Okuduğunuz şiir 2.11.2020 tarihinde günün şiiri olarak seçilmiştir.
Varlığın Sessizliğim, Hicretin Sensizliğim
Dalga dalga hasretin vurur kıyılarıma Takvimler yaprak döker mevsim olur sonbahar Rüzgâr esme uğruna hazan yığar kârıma Hasadında özlemler, gönülde marazi har Yadıma kurulu sen; içimde kıyametin Bitap düşmüş bünyeme yokluğun gelir çetin
Adın kâtibe mühür, ezber bozar kalemler Konuşmamın susmamın izleridir sadakat Sırtımı yasladığım melâlimde söylemler Ömrümün hissesine dokunduğum muhakkak Varlığın sessizliğim sûkutu deler yer yer Hicretin sensizliğim, virandır sensiz her yer
Bu hâl ki gurbet bende yaşıyorum sayende Söyle kaç yıl, kaç asır önümüze serili Sevginin yücesini taşıyorum sayende Söyle ben gibi var mı yası tutan sevgili Devasa kederlerim sanki ateşten yorgan İdrakimde tükeniş, nefeste içli figân
Suretinde aynalar üstüne gün devreder Yolu kesen gölgeler bin avazı devşirir Birden bire boşalan sağnak nasıl sabreder Göğsüme vurar vura kâinati devirir En dipsiz sefilliğim çoğalırken bu ara Fırtınalı düşlerim olurlar alabora
Kehribarı andıran gözlerin can evinde Düze dökülür duygu özlem sana müptela Mihrabı titreten aşk kıvılcım alevinde Maksadımda var olan kavlim geçerli hâlâ Gün sılaya saltanat hem sırlı hem de kutsi Benimse meftunluğum hem asil hem de asi
Ayak ve yürek sesi karışmış birbirine Hudutlar arasında hep sana koşuyorum Göğümde kuş sürüsü bütün gücümle yine Pusulasız nehirle yönüne taşıyorum Ruhumun kaçıncı kez kimbilir aldanışı Saymadığım ömrümün belki de en son kışı...
Nezahat YILDIZ KAYA
- Edebiyat Defteri çatısı altında şiirimi kız kardeşimin şiiriyle aynı güne taşıyan seçki kuruluna, sayfamı ziyaret eden herkese teşekkür ederim -
(c) Bu şiirin her türlü telif hakkı şairin kendisine ve/veya temsilcilerine aittir.
Şiirlerin izin alınmadan kopyalanması ve kullanılması 5846 sayılı Fikir ve Sanat Eserleri Yasasına göre suçtur.
Bu şiir, şiir değil yalnızca, sırrun min-el esrâr. Bu sevgi apayrı bir şey... Olsa olsa, hubb-i Rasûlu’llâh, salla’llâhu aleyhi ve sellem, olur diye düşünüyorum. Bu yönde çok işaretler var, şiirde.
Dedik ya, sırrun min-el esrâr!
Ben bu şiir sitesine geç hicret ettiğim için şair/e/leri tanımam da geç oldu. Bu mümtaz şiiri de 2022'nin başında okuyabildim. Mazeretim arz olunur.
En içten selam, hürmet ve dualarımla, Nezahat Hanım.
Sevgili kardeşim değerli meslektaşım sayın Dr. Nezahat Yıldız Kaya.
Günün şiiri olmayı hakkıyla hakkeden nefis bir şiir kaleme almışsınız. Kalemin duygulu, vurgulu ve edebi şiirler konusundaki ustalığını gözler önüne seren muhteşem bir şiir olmuş. Yeni şiirlerin yazılmasına vesile olacak, ilham veren güzellikte. Gönülden tebrik ediyor, başarınızın devamını diliyorum. Her şeyin sizin ve sevdiklerinizin gönlüne göre olmasını diliyorum. Sevgi ve saygılarımla. Dr. İrfan Yılmaz. BODRUM.
Son zamanlarda okuduğum en güzel hece ölçülü şiirlerden 7+7 ile yazılan dörtlüklere ilaveten ikili satırlar şiire güzel bir hava katmış, güçlü vurgulu cümlelerle süslediği şiirini, duygu bakımından da üst perdeden duygu ile süslenmiş, kafiyeler yerli yerinde dört başı mamur bir şiir olmuş, iairemizi gönülden kutluyorum
Saygı değer Şairimiz Güzel Eserinizi Canı Gönülden kutlar Tebrik ederim Yüce Rabbim daha güzellerini yazdrmayı nasip etsin. İlhamınız bol yüreğiniz kaleminiz var olsun. Selâm ve Duâ ile Saygılar Sevgiler.
Kardeşim Ümmühan Yıldız ile şiir adına Edebiyat Defteri'nde aynı günde seçilmek ve aynı kürsüde beraber olmak bu bir ilki yaşamanın onuru, mutluluğu az rastlanır durum olsa gerek.
Kardeşimin uzun süredir dileğiydi 'beraber aynı gün şiir asalım' diye.
Onun bu çocuksu coşkusu taa ilkokul birinci sınıfa giderken mini minnacık elleriyle elime sarılışı, heyecanı o günü nasıl yaşattıysa bugün de aynı duygularını, kuş kanadı çırpıntılarını, yürek çarpıntılarını hissettirdi bana.
''Edep'' çatısı altında toplandığımız burada ''kardeşlik duygusu'' kadar ''arkadaşlık duygusu'' bilincinde olan bizlerin her şeyi ''kalem'e'' '' şiir'e'' borçlu olduğumuzun teşviki ve izharıdır bütün bunlar. Neye hizmet edersek oyuz biz, hizmet ettiğimizin de kalitesindeyiz.
Sizlerin de bizim bu duygularımıza ortak oluşunuza, bu güzelliği beraber yaşattığınız için başta sitemizin seçki kurumuna, sonrasında gönlümün bütün mavi renklerini verdiğim birbirinden güzel yorumlarınıza, eşliğinize, varlığınıza ayrı ayrı teşekkürlerimle her birinize saygı sevgi ve selamlarımı sunuyorum....
Değerli Mehmet Emin Hocam, şiire nazar-i bakışım, soluğum, kalemim, rahlem bilginizden her daim nasiplenmiş, nasiplenmeye devam ediyor. Minnettarım; kalb-i teşekkürümdür. Defterde varlığınız; şiir adına feyzimiz, ilerleme gücümüz, ma’mûr olmamız, huzurumuzdur. Selam saygı, hürmetlerimle.
Günü ziyadesi ile hak eden bu anlamlı naif şiirleri ve değerli şairlerini tebrik ederim. İki saygın şair kardeşin, aynı gün güne gelmesi, daha da anlamlı olmuş.
Çok teşekkür ederim sevgili Ayşe Kardeşim, ne güzel aslında bizler birbirimizden mutlaka güzel şeyler öğrene öğrene ilerliyoruz. Bir kardeşim de sensin, yürektesin diyor sevgilerimi sunuyorum.
Ablacığım, sevgimde saygımda ihtiyaç duyduğumda uzak mesafeleri yıkan ÖĞRETMENİM babamın annemin çalışkan kızı gurbet ellerde büyüyen çiçeği seninle edebiyat dünyasında aynı günde olmaktan gurur şeref onur duydum…
Aşk, özlem ve aldanışlar kesitler halinde yansıtılmış dizelerde.. Emek verilerek yazılmış harika betimlemelerle örülü çok güzel bir hece okudum kaleminden Nazom. Yüreğine, emeğine sağlık. Uzaklara sevgi ve selamlarımla...
Hecenin usta kaleminden muhteşem bir eser. Benim nezdimde günün şiiri. Tebriklerim, selamlarım ve hürmetlerim çokça. İyi ki böyle kalemler var. Sağlıcakla kalın.
Ruhun özlemi tenin özlemini aşmış çoktan. Sevgili hem anlatmış Hem anlaşılmak istemiş Uzun yolun ucunda Kimbilir belki uçurumunda duran yar için Mısraların yolu çok anlamlı Tebrigim takdirin gölgesinde kalsın. Resim de muhteşem şefkatin resmi Sevgiyle
Bahçe tarafından 11/2/2020 7:48:49 PM zamanında düzenlenmiştir.
Yorumunuz öyle değerli ki aslında ruhumdaki ip uçlarını yakalamışcasına özetlemiş şiiri. Bu meyanda ayrı teşekkürlerimle gönlümün mavisini göğünüze asıyor, çok teşekkür ediyor sevgiler sunuyorum.
Şiiri okurken - sanki-, İran halısı serildi gözümün önüne. O halılar İran'ın yeryüzüne bir hediyesidir. İlmek ilmek dokunan bu şiir öyle salla pati yazılmamış; özen gösterilmiş ,emek verilmiş ; göz ve gönül nuru ile yoğrulmuş...
Eşlik eden eser de hemdem olmuş hüzne..
Sevgilerimle Nezahat Hanım. Güzel bir akşam diliyorum.
Siz hep güzelsiniz, gönlümde yeriniz hep değerli Canan Hanım. Ha keza yorumunuz da bana ve şiirime eşlik etmiş ve o İran Halısını beraber sermiş. Gönlümdeki mavilerimi göğünüze asıyor teşekkür ediyor sevgimle selamlıyorum.
Nezahat Ablam'ın bu harikulade dizelerine bir nazireyle eşlik edecektim, baktım ki dizelerin arkası gelmiyor. Artık vakti gelince şiir olarak eşlik ederim.
Alıp aklımı bir uzak diyara götürdü beni dizelerin abla. Ne diyeyim, çok ve güzel yaşa emi...
Bu sevgi apayrı bir şey... Olsa olsa, hubb-i Rasûlu’llâh, salla’llâhu aleyhi ve sellem, olur diye düşünüyorum. Bu yönde çok işaretler var, şiirde.
Dedik ya, sırrun min-el esrâr!
Ben bu şiir sitesine geç hicret ettiğim için şair/e/leri tanımam da geç oldu.
Bu mümtaz şiiri de 2022'nin başında okuyabildim. Mazeretim arz olunur.
En içten selam, hürmet ve dualarımla, Nezahat Hanım.