Okuduğunuz şiir 29.10.2020 tarihinde günün şiiri olarak seçilmiştir.
Elmîrâ
... Mevsimler aralanıyor Çekip giden an giibi yaralanıyor! ...
Yavaş yavaş çekilen kan gibi Dalda varak, zeminde kayrak gibi Lanet olası bir ağıt sökülüyor köklerinden dilin Halka halka dağılmış .. Meydan meydan yağmalanıyor!
I Lahit taşlarının serinliğine mi bulaştı ellerin Nedir bu tipi yâr Nedir bu nefesimin kıyısına işlenen dantelalı kar Güneşe çentik atmış fermanınla benliğim Kendini iliklerine kadar üşüyen bir şiirin penceresinden asıyor Yaşama hakkını saklı tutarak .. İplik iplik sallanıyor!
II Ah o aynaları ters yüz eden nazar! Çılgın bir dağın tepesinden düşen ihtiras Çatık kaşlarında slogan türküleri isyânın Yüzünde bir cinayet provası Azrail’den icazet mi almış gözlerin Parça parça ruhumu çalıyor! Acıya kutsanmış memleket yarası bu yâr Tutanağıdır temyizsiz dosyaların Kudüs kadar yalnız! Kuru bir toprak kadar kımıltısız Kendi sessizliğine terk edilmiş Antik harabeler kadar zararsız .. ve uğraksızdır anla!
III Gittikçe uzuyor satır araları Gittikçe çoğalıyor tekil sızlanmaların omuz kavgaları Tüm günâhlar beni okuyor Çünkü her günâhın sebebi milâdı sen kokuyor Yağmurlar yağmaz, tohumlar uyanmaz! Yirmidört saat namlunun ucundaki bekleyişlerin Emir kipine amade Tek bir kurşun hariç! Boşalmak için can atıyor!
IV Çıplak gezmeyi seven alfabelerin Fotojen kararmaların Kıran kırana geçen zamansızlığımın Dört nala koşan atlarıyla ve de tek nefeslik bir averajla Merhumlar konağına en önde gidenlerdenim Acıkan kanımın her damlasında kendimi Özleminle doyuruyorum Adınla büyümezmiş öyle mi Ya’sinlerin yıkadığı şafak Nemrut’un dağlarını kabartıp da birgün Ateşe muktedir güllerle Bakıp bakıp dudaklarından .. Üşümezmiş öyle mi!
VI Üşüyorum sevgili! Şimdi sana taşralı bir şehirden hicret eden kuşların Kanatlarından yazıyorum Geri dönmeye cesaretim yok! Bir fatiha ısıtır beni ...
(c) Bu şiirin her türlü telif hakkı şairin kendisine ve/veya temsilcilerine aittir.
Şiirlerin izin alınmadan kopyalanması ve kullanılması 5846 sayılı Fikir ve Sanat Eserleri Yasasına göre suçtur.
Elmîrâ şiirine yorum yap
Okuduğunuz şiir ile ilgili düşüncelerinizi diğer okuyucular ile paylaşmak ister misiniz?
Elmîrâ şiirine yorum yapabilmek için üye olmalısınız.
Çok güzeldi çok acıklıydı, yüreğine sağlık Üstadım , ders vericiydi,akıcı anlamlı sevgi ve özlem vardı düşündürücüydü kutluyorum Dualarımla selamlarımla her daim.
Yıllar önce bu isimle benimde acizane yazdığım bir şiirim vardı.. güne nasıl yakışmış eser Gün şiirlenmiş değerli şair .. Şiir üzerinde yorum yazmaktansa bu şiire eşlik olsun diye benim şiirimi pay etmek isterim
Tekrar tekrar tebrik ederim
ELMİRA
-//
Elmira.. İçimde h’iç bir yemin büyüyor
Apansız sen içre büyüyor gözlerim Bir ceylanın avcı tarafından vuruluşu resm ediliyor ruhuma Önce turna göçü Sonrası ağrısız bir yaz ölümü
Düşünmek lazım her başkaldırı sebebini Her asiliği Elmira Her zamansız ölümü Mesela ben gibi ,,
Bazen ellerimdeki coşku susuyor Susuyor içimdeki şiir Kanıyorum her dem sen içre Acıyorum bir kimsesizin ağız boşluğundaki açlığın kokusunda Her sokak yalnızlığımı çalıyor benden
B a z e n de ,,
Beni sürüklüyor deli bir lodos Saçlarımdan asılıyor gecenin en mahrem yeri Birde tenimde üreyen rehavet hali..
Parmaklarımın en ücra yeri günah Elmira Bedenime batıyor titrek bir hançer.. Soluksuz kan birikiyorum..
Susuyorum bazen Elmira Her suskunluğu yeni bir suskunluğa gebe bırakarak La mütena bir hal birikiyor düşüncelerimde Derin bir iz serpiliyor ihanet üzre
Bana sor bir defa bana sor Apansız gece seyrine duran ruhumda ki muallak çığlıkları Bana sor bir kez bana sor Susuzluğumu bitirme uhdesinde denizleri nasıl içtiğimi
Sulu sepken bir kış yığını sol köşem Durup düşünüyorum saatlerdeki akrebin yelkovan kıskacında Nefes nefes zaman eritiyorum Elmira
Bu günlerde Elmira keman sesleri suskun Besteler sana dair düğüm atıyor her notaya Sürü sürü kuşlar sana revan bir tünekte çoğalıyor
Yüreğimdeki ihtilal sendin, hangi ihtilal yasak, Hangi yasak ihtilal değil ki...E l m i r a
Aklımın talanında yorgun her söylem Alıp başımı öznenin en kırık yerine yamalamak uhdesi Ruhumda derin bir barikatsın şimdi Derin bir ateş umarı yakacak her gece beni
Üşüyorum sevgili! Şimdi sana taşralı bir şehirden hicret eden kuşların Kanatlarından yazıyorum Geri dönmeye cesaretim yok! Bir fatiha ısıtır beni ...
Dualar kalbinizi ısıtacaksa tüm dualarım sizinle olsun can... Yalnızlığın ve özlemlerin alargası gibiydi sanki dizeler yürek öylesine dolup taşmış ki hiçbir kaba sığmaz doluluğundaydı..Yine de yüreğiniz üşümesin dileğiyle yürek sesinizi ve gün seçkisini gönülden kutluyorum. Saygımla...
Şiirin başlığı, içeriği ve bütünlüğü birbiriyle ne kadar uyumluysa şiirin ses uyumuna örnek gösterilebilecek güzellikte yazılmış olması da bir o kadar şiire hükmetme adına şairinin beceri ve başarısıdır.
'Mevsimler aralanıyor Çekip giden an gibi yaralanıyor!'
İlk iki mısradaki 'r,l,n' gibi ünsüzlerle , 'a.ı' gibi ünlülerin oluşturduğu aliterasyon ve seci cümbüşü mısralar ilerledikçe;
'Lahit taşlarının serinliğine mi bulaştı ellerin Nedir bu tipi yâr Nedir bu nefesimin kıyısına işlenen dantelalı kar Güneşe çentik atmış fermanınla benliğim Kendini iliklerine kadar üşüyen bir şiirin penceresinden asıyor Yaşama hakkını saklı tutarak .. İplik iplik sallanıyor'
gibi yine ' r,y ' ünsüzü ve 'a,ı' ünlüleriyle devam ediyor,şiirin ilerleyen bölümlerinde de bir çok mısrada güzel bir melodinin kulakta bıraktığı hoş bir tını gibi şiir akıyor ve aynı tınılarla dolu bir finalle tamamlanıyor.
Kullanılan kelime zenginliği bakımından şiir değerlendirildiğinde; ilk çağdan ortaçağa ,mistisizmden ,tarihi ve dini figürlere, eski zaman alışkanlıklarından modern çağın gündelik kelimeleri arasında kurulan bağ ve uyum ise şiirin bir başka başarısı.
Varak,lahit taşları, azrail,kudüs,fotojen,slogan.averaj,prova gibi kelimeleri bile kendi aralarında diriltip bir şiir oluşturmak, düzenli bir orduya hükmeden bir komutan hakimiyetinden daha fazla bir hakimiyetin ustaca kullanılışıdır.
Dilin zenginliğinin yanında kullanış biçiminin de şiirde bir başka yankısı mevcut:
'Mevsimler aralanıyor Çekip giden an giibi yaralanıyor! ...
Yavaş yavaş çekilen kan gibi Dalda varak, zeminde kayrak gibi Lanet olası bir ağıt sökülüyor köklerinden dilin Halka halka dağılmış .. Meydan meydan yağmalanıyor!'
Şiirin birinci bölümündeki ilk ilk iki mısranın açılımının , örnekleriyle göz önüne serildiği şiirin ikinci bölümündeki cümlenin kelimelere dağıttığı anlam ve özel görevlerle cümle kurgusu bizi şiirin derinliğini görmemiz için adeta zorluyor.
Şiirin üçüncü dikkat çeken kısmı da ,şairin şiir boyunca inancını, değerlerini özü bilip içselleştirmesi ve aşkıyla yoğurması ve bunu kelimelere dökmedeki başarısıdır:
'Üşüyorum sevgili! Şimdi sana taşralı bir şehirden hicret eden kuşların Kanatlarından yazıyorum Geri dönmeye cesaretim yok! Bir fatiha ısıtır beni '
Şair kimliğinin hakkını en iyi verenlerdendir Süleyman Toprak.Analist ve yorumcu kimliği de artı bir değer katar kişiliğine.Ha bir de adım attığı yeni bir vizyonu da var.O da seslendirme.O kulvarda da emin adımlarla yürüyor.
Değerli dostum ve dahi kardeşim,
Ne kadar içten ne kadar öğretici ve ne kadar güdüleyici bir yorumla taçlandırmış şiiri.Hayranlık duyarak teşekkürlerimi sunuyorum.
yüreğine sağlık Üstadım ,
ders vericiydi,akıcı anlamlı
sevgi ve özlem vardı
düşündürücüydü
kutluyorum
Dualarımla selamlarımla her daim.