Okuduğunuz şiir 7.7.2020 tarihinde günün şiiri olarak seçilmiştir.
Lâ terâ
Bir aşka koşar gibi İlk başlangıç noktasına doğru ...
Gökler sıkıntıyla ağladığı zaman ve her doğan gün .. Kaç parça ihanetle tanıştığı zaman O vakit çekildiğinde rahmet Kün katından icazetli dalgalar .. Hüzünle bekleyen çöllere Tek’bir nefesiyle sarıldığı zaman Kim bilir belki gül .. belki de kül rengi bir günahın kafiyesiydi hayat Yazıcının kaleminde ...
O an özgürlük mimarıdır gece Yalnızlık hırkam Anılara şerh düşer zorlu bir dönemeç kavşağında Bir aşka y’ağar gibi Seccadem ıslak bir iklim Bu bir hayal midir Yoksa nehirlerin sesi midir Beni çağıran kim? Rüyalar yaban, gölgeler kurnaz ve sinsi Yüküm ağır! Elçiler çarpışmaya hazır Galip gelen kim? ...
Belki de o esnada, o zamana aşina olan benim Ben o Var’dan ibaretim Adımlarımın hükmettiği yere gözyaşlarını dökmeliyim Bir aşka uçar gibi Bu bir aralık devresi Bu bir sessizlik Yedi mührü açılsın benliğimin Andolsun! En evvel yaratılan aşka ruhumu vermeliyim ...
// "Bir nefeslik canda gezen Binlerce günaha Tersinden gelen sabaha yüzümü sürmeliyim "//
Perdeler... Fersude bir hayatın sarhoşluğunda Uzun boylu hayaller ardına Nice güneş, nice keşkeler batıran perdeler ah! Düşle gerçek arasında sıkışan an gibi Gövdesinde bir mezarlık Üstünde bir yalan çiçeği, bir tutam talan gibi Gözlerimden birer birer kalktığı zaman Çığlık çığlığa gök, çığlık çığlığa bulutlar O işlek caddeler, o kadim şehirler O yüksek insanlar .. Erimiş taşlar gibi birer birer dağıldığı zaman Ağlasın ardın sıra Boynunu büken çiçekler Yedi güne yedi yılını sürsün kelebekler Ve deli boran ağlasın! ...
Mesafesi kilitli sularda yorgunluk İstikametinde engeller Durmadan dönüp duran işaretler, sağlı sollu sorular Ne utangaç andır o an Geç kalınmışlığın eşiğinde sanki cehennem düdüğü kükreyen dağlar Bir gariplik sanki ateşte! Doğunun ve batının güneşi kitap kitap dürülerek Daralmış bir çizginin sonunda Bir veda uçurumuyla ıslandığı zaman Düşmeliyim .. Düşmekten başka yol yoktur bu gece
... Vakit daralır, vakit çalkalanır artık Yeminlerle ğöğe salsan da dualarını Gerçekler ağlasın! Varaka dallarından birer birer sıyrıldığı zaman Kafesinden kaçan tenler ağlasın! Ucuz hayâlardan... Dikensiz hayatlardan Gamsız sevinciyle basamaklar tırmanan Şehzâdeler utansın! Bütün mabetler yıkık Aldığım her nefese ve aldığım her ni’mete andolsun! Gitmeliyim bu gece
(c) Bu şiirin her türlü telif hakkı şairin kendisine ve/veya temsilcilerine aittir.
Şiirlerin izin alınmadan kopyalanması ve kullanılması 5846 sayılı Fikir ve Sanat Eserleri Yasasına göre suçtur.
Lâ terâ şiirine yorum yap
Okuduğunuz şiir ile ilgili düşüncelerinizi diğer okuyucular ile paylaşmak ister misiniz?
Lâ terâ şiirine yorum yapabilmek için üye olmalısınız.
Eminim serbest tarz kaleminize çok iyi yakışır değerli Gülsen ablam.Hanemize değer katan yorumunuz için çok teşekkür ederim..her daim saygı ile sevgiyle kalın .
Etkin, güçlü, duygulu ve müzeyyen şiirleriyle bulunduğu mekana yücelik katan, değerli ve müstesna kalem Ummuhan hanım. Çok teşekkür ederim, gönül hanemize değer ve şeref verdiniz.Eksik olmayın hiç.
bugün yüreğe sığmayan duygularla dolu dolu ıslandım rahmet harmanında bereket yağdın kıraç duygularımın gelincik çiçeklerine
bir nurdan tacında defne yapraklarını kokusunu aldım kadim zeytin ağaçlarının altında bir çınar ağacına yasladı beni duyguların serinliği
göklere tırmandım anadan üryan sabiler gibi duygularla arındım kelamı gülden
aya asıldım yıldızlara tutundum gözlerin şahikasından asıldım turnalara yolu güzellik olandan bir menzilim var ikbali keremli İrem bahçelerinde düştüm derinlere Yusuf kuyularında Zeliha gözlerinden
gerçekler zamanın ötesinde arada sırada vücut bulur sedaları sırlı duygular duaları aksakallı duayenlerden piri fani aynalara bakan beni anlamaz deli dalgalar kıyısında mecalim yokluğu içimde çiğ taneleri mataramda götürüyorum ruhumda Veysel Karani çöl güzelliğinde kıymetim solumda çok yaşlandım gitmeliyim gülerek ve isteyerek bu gece, bu şiir; çok mübarek...
benim aradığım ve beni koşturacak ilahi bir anlamı olan şiir budur.
Selam olsun yazana ve yazdırana
Emek yürek var olsun değerli dost şairim. Yukarıya hiç bakmıyorum. Hatam varsa af ola Çünkü bu şiir yazdırdı bu duyguları. Bende bu çınar gölgesinde serinledim hemde çok..
Şiirlere yarenlik ettiğiniz her dize, her satır müstesna ve mütevazi kişiliğinizin sıcak/ samimi duruşu ve beyfendiliğinizin birer nişanesidir değerli Ahmet hocam.Gönul hanemizi mutlu ettiniz çok teşekkür ederim.
Daha nicelerine İnşallah.
Tebrik ederim.
Selâm ve Duâ ile
Sevgiler Saygılar Sunuyorum.