Okuduğunuz şiir 13.7.2020 tarihinde günün şiiri olarak seçilmiştir.
fon Z.Ş
Güvercinlensin Ellerin
Dünlerden ve düşlerden yola çıkıp Her olmazdan bir ’olur’ çıkarıp Saç tellerinden ayak ucuna sarsılıp Beklenen mektup gibi açtım geceyi usulca. Karanlığı taç yaptım saçlarıma. * Unutulmuş zamanı çaldığında saat Körleşti ustura yüreğimin yanında. Örttüm sesimi bembeyaz kağıda. Tüm duaları özetledi Gurbet sürgünü bir türkü fonda Ayrı sözcüklerin eş anlamını sessizce dizdim avuçlarıma. Uzaklaştıkça yinelendi aşkın kusursuz bekleyişi. Solgun bir gülüşe su verdi durmaksızın anılar. Işık vurmuş sular gibi aktı hayatıma. Yanaşmadan kapıma pişmanlığın çektiği acaba Dallarımda uyudu meltem son defa. Ölümün en görkemli tonu olsa da sevmek. Saatleri ayarlamayı bırak Tut O’nu Güvercinlensin ellerin. Kanat kanat uçsun türküler Yorgun düşsün şiirler sözcüklerden.
Yaşamanın anahtarıdır sevgi dünyayı onunla gezmeli. ’’Sen benimsin ben de senin ’’ey yar. Yar semtinden gelse de rüzgar..!
(c) Bu şiirin her türlü telif hakkı şairin kendisine ve/veya temsilcilerine aittir.
Şiirlerin izin alınmadan kopyalanması ve kullanılması 5846 sayılı Fikir ve Sanat Eserleri Yasasına göre suçtur.
Güvercinlensin Ellerin şiirine yorum yap
Okuduğunuz şiir ile ilgili düşüncelerinizi diğer okuyucular ile paylaşmak ister misiniz?
Güvercinlensin Ellerin şiirine yorum yapabilmek için üye olmalısınız.
Edebiyat Defteri seçki kuruluna,beğeni ve yorumlarıyla yanımda olan arkadaşlarıma sonsuz teşekkürlerimle.Değer veren yürekleriniz var olsun efendim.İyi ki varsınız..
Fevkalade anlam yüklü şiirini kutluyorum. Hele final kısmı, "Yaşamanın anahtarıdır sevgi dünyayı onunla gezmeli. ’’Sen benimsin ben de senin ’’ey yar. Yar semtinden gelse de rüzgar..!" etkileyici. kalemin daim olsun.
Çok teşekkür ederim hocam sanki kinaye mi sezdim:)) Hiç üşenmedim en son ne zaman güne geldim diye baktım sizin için.Geçen sene haziran ayında gün seçkisi almışım.Bir seneyi geçmiş yani:)
Sen benimsin ben senin; diyebilmek için bu şiirlerimiz, türkülerimiz.. Bu şiir bana birşey hatırlattı, Ya şanssızız, ya yanlış yoldayız.. Gun'ün şair'ine selamlar..
Bu sene Kuran mucizesi ve meali ile o kadar yoğunum ki; zamanımı harcamaktan asla aciz değilim tabi ki....Şiire zamanım oldukça bakıyorum.Teşekkür ederim hocam saygılarımla..
Anlam dolu, duygulu ve anlatımı mükemmel bir serbest vezin şiiri okudum. Bu nadide eseri ve değerli kalemi yürekten tebrik ederim. En içten selam ve saygılarla. Nice böyle güzel şiirlere.
Bir güvercin kanadına asılır bazen yaşam, dünden bugüne öyle bağlanır.Hoş bir lirizm.İlgiyle okudum. Fon müziğindeki türküyle daha da anlam kazanmış dizeler
feryadı arşa çıkar hangi alemin bir bilinmez meçhul adamıyım ben uçup giden turnaların umut peşinde kendimden kendime koşanı
bir yalnızlık keder değil düşlerim var kanatlı gecelerden baharlar var gelecek mevsimlerden çiçeklerim var açacak güllerden kendime yağmur yağdırdığım nice efkarlı bulutlar var kaç defa yağdım yağmurlarda aktım bilmediğim derede, çayda, ırmakta ve şimdi gidiyorum yalnız bir kelebek kanadında
havasını alıyorum uzaktan uzağa bir yaprak düştü içime hüzünlü Eylül'den çağırıyor beni Antakya parkı yine açacak umutlar yine çoğalacak sevinçler yine dolanacak asma gülleri saracak ufkumda güzel günleri
essin yeter ki deli rüzgarları...
Bu şiirde içimde bir deli rüzgar uçurdu. Değerli Hocamın güzel yüreği her zaman ilham veriyor.
Bu şiirde çok çok muhteşem bir şiir taştı içimize sevgi selinden sağanak sağanak. Yüce gönlü var olsun.
"Ölümün en görkemli tonu olsa da sevmek. Saatleri ayarlamayı bırak Tut O’nu Güvercinlensin ellerin."
Şiir baştan aşağı güzel ama bu bölümü daha bir sevdim. Bazen bir mucize çıkar "ölümün en görkemli tonu"dan yaşamın en görkemli tonuna evirir sevmeyi. Tecrübeyle sabittir :) Her zaman ki gibiydi; yani harika... Kutlarım.
Sevgimle selamımla.