ne büyük bir hayretle, nasıl şaşkınlıkla karşılanırdı. Ne oldu gerçekten bize. Ne ara bu kadar duyarsız, bu kadar umarsız, böylesine hissiz, böylesine insan olmaktan çıktık. O dostlukları, o sıcaklığı, o muhabbeti, o bizim mahallenin insanlarını, komşularımızı, aile yapımızı kısaca herşeyi o kadar çok özlüyorum ki. Şiiriniz beni o eski, tadı damağımızda kalan günlere götürdü. Dünle, bugünü kıyas ettiğimiz zaman ne de çok değerlerimizden kopmuşuz meğer. Sayın Hoca m. Yine muhteşem bir şiire nefes vermişsiniz. Kaleminiz, yüreğiniz dert görmesin. Bizim devrin insanlarının duygularına tercüman olmuşsunuz. Tebrik, takdir ve saygılarımla. Sağlıcakla kalınız, vesselam...
Çok güzeldi,çok acıklıydı, sevda ve özlem vardı,Hakikat vardı, O güzel yüreğine sağlık Üstadem , ders vericiydi,akıcı anlamlı düşündürücüydü kutluyorum Dualarımla selamlarımla .
Saygı ve selamlar.