Zengin olmak yerine,mutluluktu gayemiz. Şükredip halimize ,hiç şikayet etmezdik. Edep haya bilirdik,örfümüzdü sayemiz. Gösterişe imrenip peşlerinden gitmezdik.
Yerindeydi keyfimiz,paşalardan ve beyden Namusuyla yaşamak,üstün idi her şeyden. Sevdalansak birine, içerdik aşk-ı meyden Beş kuruşluk çıkara ,kendimizi satmazdık.
Küçük gelen esvabı,diğer kardeş giyerdi. Luzumsuz masrafları,haftalığa sayardı. Razı olur hakkına , verilenle doyardı Modası geçmiş diye giysimizi atmazdık.
Kötü gözle bakmazdık, mahalleliye karşı Bir ihtiyaç var ise,sanki her ev bir çarşı Dağılırdı komşuya, kurulan kışlık turşu Gıybet edip dostları, birbirine katmazdık.
Aynı evde yaşardı,ana baba büyükler. Kışın soba başında ihtiyarlar uyuklar Heves ile çocuklar,kestaneyi ayıklar. Saygılıydık büyüğe, kaşımızı çatmazdık
Kar yağınca Naz Bacı halıları yıkardı Çamaşırı tokaçlar, çocuklara bakardı. Askerdeki oğlunu, kafasına takardı. Sevdiği bir yemeği sunup ta hiç tatmazdık.
Teknoloji eskiden böyle yoğun değildi. Bilgisayar başında sağlam beller eğildi, Ailenin fertleri, farklı yola dağıldı. Özenti duymasaydık,iflas edip batmazdık.
(c) Bu şiirin her türlü telif hakkı şairin kendisine ve/veya temsilcilerine aittir.
Şiirlerin izin alınmadan kopyalanması ve kullanılması 5846 sayılı Fikir ve Sanat Eserleri Yasasına göre suçtur.
Maziye Bir Bakıver şiirine yorum yap
Okuduğunuz şiir ile ilgili düşüncelerinizi diğer okuyucular ile paylaşmak ister misiniz?
Maziye Bir Bakıver şiirine yorum yapabilmek için üye olmalısınız.
Hocam sade ama müthiş anlatımınıza bayıldım.bu arada ben de resim çalışıyorum ilerleyen şiirlerde arka fonlar atarım.bir göz atarsınız.güzel çalışmalar olmuş.saygılar
son derece güzel ve anlamlı bir eser yine kaleminizden kıymetli hocam, ne güzel anlattınız teknolojinin insanı esir almadan önceki yılları ve yaşananları, tüm şiir düzeniyle ve dizesiyle ustalıkla yazılmış , resim ise daha da bir anlam katmış , kutluyorum bir kez daha güzel yürepinizi ve kaleme ve fırçaya yakışan ellerinizi, saygı ve selamlarımla, ayrıca yeni yılınızı kutlar sağlık ve mutluluk dolu güzel seneler dilerim,
Okuyalım İlmihali Yazalım Yunus misali Kazanalım her bir kalbi Ol şairlik neyimize -------------------------------- Dertli bir aşık olalım Kalplere ışık tutalım Hakikati anlatalım Susmak bizim neyimize ===================== Okunuşu hoş,manası derin Bu güzel şiiri yazan Ustama En derin saygı ve selamlarımızla
Gerçekten, geçmişe baktığımızda çok şeyler kaybettiğimizi görüyoruz. Fakire bile yardım özellikle gece, kimse görmeden yapılırdı onuru kırılmasın diye. O güzel günleri hatırlatan harika bir gönül sesiydi. Kutluyorum hocam. Var olun sağ olun. Selam ve saygılarımla hoşça kalın.
sevgili öğretmenim gönül sayfasında tatmamak mümkün mü sanatın dokunuşunu? saygıyla selamlıyorum güzel yüreğini sevgili hocamın. takdire şayan bir güzellik. her dem sevgimle. her daim en derin saygılarımla. teşekkürler bu güzellik adına.
Mazideki günlerin dürüst, duru, saf, tatminli ilişkilerini ve yönlerini mükemmel bir heceyle açığa vuran değerli şiirinizi tebrik ederim. Resminize bakmaya doyamadım. İçli ve içten sesinizden bu güzel şiiri dinlemek ayrı bir hazzı paylaştırıyor. Tebriklerim candan. Selam, sevgi, saygılarımla.
Kötü gözle bakmazdık, mahalleliye karşı Bir ihtiyaç var ise,sanki her ev bir çarşı Dağılırdı komşuya, kurulan kışlık turşu Gıybet edip dostları, birbirine katmazdık.
Maziye dönüp de şöyle birbaktığımızda ne güzel yaşanmışlıklar olmuş hayatımızda. Okudukça neleri çağrıştırdı bana. Çok güzeldi toprağım, her zamanki gibi naif ve sade... Yüreğine, emeğine sağlık. Sevgimle...
Bilge Kişi; Atatürk'ün baş öğretmenliği kabul ettiği gün olan 24 Kasım; ÖĞRETMENLER GÜNÜNÜ kutluyorum...Tüm öğretmenlerimize, öğrencilerimize mutlu, güzel,başarılar diliyorum... ...........................................Saygı ve selamlar..
Teknoloji eskiden böyle yoğun değildi. Bilgisayar başında sağlam beller eğildi, Ailenin fertleri, farklı yola dağıldı. Özenti duymasaydık,iflas edip batmazdık.
Şiirinizi okudukça gençliğimi yeni baştan yaşadım değerli arkadaşım. Modası geçmiş ne demek? Oturmaktan yırtılan pantolonlarımıza terzide süvari denen yama diktirilirdi. Yürek sesiniz hiç susmasın. Sağlıcakla kalınız...
İbretlik mükemmel bir anlatımdı Beğenerek okudum harika bir şiir olmuş kutlarım Emeğinize yüreğinize sağlık Resminizde çok güzel ayrıca kutlarım Selamlar saygılar efendim....
Nerelerden nerelere geldik arkadaşım. Eskinin tadı tuzu bir başkaydı. Bu kadar olanağa rağmen insanoğlu doyumsuz olduğu için değişik yollara sapıyor. Etrafındakileri görmüyor bile. Bir "ben mi kurtaracağım" sözü ortalıkta dolanıp durmakta. Anlayacağın gemisini kurtaran kaptan. Çok güzel ifadelerle dile getirmişsin kutluyorum seni. Eşlik etsin diye Murathan Mungan'a ait olan ve benim çok sevdiğim satırlarınla başbaşa bırakıyorum. Çok sevgilerimle
ESKİDENDİ
Hani erken inerdi karanlık Hani yağmur yağardı inceden Hani okuldan, işten dönerken Işıklar yanardı evlerde Hani ay herkese gülümserken Mevsimler kimseyi dinlemezken Hani çocuklar gibi zaman nedir bilmezken
Hani herkes arkadaş Hani oyunlar sürerken Hani çerçeveler boş Hani körkütük sarhoş gençliğimizden Hani şarkılar bizi henüz bu kadar incitmezken Eskidendi, eskidendi, çok eskiden
Şimdi ay usul, yıldızlar eski Hatıralar gökyüzü gibi Gitmiyor üzerimizden Geçen geçti Geçen geçti Hadi geceyi söndür kalbim Şimdi uykusuzluk vakti Gençlik de geceler gibi eskidendi
Hani herkes arkadaş Hani oyunlar sürerken Hani çerçeveler boş Hani körkütük sarhoş gençliğimizden Hani şarkılar bizi henüz bu kadar incitmezken Eskidendi, eskidendi, çok eskiden
Hani herkes arkadaş Hani oyunlar sürerken Kimse bize ihanet etmemiş Biz kimseyi aldatmamışken Hani biz kimseye küsmemiş Hani hiç kimse ölmemişken Eskidendi,çok eskidendi
Ülkü hocam önce en derin sevgilerimle tebrik ederim yüreğinizi... Zamanın getirdiği özlemler bir hasret oldu ,ayni Cumhuriyetin çocuklarıyız ama neslimize yanlış insanlar örneklendi. Hızla insan örnekleri kirlendi ve ayyuka çıktı terbiyeden ve saygısızlıktan seviyesi düşmüş veya nasılsa düşürülmüş abuk örnekler.. Ama bu nesil bizim neslimiz ,şiirinizi kanun kitaplarına hediye etmeliyiz ki nerede ve ne için hata yaptıklarına bir kere daha çıplak gözle dönüp baksınlar diye.. İzin veririseniz bu şiirinizi herbirimiz sayfamızda paylaşalım diyorum,ne dersiniz..Cevap veririseniz sevinç duyarım..Sevgilerimle kalın..
Teknoloji eskiden böyle yoğun değildi. Bilgisayar başında sağlam beller eğildi, Ailenin fertleri, farklı yola dağıldı. Özenti duymasaydık,iflas edip batmazdık.
Güzeldik biz eskiden ama çok eskiden.İnsanlar aralarında paylaşma ve yardımlaşmayı derin dondurucularda buzlaştırmadan,menfaatsız, çıkarsız sevgiyi,saygıyı yürekten verirken.Ne kaybolan maziden, değerlerden haber var, ne de gelecekten artık.Şiir bütünüyle manası derin ve gerçek son,derece ciddi bir şekilde sorguluyor hayatı.Fon resmi ise şiiri tamamlıyor,buzlar çözülür,nehirler akar mı eskisi gibi.? Kalem bir o kadar kalite ve hissettiren hece şiirinizi,güzel yüreğinizi tebrik ederim,nazar değmesin.Sevgi ve selamlarımla.
Usta kaleminiden çıkan yine muhteşem bir eser kutlarım hocam.. Kalemin ve kelamın daim,ömrün uzun olsun ki daha uzun süre seni okuma keyfini yaşayalım.. Hayırlı günler değerli dost kalem..Selam ve saygılarımla
maziye bir bakı ver neler ,neler bıraktık beş kuruşluk çıkara kendimizi satmazdık kutluyorum yüreğinin sesini süperdin tebrikler berhudar ol saygılarımla
DÜŞLER SIĞINAĞI tarafından 11/27/2018 1:59:50 PM zamanında düzenlenmiştir.