bir masalda unutulmuş çocukluğum aralık kapı eşiğinde aralıksız yağan yağmur altında eskimesin diye giymediğim ve ben giymediğimden hiç eskimeyen kırmızı ruganlarla yan yana
gülmeyi huy edinmiş nar ağacı ile ağlamayı bilmeyen ayvanın masalıymış bu kuş olmaya hevesliymişim cıvıl cıvılmış sesim gökyüzünün mavisi henüz kirlenmemiş ve kırılgan değilmiş umutlar yaşmağı kekik kokan merhamet eteğinde solmayan çiçekler yetiştirirmiş dört mevsim dört mevsim derede yıkanırmış o çiçekler
bayram gelirmiş pür neşe gelirmiş uzaktan namaz çıkışı ağır ağır cepkene iliştirilmiş köstekli sabır ve körüklü bir çift çizmeyle yüreği tam işiten kulağı sağır ulu dede koşarmışım dolaşa döne çocukluk işte takılıp sevincime düşermişim ayakları dibine sımsıcakmış sarılışı acımı dindirirmiş kucağı ellerinin içi nasır ellerinde saklıymış sır ellerinin yaşı sanki üç asır öpüp başıma koyarmışım saçlarımı okşarmış sekiz köşeli mertlik tebessüm eşliğinde akarmış avuçlarıma su gibi cömertlik yüzünde veremli bir kahır ah ki ah bugün canımı en çok o kahır acıtır
&
zaman geçer geçmez içim gelir uykumu çalar hasretin geceleyin suyu ürperten ağıt sandallarının ipini çözer dilim kederlenirim bir ah daha çekerim kendi kuyumdan çok şükür unutulduğum masalda ağlamıştım en son için için kıyısında kuğuların yüzmediği iki durgun göl şimdi gözlerim
(c) Bu şiirin her türlü telif hakkı şairin kendisine ve/veya temsilcilerine aittir.
Şiirlerin izin alınmadan kopyalanması ve kullanılması 5846 sayılı Fikir ve Sanat Eserleri Yasasına göre suçtur.
ŞÜKÜR BAYRAMI şiirine yorum yap
Okuduğunuz şiir ile ilgili düşüncelerinizi diğer okuyucular ile paylaşmak ister misiniz?
ŞÜKÜR BAYRAMI şiirine yorum yapabilmek için üye olmalısınız.
"bayram gelmez bana ben çocukluğuma giderim"..... Sözün özü gibiydi!..
Her bayram, bir öncekini aramamız, yenilere ayak uyduramadığımızdan mıdır yoksa kaybedilen değerlerin yerini dolduramadığımızdan mıdır... bilemedim!..
Belki de bayramlar geçmişimizdeki bu güzelliklerle en güzel kaynaştıran günler olduğu için onları çok seviyoruz... kimbilir!.. Belki de bugünümüzden o vesiyle anlık da olsa, ara ara uzaklaşma fırsatı verdiği içindir...
Başlık çok doğru... Buna da şükür!... Yine de en kötü günümüz böyle olsun temennisiyle bayramınızı kutlarım Hicran Hanım.
Çocukluğumun en unutulmaz günlerini bayramlarda yaşadım bu yüzden sanırım en çok bayramları özlüyorum Serap Öğretmenim. Elimizden geldikçe kendi çocuklarımıza da benzer duyguları tadabilecekleri bayramlar yaşattık ama bu bayram oldukça buruktu gerçekten. Sağlık olsun dedik ve gönüller arası yolculuk yaptık sevdiklerimizle bu bayram. Buna şükür.
Çok teşekkür ederim güzel yorumunuz ve ziyaretiniz için. Ben de sizin bayramınızı kutluyorum, sağlık, huzur ve mutlulukla daha nice bayramlar yaşamanız dileğimle. Saygı ve selamlar.
''Çocukluk gökyüzü gibidir hiç bir yere gitmez ''diyen şair ne güzel söylemiş.
Geçende bir yerden almıştım,gülümsemiştim okuyunca sizinle de paylaşmak istedim.
x: osman abi nerelerde yaw? y: çocukluğuna döndü demin. aşağı mahalledeki parkta oynuyo. x: ohoo, sittin sene gelmez artık o. y: valla 50 yaşındaydı, nerden baksan anca 45 yıl sonra burda. ne vardı senin? x: borcu vardı bana biraz da, onu isticektim. y: sattı bütün malı mülkü, gazoz kapağıyla meşeye yatırdı. geçmiş olsun. -------------------- b: kız ayşe abla, dün ne oldu bil! a: dur kız, yavaş konuş biraz. b: hayırdır, hasta mı var? a: yok da çocuk uyuyo içerde. b: hangi çocuk ayol? a: benim oğlan yahu.. yavrum, çok bunalmış, iş çok stresliymiş gelin desen ayrı dert. b: eee? a: eee si çocukluğuna döndü, geldi uyuyo işte. yarın bi okula yazdırcaz sonrasına da bakıcaz artık.
:) Değişen zaman içerisinde kirlenen dünyada kendinize ait bir yer bulamadığınız vakit, çocukluk yıllarındaki o unutulmaz yaşamışlıklarınızı hatırlar, iç geçiririz.Bir şiirde,şarkıda,hikayede ve de kimsenin görmediği yerde.
Yüreğiniz dert görmesin şairem sevgiler iyi bayramlar.
Beni de gülümsettiniz Ferda Hanım, sımsıcak iki hayat kesiti, ne kadar içten ne kadar güzel ne kadar arzulanası. Çok teşekkür ederim, mutlu bir bayram geçirmenizi diliyorum. Sevgiler selamlar.
Merhaba Saygı değer Kalem. Naif yüreğinize sağlık Tebrik ederim Şimdiden RAMAZAN BAYRAMINIZI, Can-ı Gönülden Kutlar.sağlıklı huzurlu Yarınlara umutla güvenli bir yaşam dilerim. Yüce Rabbim Tekrarına, Tüm SEVDİKLERİMİZLE BİRLİKTE, Tekrar kavuşmayı nasip eylesin.Amin. ........Selâm ve Duâ ile Sevgiler.
Elbette her bayramdan neşe ve mutluluk beklense de, yitirilen ve fakat asla yitip gitmeyenlerin geride bıraktığı özlemlerin yakıcı hasretleri ile dolu olunca yürekler, bayramlar sadece bir gün adı olarak kalır nazara.
Bu anlamda şiirdeki hüzün çok etkileyici. Zira anne ve babadan mahrum bir bayram arefesindeyim ben de Gidenlere rahmet, kalanlara esenlikler dilerim Bayramınız kutlu olsun Selamlar, saygılar
şiirden öteydi kelimelerin arasından görünmez bir geçit açılıp geçmişin çocuk elleriyle sarıp sarmaladı yüreğimdeki hasreti "gökyüzünün mavisi henüz kirlenmemiş ve kırılgan değilmiş umutlar" ellerimizin ayası henüz kirlenmemiş ve eskiyen değilmiş hasretler
şiir yeşil bir göl gibiydi şair kelimeler ise üzerinde süzülen kuğu gibiydi..
her daim çokça beğenimle şiire ve şaire tebriklerimi bırakıyorum
Ülkü Öğretmenim, giden gelmiyor, hatıralarına ve onlarla yaşadığımız günlere sımsıkı sarılmaktan başka bir şey gelmiyor elimizden ne yazık ki. Çok teşekkür ederim, mutlu bir bayram geçirmeniz dileğiyle öpüyorum ellerinizden. Saygı ve selamlar.
şiir, adam gibi adam derler ya, işte şiir gibi şiir,, anlaşılır,yalın,içli, nefesi var şiirin,nar kokusu, yeşili var çimen,ağacı var meyvesi,eksilmeyen, Allah razı olsun, bu şiir, bana bu gece, bayram gibi oldu,,:) kurdele takılsın,insanlar okuduğunu,anlasın,çocukluğunu yaşasın,az nefes alsın,,hürmetle,,
Bugün okuduğum en güzel satırlardı ,keşke hiç bitmeseydi çocukken düşmelerimiz dizlerimizden sıyrılsaydık.. yine hep o güzel bitmeyen oyunlarımız..ve bayram gelişlerinde ki heyecanlarımız... çok güzeldi sımsıcak kalbine keder değmesin..
Unutmadıkça biz eksilmeyecek o heyecanlarımız... Çok teşekkür ederim, senin de kalbine keder değmesin. Mutlu bir bayram dileğiyle sevgi ve selamlar güzel gönlüne.
geri donmeni bekliyoruz
sevgiler