Karşınıza gülen bir yüz çıkar bazen Biraz meraklı. Biraz da tanımak amaçlı. Bir hayatın, bir hayata değmediği Ama; insanın insana desteğinin güzel bir borç olabileceği duygusuyla; akıtırsınız içinizdeki yaşamı. Pimi çekilmiş bir soru işareti ya da bir ünlem bombasıyla..!
Unutmak ve hatırlamak gibi iki zıtlık arası An’da sıkışıp yanılgı ve yenilgi gerçeği ile Benliği aşarsınız en kıymetli haliyle. Yüzleşirsiniz kendinizle. Ve de anıların estetiğiyle. ’’di’’li geçmiş zaman aydınlatır yüzünüzü. Tebessüm edersiz. Ve sorarsınız kendinize. ’’Gerçekten yaşadıklarım hayatım mıydı yoksa sözcükler miydi hayatı anlatan’’
Bir yol çizmek istersiniz yarınlara. İlerlemek için yürümek gerekir. Bulmanız zaman alır doğruları. Yürüyüş de zaman aşamalıdır. uçarak gidilmez sona. Tecrübedir ilerlenmesi gereken süreç.
Ve anlarsınız ki; Bu dünya ortak bir bahçe. Her biri insan gibidir ağaçların. Kurtludur bazılarının içleri. yılan sarmıştır bazılarının gövdelerini. Çiçek açar yaz kış dalları kiminin meyvesine doyum olmaz kimilerinin. Hiç ummadığınız anda birileri taşlar meyvelerinizi Ya da; koparır birileri çiçeklerinizi. Derine indikçe kökleriniz sağlamlaşır yeriniz hiç kimse yıkamaz sizi.
Varmanız gereken yere varamasanız da bi türlü. Almadan vermeyi yenilmemek için yenilenmeyi insanın insanla güzelleştiğini. Hepsinden önemlisi; Hatırlamak için önce unutmayı öğrenirsiniz. Koşar.. koşar.. şiirle yakalarsınız yaşamı iğde kokar yaz mevsimi. Serçenin kanadından dökülür kuşluk vakti saati. Umudunuzu yoracaksa eğer kuralsız bir sevgi Ölmek biraz da çiçek açmak değil mi..?
(c) Bu şiirin her türlü telif hakkı şairin kendisine ve/veya temsilcilerine aittir.
Şiirlerin izin alınmadan kopyalanması ve kullanılması 5846 sayılı Fikir ve Sanat Eserleri Yasasına göre suçtur.
İğde Kokulu Geceden şiirine yorum yap
Okuduğunuz şiir ile ilgili düşüncelerinizi diğer okuyucular ile paylaşmak ister misiniz?
İğde Kokulu Geceden şiirine yorum yapabilmek için üye olmalısınız.
Baştan sona muhteşem bir şiir; müzik de çok yakışmış. Denizi kumuyla , ağacı kuşuyla, sesleri sessizliğiyle herkesin farklı şekillerde ucundan tuttuğu eylemin adı bana göre hayat; ki siz bunu bu şiirle çok güzel anlatmışsınız tebrik ediyorum.
yarasa yuvalanmasını görmüşlüğüm vardır inanın kuru bir ağacın ufacık oyuğunda. hayat da sanki biraz bu, boyumuz, çapımız derken ne çok kurtlanmışlıklarda yuva aramışlığımıza baktıkça.
ve şiir. yazmasak içimiz denileni nasıl eder de dökeriz değil mi usta.
Aşkta zaman mefrumu olmuyor şairem. Bazen hislerinize kapılıp sonunu düşünmeden kapılıp gitmişsinizdir aşkın peşi sıra; ya iğde kokulu baharları yaşatır size hayat, ya da serçe kanadına taşıyamayacağı aşkı yükler size hayat. Öyle ya da böyle göze alıp almamak sadece size kalmıştır. Pişmek ya da ham kalmamak adına. Bazen sonu hüsran da olsa pişmek gerekir, tecrübelerdir çünkü hayatın hamlığını sizden söküp alan. Bu manada aşka, hayata ve yaşama dair derin vurgusu olan çok güzel bir şiir okudum kaleminizden. Yürek sesinize gönül dolusu tebrikler sevgili şairem. Sevgilerimle...
Ne güzel dizeler damlamış gönül sesinizden insana dair Şairem..) Gönül sesiniz var olsun canı gönülden kutluyorum... Selamlar sevgiler olsun şiir yüreğinize...)
Değerli şairem Sayfanızda güzel bir şiirinizi okudum ilhamın bol olsun kalemin hiç susmasın nice böyle güzel şiirler yazmanız dileğiyle kalın sağlıcakla
Selamlar.... Saygılar....