dolunay kan dolu köpekler uluyor sokaklarda uğursuz sayılır iyi değil bu iç sıkıntısı gece sinsi geçecek.
ilk kez olmuyor bu kuzum, denemişliğim var; ırzına geçiliyor ak bir aşkın yağmanın yağı bölüşülüyor bal tutanlar parmaklarını yalıyor-kesin- belli ki kirli yüreklerin kiri bulaşmış havaya, iş başında yine şeytanlar yoksa niye bu kadar sağır olsun neden bu kadar ağır dursun gece, demek ki işkencede kalmış sevdalar ihanetler mezar kazıyor namus gömülüyor gizlice.
başım dönüyor ciğerim, kalbimde bir korku var; bu havalar hasta etti beni alışamadım sinsi gecelerin koynuna girip kirli yorganını örtmeye, alışamadım bir türlü namussuzların sofrasına oturup bir lokma sevgi için diz çökmeye.
benim suçum yok sevdiğim, bana çocukluğumu bul; kara önlüğüyle zor sıraya giren girdiğinde sırayı bozan haylazı getir yanıma, bir çift sözüm var ona benim; neden büyüdükçe sevgi büyüttü yüreğinde neden o zaman iki yüzlülüğü öğrenmedi, bak şimdi nasıl da lâzım bana!
(c) Bu şiirin her türlü telif hakkı şairin kendisine ve/veya temsilcilerine aittir.
Şiirlerin izin alınmadan kopyalanması ve kullanılması 5846 sayılı Fikir ve Sanat Eserleri Yasasına göre suçtur.
alışamadım şiirine yorum yap
Okuduğunuz şiir ile ilgili düşüncelerinizi diğer okuyucular ile paylaşmak ister misiniz?
alışamadım şiirine yorum yapabilmek için üye olmalısınız.
benim suçum yok sevdiğim, bana çocukluğumu bul; kara önlüğüyle zor sıraya giren girdiğinde sırayı bozan haylazı getir yanıma, bir çift sözüm var ona benim; neden büyüdükçe sevgi büyüttü yüreğinde neden o zaman iki yüzlülüğü öğrenmedi, bak şimdi nasıl da lâzım bana!
dolunay kan dolu köpekler uluyor sokaklarda uğursuz sayılır iyi değil bu iç sıkıntısı gece sinsi geçecek.
Öyle bir tablo çizmişsinki sevgili kardeşim öyle bir tablo ki filmlerde bile görmedim şimdiye dek nasıl sızlattı içimi bu tablo ile perdesi açılan şiirin şimdi bana bir tercüman lazım içimdeki ürpermeleri şiirin notalarını tercüme edecek çok iyi bir tercüman
bunu gerçekten hissettim. Bu şiiri ayrı koy sevgili Ömer Nazmi Klasik bir Roman hacminde
Kesinlikle dost bir ağabey övgüsünün dışında bu yazdıklarım Benim övgü lügatim keşke olsa zihnimde keşke olsaydı da bugün birşeyler yazabilseydim sayfana çünkü dizelerin bütün övgüleri gölgesinde bırakıyor
Yorumunzdaki övgüler beni mahçup edecek cinsten... Okuyan ve anlayan yüreğinize sağlık... Ben hayatta duruşumu ve derdimi anlatmak için çaba gösteriyorum. Bunun sizin gibi değerli bir düşün adamı tarafından taktir edilmesi benim için büyük bir hazdır.
bana çocukluğumu bul; kara önlüğüyle zor sıraya giren girdiğinde sırayı bozan haylazı getir yanıma, bir çift sözüm var ona benim; neden büyüdükçe sevgi büyüttü yüreğinde neden o zaman iki yüzlülüğü öğrenmedi, bak şimdi nasıl da lâzım bana!
benim suçum yok sevdiğim, bana çocukluğumu bul; kara önlüğüyle zor sıraya giren girdiğinde sırayı bozan haylazı getir yanıma, bir çift sözüm var ona benim; neden büyüdükçe sevgi büyüttü yüreğinde neden o zaman iki yüzlülüğü öğrenmedi, bak şimdi nasıl da lâzım bana!
Haklısın dost ikiyüzlülüğün yalanın dolanın kol gezdiği bir toplumun son fügüranlarıyız bence ,oyun içinde oyunlar oynan bir dünyanın yıldızları gibiyiz ışığımız ay mı güneş mi belli değil hırsız bir düzen hırsız bir yaşam yada hazıra kurulmuş bir saltanat sürdürülen hayat belirsiz her şey belirsiz ama şu var ki bu hayattan herkez memnun gibi doğrularsa her zaman olduğu gibi hep azınlıktalar, yürğine emeğine sağlık, hayata doğru ve güzel bir bakışın dizelere hoş yansıması tebrikler sevgi ve saygı dileklerimle....
Fotokritik'in değerli fotoğrafçı üyelerinden Neslihan Yazıcılar'a şiirime önerdiği fotoğraf için ve yine Fotokritik’in üyesi fotoğrafçı dost Sayın Hakan Gülkıran'a fotoğrafı kullanma iznini verdiği için çok teşekkür eder başarılar dilerim.
ÖmerNazmi tarafından 6/10/2008 10:23:29 PM zamanında düzenlenmiştir.
benim suçum yok sevdiğim, bana çocukluğumu bul; kara önlüğüyle zor sıraya giren girdiğinde sırayı bozan haylazı getir yanıma, bir çift sözüm var ona benim; neden büyüdükçe sevgi büyüttü yüreğinde neden o zaman iki yüzlülüğü öğrenmedi, bak şimdi nasıl da lâzım bana!
Sevgili Ömer Nazmi…
Yaşamda ne durduğunuz yeri değiştirsin ne de çocukluğunuzu bulup o çocukluğu kirletin.
“İnsanın kendini tanıması; sadece beden organlarını-fonksiyonlarını bilmek ve tanımak değildir. Aslında buna ilaveten, insanın zihinsel sanal araçlarını, bu araçların güçlerini, özekliklerini, ilişkilerini, sosyal, doğal ve bilimsel değerlerini, kullanımlarını ve yararlarını tanıması önemlidir. İnsanın kendini tanıması; her şeyin toplumsal açıdan pozitif, negatif ve nötr etkilerini tanıması demektir. Tüm meziyetlerinden toplumun ve kendisinin tam yarar görmesi için, önce kendini tanıması gerekir. Buna göre; varlıklar ve çevre insanın aynası gibidir. Düz ve gerçek ayna mantığı ile doğru ve dürüst değerlendirilirse kendimizi-nefsimizi daha net tanımış oluruz.”
*Elde edilmesi güç olan her şey genellikle diğer insanlar tarafından kolaylıkla küçümsenir. Aleksandr Puşkin
*Hareket halindeki cehaletten daha korkunç bir şey yoktur. G. Bernard Shaw
“*Bir şair için en büyük trajedi anlaşılmadığı halde hayran olunmaktır. Jean Cocteau”
Ben son sözde durmak istiyorum, insanlar yorum ve düşüncelerini yazarken de acaba kendileriyle muhasebe yeteneğini de geliştirebiliyorlar mı?
Şair Hava kirlendi Denizler kirlendi Evren kirlendi
İnsan kirlenmesin mi? Ne yapılabilir o da insanın elinde. Annemin bir lafı vardır “sokma akılla akıl olmaz”
Yaz dur, oku dur, aynı yerde dur…:))) Boştur, doludur neyse ben sustum...
Depremler çoğaldı bu şiirde anlayana depremdir bence.
Çok söze hacet yok şiirin içeriği belli şairin yapısı da…
Aslında baz aldığım söz tek yorumumdur. “*Bir şair için en büyük trajedi anlaşılmadığı halde hayran olunmaktır. Jean Cocteau”
“… Tüm meziyetlerinden toplumun ve kendisinin yarar görmesi için, önce kendini tanıması gerekir…”
Katılmamak mümkün mü? Bizler kafamızı kuma gömüp hem saklandığımızı sanıyoruz hem de o karanlıkta bir şeyler görmeye çalışıyoruz. Ve işin garibi gördüğümüzü sanıyoruz.
Elimiz ya da her hangi bir yerimiz kesildiğinde ilk yaptığımız şey, o kesilen yerden akan kanı durdurmak olur, bunu bir refleksle yaparız ve diğer elimizle o kesiğe bastırırız; ama ruhumuz ve ahlakımız kan kaybettikçe bunu doğal karşılarız, bunun için hiç bir şey yapmaya kalkışmayız. Ve yine işin garip tarafı, bunu utanmadan zamana ve koşullara yükleriz. Neden?.. Neden suçu kendimizden atarız? Zamanı işleyen bizler değil miyiz ve koşullar yine insanın eseri değil midir?
Sevgili Neslihan, öncelikle şunu bilmeni isterim ki, tesadüflerle de olsa seni tanımış olmak benim hayatımda başıma gelen en güzel şeylerden biri.
Çünkü, nesli tükenmeye yüz tutmuş, düşünen, sorgulayan ve her zaman aynaya bakarak konuşan insanlardan birisin.
Yorumun beni çok etkiledi ve inan ki şiirimin çok üzerine çıktı. Bu da beni gerçekten sevindirdi.
Sağ ol kalbi güzel şair. Çok teşekkür ederim. Hep var ol e mi!
bana çocukluğumu bul; kara önlüğüyle zor sıraya giren
ne kaldıysa o tarihten kaldı yüreğimize işlenen insan yanı... önlükler değişti maviye çaldıkça, umut olacak iken, inadına inadına yürekler emtia için çarpar oldu... değerler mi ? değişti... Anne ...
verin benim kara önlüğümü... Mahalle maçlarımı ... Kırılan kafalarımıza atılan dikişleri... Bizi kovalayan Mustafa Emmi'leri verin... Anne...
*** dedi ve gitti
mükemmel bir şiire ... benden yana kara önlük ilavesi usta ... şiirle kal...
gözyaşı tarafından 6/10/2008 8:12:33 PM zamanında düzenlenmiştir.
Alışılmasın ne kirli yorganlarla uyumaya , ne bir lokma için birilerinin önünde diz çökmeye , ne iki yüzlülüğü öğrenmeye ve yaşasın içindeki o çocuk bütün dağınıklığıyla özgürce ve bütün sevecenliğiyle ..........
benim suçum yok sevdiğim, bana çocukluğumu bul; kara önlüğüyle zor sıraya giren girdiğinde sırayı bozan haylazı getir yanıma, bir çift sözüm var ona benim; neden büyüdükçe sevgi büyüttü yüreğinde neden o zaman iki yüzlülüğü öğrenmedi, bak şimdi nasıl da lâzım bana!
güzel bir şiir meydana gelmiş yüreğinize sağlık değerli gönül dostum haz aldım tebrikler selamlarımla
Alışmak kolay değil şairim.. .... Dilerim kimse alışmasın ama boş bir seda olur..bu dilek.
... İnsanız nihayetinde...çiğ süt emmişiz.... .... O.Seyfi.Orhan....dediği gibi ... İnsanız,en şerefli mahlûkuz! Deyip de pek fazla Övünmemiz haksız. Atamız elma çaldı cennetten. Biz o hırsızların çocuklarıyız.
başım dönüyor ciğerim, kalbimde bir korku var; bu havalar hasta etti beni alışamadım sinsi gecelerin koynuna girip kirli yorganını örtmeye, alışamadım bir türlü namussuzların sofrasına oturup bir lokma sevgi için diz çökmeye.
çok güzel bir şiir etkileyici vurgularıyla ve yine atkileyivi yorumuyla haz verdi saygımla efendim
benim suçum yok sevdiğim, bana çocukluğumu bul; kara önlüğüyle zor sıraya giren girdiğinde sırayı bozan haylazı getir yanıma, bir çift sözüm var ona benim; neden büyüdükçe sevgi büyüttü yüreğinde neden o zaman iki yüzlülüğü öğrenmedi, bak şimdi nasıl da lâzım bana!
Çok güzel ve anlamlıydı dizeler, Beğeniyle okudum. Tebrik eder, Selamlar, saygılar sunarım.
kilitleme imkanı olsaydı çocukluğu en asi yanları kalırdı belkide hani yalana sürülmeyen hani cesur ... hani yine gri olurdu da,bilirdik siyaha beyazın karıştığını ama kan kırmızı olmazdı...
Ötesi yok,şiirdi... yüreğinize sağlık
SESSIZLIK tarafından 6/10/2008 3:11:43 PM zamanında düzenlenmiştir.
benim suçum yok sevdiğim, bana çocukluğumu bul; kara önlüğüyle zor sıraya giren girdiğinde sırayı bozan haylazı getir yanıma, bir çift sözüm var ona benim; neden büyüdükçe sevgi büyüttü yüreğinde neden o zaman iki yüzlülüğü öğrenmedi, bak şimdi nasıl da lâzım bana!.............................iyiki öğrenmemiş.ne güzelde etmiş.dilerim değişmeyin..sevgilerimle .................
alışamadım sinsi gecelerin koynuna girip kirli yorganını örtmeye, alışamadım bir türlü namussuzların sofrasına oturup bir lokma sevgi için diz çökmeye.
................................................ ne güzel dizelerdi ...namusu hepgizlice gömüyorlar zaten.....çok anlamlıydı...kutluyorum....
benim suçum yok sevdiğim, bana çocukluğumu bul; kara önlüğüyle zor sıraya giren girdiğinde sırayı bozan haylazı getir yanıma, bir çift sözüm var ona benim; neden büyüdükçe sevgi büyüttü yüreğinde neden o zaman iki yüzlülüğü öğrenmedi, bak şimdi nasıl da lâzım bana!
YÜREĞİNİZE SAĞLIK.ÇOK GÜZEL ANLATIM VE DİZELER.RABATLI
benim suçum yok sevdiğim,
bana çocukluğumu bul;
kara önlüğüyle zor sıraya giren
girdiğinde sırayı bozan haylazı getir yanıma,
bir çift sözüm var ona benim;
neden büyüdükçe sevgi büyüttü yüreğinde
neden o zaman iki yüzlülüğü öğrenmedi,
bak şimdi nasıl da lâzım bana!
son dize vurmuş on ikiden
yüreğinize sağlık