Tanıyor musunuz beni ? hiç gördünüz mü geçmiş yıllarda kırmızı ruh/j/lu gençliği...
Heyy ellerimde tuttuğum yıllar yıllanmış rüyalar biriktirdiğim yastığımda üstümü örtüp sarılıp uyuduğum düş yorganım ne kışlar ne yazlar geçti kadife tenimde alevsiz anıları külleriyle savurup eski bir çerçeveye mıhlı dünlerle sararmış günlerdendi kalan geçmiş...
her geçen yıl, solan yılları doğurdu doldurduğum gözçukurları derinleşirken alnımda kalan her çizgi gençlik şarkısı tazeliği yitmiş dudaklarımda gül kurusu eski bir renkti aynaları her sildiğimde silinen yıllar ahşap çerçevede kurt yeniği acılarla ütüsü gitmiş yüzhatlarıma dokunduğumda damarlı ellerime takıldı gözlerim bir zamanlar ak bir eldivenden daha aktı ellerim gençliğin tek kanıtı elimde kalan siyahbeyazım...
...
yalan söyler miydi gözlerindeki yeşil savaş şarkılarında hasret kokardı sevdiği başı bağlı bir dua gibi sakladı özlemleri iç geçirdikçe göğüs kafesi açıldı / acıdı nefesi titredi hayali med cezirlerle içine içine akan yaşları silemedi bir perdelik oyundu bitti aşk ve hayat replikler kısa yıllar uzun kaldı saçlarının beyazında...
ne çok gürültü yapıyordu gün avuçlarında kendini arayan kadının gençliği çalan yıllar baharda zamanı şaşırıp açan çiçekti hazana kuru yaprak olup savrulan Lenin izli sonbahardı zaman.
yüreği kış uykusu elleri orak, parmakları çekiç ayazı pek beyaz ülke Nazım mezarlı göğsünde eski bir nişan kendini arıyordu kırmızı ruj izinde bir kadın...
(c) Bu şiirin her türlü telif hakkı şairin kendisine ve/veya temsilcilerine aittir.
Şiirlerin izin alınmadan kopyalanması ve kullanılması 5846 sayılı Fikir ve Sanat Eserleri Yasasına göre suçtur.
kendini arayan kadın... şiirine yorum yap
Okuduğunuz şiir ile ilgili düşüncelerinizi diğer okuyucular ile paylaşmak ister misiniz?
kendini arayan kadın... şiirine yorum yapabilmek için üye olmalısınız.
yüreği kış uykusu elleri orak, parmakları çekiç ayazı pek beyaz ülke Nazım mezarlı göğsünde eski bir nişan kendini arıyordu kırmızı ruj izinde bir kadın...
siz hiç onu gördünüz mü?
Yüreğiniz ve kaleminiz hiç susmasın Neslihan hanım.Zaman... alır götürür işte, bir çok şeyleri bizlerden.Getirdiklerinden çook daha fazlasını götürdüğünü düşünmüşümdür hep.Sevgi, saygı ve mutluluk dileklerimle...
Ben o kadını hep gördüm.Rüyalarımda, boyadan boya geçtiğim bulvarlarda.Yıldızlara baktığımda.Islandığım Nisan yağmurlarında.Orman denizinin içinde, sahilde.Vadileri fetheden dağlarda hep o kadını gördüm.Ama onun tarafından hiç görülmedim.
mükemmel bir şiir okudum yüreginize saglık buraya çok güzel yorun çıkartılırdı ama yanlız ömer nazmi sag olsun çözmüş hepsini ömeride kutlarım bu arada kaleminiz yüreginiz şiir,le olsun
"Ben"i giydiren sizlerdiniz ey yıllar! Ne de çabuk sıyrılıp düştünüz üstümden.. Ve o kardeşleriniz; hani ihtiyar kısmını sırtlayan ömrümün, Bu kadar mı yorgundu "ben"i beklerken...
Hüzün ırmağına karışıp akanlardan sorun yılları dercesine haykırmış şiir limansız ömrün ağıtını.. Kutlarım.. Kalın sağlıcakla..
"Su gibi gençtim", dedi, ellisini geçmiş bir kadın anlatırken geçmişini. Gözlerinde katarakt buğusu, sesinde kayıp yılları. Kurudu ağzı, İçti suyunu. "Su gibi ömrün olsun" dedi, uzatırken bardağını geri.
Su gibi gençti,, ve, bir bardak su içti.....
kurgusu,hikayesi ve anlatımı ile mükemmel bir şiir ve usta elinden çıktığı her satırından belli oluyor. yazan yüreği selamliyorum...sevgilerimle....................aspendos
yüreği kış uykusu elleri orak, parmakları çekiç ayazı pek beyaz ülke Nazım mezarlı göğsünde eski bir nişan kendini arıyordu kırmızı ruj izinde bir kadın...
siz hiç onu gördünüz mü?
Evet siz hiç gördünüzmü ? şiirn doğrusu harika tek kelimeyle harika kalemin daim duyguların sonsuz ömrün yaşamın güzel olsun allah yar ve yardımcımız olsun
yüreği kış uykusu elleri orak, parmakları çekiç ayazı pek beyaz ülke Nazım mezarlı göğsünde eski bir nişan kendini arıyordu kırmızı ruj izinde bir kadın...
siz hiç onu gördünüz mü? bu ülkedeki tüm kadınlardagördüm ou kutlarım
buna benzer şiirin bazı bölümlerinde anlam eksikliği olan dizeler göze çarpıyor ; "ütüsü gitmiş yüzhatlarıma dokunduğumda" güzel ve değişik bir imge ama devamı "damarlı ellerime takıldı gözlerim" bütün ellerde damar var değil mi? ama nasıl bir damar
şiirde bunların dışında beğendiğim bölümler de mevcut mesela final " yüreği kış uykusu elleri orak, parmakları çekiç ayazı pek beyaz ülke Nazım mezarlı göğsünde eski bir nişan kendini arıyordu kırmızı ruj izinde bir kadın...
- İçerik olarak beğenimle birlikte, üzerinde biraz çalışılması gerektiğini belirtmeden geçemiyorum
Öncelikle şiir işçliğiniz için çok teşekkür ederim.
Yılları özellikle vurguladım ilk başta çok gibi görünsede farklı şeikilde şiire yedirmeye çalıştım.
Evet, "nasıl damarlı el" konusundan sizinle hem fikirim daha da güçlendirilebilir. kor damarlı mor damarlı mavi damarlı pıhtı damarlı vb. çoğaltılabilir, öneriniz için çok teşekkürler dikkate alıyorum bu önerinizi.
Öncelile beğenin ve içten düşüncelerin için çok teşekkürler. Şiirimde yakaladığın beğenini öylesi güzel anlatan yürekten sözlerine teşekkürler. Sevgilerimle Şiirle kal...
bir perdelik oyundu bitti aşk ve hayat replikler kısa yıllar uzun kaldı saçlarının beyazında...
Marksist bir gönülden Nazımlı şiirler akan bir pınarın sonbahar şarkılarını okuduk.
Oraklı, çekiçli yaşanan yıllardan kalan siyah beyaz anıların artık siliütleri zor seçilen repliklerinde hayal meyal hatırlanan repliklerindeki anlık görüntülerden ibaret bir ömür türküsü...
Replikleri çok kısa metrajlı olmasıa rağmen kalan izleri uzun uzun ve aklaşmış saçlar, belirginleşen çzigiler halinde görülüyor.
Bir yaşamın özünden kalanlar hep hüzün veriyorlar.
sanki yaşam boyunca hep kendimizi aradık ve bir noktadan sonra insan gençliğini arıyor o kadar teatral bir kurgu vardı ki şiide duygular ne resime ne şiire ne de abinin yüreğine sığdı bu şiiri okurken taştım ben
ellerine emeğine yüreğğine sağlık bu gün okuduğum ve duygularını hiç bir kaba aldıramadığım bir eserdi
Canım ağabeyim senden gelen her yorum benim için ne kadar değerlidir bilirsin senin gibi tıpkı... Beğenmene çok sevindim kardeşinin şiirini. Her daim sevgim ve saygımla Şiirle...
yalan söyler miydi gözlerindeki yeşil savaş şarkılarında hasret kokardı sevdiği başı bağlı bir dua gibi sakladı özlemleri iç geçirdikçe göğüs kafesi açıldı / acıdı nefesi titredi hayali med cezilerle içine içine akan yaşları silemedi bir perdelik oyundu bitti aşk ve hayat replikler kısa yıllar uzun kaldı saçlarının beyazında...
ne çok gürültü yapıyordu gün avuçlarında kendini arayan kadının gençliği çalan yıllar baharda zamanı şaşırıp açan çiçekti hazana kuru yaprak olup savrulan Lenin izli sonbahardı zaman. İNSANI GEÇMİŞİN HAYALİNE SÜRÜKLEYEN ÇOK GÜZEL BİR ŞİİR OLMUŞ KUTLARI O YÜREĞİ
yalan söyler miydi gözlerindeki yeşil savaş şarkılarında hasret kokardı sevdiği başı bağlı bir dua gibi sakladı özlemleri iç geçirdikçe göğüs kafesi açıldı / acıdı nefesi titredi hayali med cezilerle içine içine akan yaşları silemedi bir perdelik oyundu bitti aşk ve hayat replikler kısa yıllar uzun kaldı saçlarının beyazında...
ne çok gürültü yapıyordu gün avuçlarında kendini arayan kadının gençliği çalan yıllar baharda zamanı şaşırıp açan çiçekti hazana kuru yaprak olup savrulan Lenin izli sonbahardı zaman.
YAŞAMAK GEÇMİŞİ GELECEKTE HEP KADINLARIMIZIN KADERİMİ OLACAK VE KENDİNİ ARAYAN KADINLAR KOLLARIMIZI MI DOLDURACAK TEBRİKLER.....
baktığınız aynada kendini arayan kimse bir daha göremedi kendini.en canlı şahidi benim.o arayıp bulamadığınız yıllar ve o yılların içinizde büyüttüğü ağaç yüreğinize şiir olup damlamasaydı biz de mahrum olacaktık bu güzel dizelerden.yüreğinize bereket.
ne çok gürültü yapıyordu gün avuçlarında kendini arayan kadının gençliği çalan yıllar baharda zamanı şaşırıp açan çiçekti hazana kuru yaprak olup savrulan Lenin izli sonbahardı zaman.
yüreği kış uykusu elleri orak, parmakları çekiç ayazı pek beyaz ülke Nazım mezarlı göğsünde eski bir nişan kendini arıyordu kırmızı ruj izinde bir kadın...
siz hiç onu gördünüz mü?
Hı hı her taraf dolu o kadından dilinize yüreğinize sağlık kalemminiz daim olsun
...
yeniden tanıttın
yüreğin kalemin
merceğin daim olsun