Bu sabah çok güzel bir güne uyanıyorum. Eğer bir gazete edütörü olsaydım “ Viyana alındı “ manşetini verirdim sanırım. Nitekim evet Viyana bu kez alındı. Dilerseniz hatırlatayım sizlere . Viyana Kuşatması, 27 Eylül-16 Ekim 1529 tarihlerinde Avusturya Arşidüklüğü’nün başkenti Viyana’nın Kanuni Sultan Süleyman komutasındaki Osmanlı ordusu tarafından kuşatılmasıdır. Başarısız olan kuşatma sonucunda kale alınamamış ve Osmanlı ordusu İstanbul’a geri dönmüştür. Bu kez dönmedik işte … Sonuna kadar buradayız hatta buralar yetmedi bize Basel ‘ e gidiyoruz dedik ve devam ediyoruz o ‘ çılgın Türklerle ‘ …
Ne garip değil mi bir 90 ‘ dakika neler yaşadık milletçe. Tek yürek deyimi gerçekleşti işte. Hiç umut yoktu oysa belki olur belki olmaz denildi. Dünyanın tüm futbol otoriteleri bile bize oynamazken biz dedik ki oynanır bize . İnce ama etkili bir Osmanlı tokadını attık istemeyenlere ve bu kez dönen biz değildik evimize. Oysa hasta adamdık ya biz nasıl 120’ dakika ayakta kalmayı başardık ? Hayretteler evet bence hayretteler. “ Hasta adamlar buysa işimiz var Avrupa “ dediklerini duyabiliyorum.
İhtiyacımız vardı buna milletçe unutmamamız gerekir bu inancın zaferidir. İnanmak başarmanın yarısı değil midir dostlar. Biz inandık , ben inandım ve başardık işte. Karşı takım oyuncularından birinin yaptığı açıklamayı hatırlıyorum da aynen şöyle demişti “ biz öyle bir takımız ki aynı anda nefes alıp aynı anda veriyoruz bu sebeple kazanmamız kaçınılmaz . “ Ben içimden cevap olarak şöyle seslenmiştim o dakika “ biz öyle bir milletiz ki bir ölür bin doğarız yazılması gereken destansa onu da yazarız evelallah. “ Ne özgüven varmış bende de …İşin şakası elbette ben ruhumuza güvendim. Bakar mısınız seyirci sayımız bile üçte biriyken onların öyle bir nefes öyle bir soluk vardı ki tam bir kuşatma bu dedim. Tadını çıkar Türkiye bu zafer senin. Kanuni Sultan Süleyman demiş ki “ her sanatın bir üstadı , her dağın bir Ferhat ‘ ı vardır. Futbol sanatsa sizler sanatçısınız Milliler , Avrupa dağ ise her biriniz Ferhatsınız tebrikler.
Gariptir neredeyse hiçbiri sanatını konuşturacak alanda değillerdi. En güzeli de hani her şey bitti artık dediğinde bir de baktım çimlerde yatan oyuncularımıza ötekiler " hadi kalk koş" dediler bu bence kanımızın son damlasına kadardı işte. Kanımızın son damlası son saniye de bir aktı gözlerden yaş boşaldı sanki. İşte bu bence Veni… Vidi … Vici…yani GELDİM … GÖRDÜM… YENDİM...
Artık vaktidir dostlar Atamızın dediği gibi TÜRK ÖĞÜN , ÇALIŞ , GÜVEN…
(c) Bu şiirin her türlü telif hakkı şairin kendisine ve/veya temsilcilerine aittir.
Şiirlerin izin alınmadan kopyalanması ve kullanılması 5846 sayılı Fikir ve Sanat Eserleri Yasasına göre suçtur.
VENİ...VİDİ...VİCİ... şiirine yorum yap
Okuduğunuz şiir ile ilgili düşüncelerinizi diğer okuyucular ile paylaşmak ister misiniz?
VENİ...VİDİ...VİCİ... şiirine yorum yapabilmek için üye olmalısınız.
sizi, heyecanınızı ve güzele, doğruya olan inanç ve azminiz ve de vermiş olduğunuz bu takdire lâyık duygu demeti için yürekten kutlarım...teşekkürler...sevgi ve saygımla....
Gariptir neredeyse hiçbiri sanatını konuşturacak alanda değillerdi. En güzeli de hani her şey bitti artık dediğinde bir de baktım çimlerde yatan oyuncularımıza ötekiler " hadi kalk koş" dediler bu bence kanımızın son damlasına kadardı işte. Kanımızın son damlası son saniye de bir aktı gözlerden yaş boşaldı sanki. İşte bu bence Veni… Vidi … Vici…yani GELDİM … GÖRDÜM… YENDİM...
Artık vaktidir dostlar Atamızın dediği gibi TÜRK ÖĞÜN , ÇALIŞ , GÜVEN… ----------------------------- cok guzel dızeler..tbrıkler ablacımm kutlarımm.yurgıne saglık
futbol artık sadece bir top oyunu değildir... günümüzün çok hızlı büyüyen dev bir sektörüdür ayni zamanda..milyar dolarlık bir yatırım,reklam vs... rekabeti de cabası...
yazınızdaki bütün söylemlerinize katılıyorum. hasta adam muamelesi görmüş bir milletin kendi küllerinde yeni bir ulus yaratmasını görememiş batı Türk milletine yıllarca burun kıvırarak bakmıştır... ingilizler hindi muamelesi yapmış
şimdiye kadar futbol maçlarında ayaklarımız titreyerek oynamış,iki üç farklı yenilgilerde yenildik ama ezilmedik savsatalarıyla teselli edilmişiz...
sonra Mustafa Denizli gibi bir adam gelmiş bir takımımızı uefa da çeyrek finale taşımış,otoriteler tesadüf deyip burun kıvırmış ardından Fatih Terim diye bir adam gelmiş Uefa şampiyonluğunu kazandırmış,bunada bahaneler aramışız...
Çek maçında daika 70..spor yazarları Fatih ve öğrencileri hakkında zehir zemberek yazılar yazmış,inanmış insanları yerden yere vurmuşlar ve viskilerini keyifle yudumlamak için otellerine dönmüşlerdir. sonuç 3-2 oluncA çılgına dönmüşlerdir... çekememezlik,kıskanma yıpratma bile durduramazdı bir inancı... bu bir inancın zaferidir...Bir olmanın bütünleşmenin ve birbirimize kenetlenmenin zaferi... dün de bunu çok ne gördükki şerefsiz yenilgilerden onurlu beraberliklere geldiğimiz bu aşamadan sonra son ana kadar mücadele eden bir takım var... sağlam basan,koşan ve savaşan bir takım... İsimler hiç önemli değil... kurumlar önemlidir burda ama emeği geçenlerinde hakkını teslim etmek gerekir... şampiyon olur yada olamayız... hiç mühim değil 8-0 yenilgilerle geçmiş çocukluğumun onuru kırık günlerinde böyle zaferlere gelmenin keyfini çıkarmaya bakıyorum artık... tadını alıyorum Türk olmanın millet olmanın...Avrupayı ay yıldıza boyamanın tadını çıkarıyorum... bu güzel ve anlamlı yazın için teşekkürler... saygılar nena...
Size stadi anlatmak isterdim. Bu mümkün degil. Dakika 119 Gol yedik ve yanimdaki arkadasima baktim bayraga sarilmis agliyordu. Bende ondan farksizdim ama ona yinede üzülme dedim ve espri olsun diye; Daha mac bitmedi biliyorsun biz hep son dakikada ceviririz dedim. Dedim ama bende inanmiyordum. Cünkü bu iki kez olmustu ve ücüncüyü bende mucizeden öte görüyordum. Benim sözüm bitti ve arkadasimin hafif gülümsedigini gördüm. Tekrar topu kale önüne doldurdu Rüstü ve o muhtesem gol geldi Semihten. Artik aglayabilirdik ve hic süphemiz yoktu penaltilarda gececegimizden Gectikte, Inanin Türk disinda sevinen bir kisi olmamisti Tüm Austurya da. Biz sadece Hirvatlari degil Tüm Avrupayi yenmistik. Kutlarim sizi ve Bu aslan yürekli Milli takimi. Gögsümüzü kabarttilar. Viyanada turlarken yine o arkadasim yanimdaydi ve Kendimi büyük bir star gibi hissediyorum diyordu. Cünkü burada bulunan bütün turistler bu konvoyumuzu alkisliyor ve Türkiye diye bagiriyorlardi...
Evet Viyana kuşatıldı. Son iki maçta, maç biter bitmez çocukalrımı alıp konvoylara katıldım. Sivas'ta tüm ara sokaklar ana caddeler kilitlendi. Tüm halk sivas'lı olanıda Sivas dışından olanlarda herkes tek yumruk TÜRKİYE Bu tabloyu görünce keşke her şeyimizde tek yumruk olabilsek diyew kendi kendime söylenmekten kendimi alamıyorum. Vatanın bölünmez bütünlüğünde, siyasetse, bir birimizi anlamakta, karşılıklı saysı ve sevgide kısacası her şeyde. Her günümüzün Milli zaferler sonunda olduğu gibi olması dileğiyle.
evet bu söz bir sigaranın üzerindede yazar aslında ama hala onu iöçmekde devam ederiz halbuki yönümüzü çevirmemiz gereken asli değerlierimiz ve birlik beraberliğimiz olmalı öyle olunca bakınız ne güzellikler meydana geliyor özü hatırlatan kaleme selam olsun
Bu aziz millet gücünün farkında da bir de farkında olması gerekenler bunu anlayıp dimdik durabilseler. İşte o zaman Koşuçaydam Gölü civarında at koşturan,kılıç kullanan ve dahası "Kağan ve Katun buyuruyor." dedirten anaların doğurduğu cengaverlerin torunlarını tanıyacaktır bütün dünya. Hem de Arap kıyafeti ile değil öz be öz Türk olarak. Ayranımız daha fazla kabarmadan keselim iyisimi. Yoksa yazacak çok şey var sayfalar dolusu. Yüreğinize sağlık, duyarlı bir Türk evladı olarak sizi can-ı gönülden kutluyorum. Saygılar.
Murat Arıcı tarafından 6/21/2008 11:34:24 AM zamanında düzenlenmiştir.
Oysa hasta adamdık ya biz nasıl 120’ dakika ayakta kalmayı başardık ? Hayretteler evet bence hayretteler. “ Hasta adamlar buysa işimiz var Avrupa “ dediklerini duyabiliyorum.
NEDEN HAYRETLER OLSUN,BİZLER OSMANLI TORUNU DEĞİLMİYİZ DEJENERE Mİ OLDUK,YOO BENCE HAYIR, YETER Kİ BİZLER KENDİMİZİ BİLELİM,VE ASLA BAİŞKASININ KARŞISINDA KENDİMİZİ AŞAĞI BİLLET OLARAK GÖRMEYELİM. BU MİLLETTTEN NE KAHRAMANLAR ÇIKTIYSA,FUTBOL KONUSUNDA DA KAHRAMANLAR ÇIKACAKTIR, YETER Kİ KENDİMİZİ HORLAMAYALIM VE TÜRK MİLLETİNİN YÜCE BİR MİLLET OLDUĞUNU BİLELİM VEDE HATIRLATMA AZMİNİ İÇİMİZDE TAŞIYALIM SEVGİLERLE HOŞÇA KALIN.SAĞ OLSUN KAHRAMANLAR
Sevinçlere ve başarılara hasrettik bir nebze onu da dün gece Viyana'da giderdik...Ah ülkem her konuda sevinebilse sevgili Nena paylaşımın için çok teşekkürler...
Şövenizm, ırkçılık aşırı milliyetçiliğe hayır NENA, Ama birlik beraberlik, kardeş ve insanca yürek yüreğe, CAN_CANA hep birlikte başka dünyalara elbette varız, hem de hepimiz. tüm yüreğimiz ve tüm inancımızla... Tek yürek... yüreğine sağlık tebrikler... selamlar
bu yazıdan çıkarılması gereken dersler var.umarım mesaj anlaşılır... her türlü ırkçı ve şöven zihniyete tepkiliyim,ama birliğe,beraberliğe,kardeşlige aşığım sevgili nena,emeğini ve kalemini kutluyorum şiir ve sevgiyle.....