Derin bir uykudan uyanıyorum beş mevsim nehirler geçiyor sanki üzerimden. Issız bir hikayenin oluk oluk kan kustuğu yerden çok uzakta Karanlığı içiyorum kurumuş bir çeşmeden. Rüzgar tanıdık olsa da; Aynı gökyüzünün altında yabancıyım dağlara ovalara insanlara. Burası neresi bilmiyorum. Bir zamanlar insanların yaralarını gösterdiği toprak damlardan atlayarak geçiyor gözlerim. Yalın ayak koştuğum yollarda Sesler yabacı,sözler yabancı söylenenler uğulduyor kulağımda. Daralıyor nefesim Bir şey düğümleniyor boğazıma Kelebek ölüsü uyutuyorum koynumda. Un ufak oluyor kalbim. Söylemek istediğim onca söz kırılıyor dişlerimin arasında. Dikenler kaplıyor parmaklarımı hiç bir yere dokunamıyorum. Dilsiz bir öfke doğrulanıyor dudaklarımda. Sakatlanan ruhumu oturtacak bir sandalye bulamıyorum. Tütün kırıntılarını ateşlemek istedikçe göğsümdeki nal seslerini dizginliyorum.
Rüyama düşen tanıdık bir ses konsun tekrar pencereme diliyorum. Korkmasın kirpiklerim gözyaşlarımdan. Küssün sırtımdaki yara kabuğuna Gelmesin ölü bedenler çıplak ayaklarıyla hayallerime. Gecenin sesine takılan bir yıldız sarılsın ellerime hasretle..
Gölgemizle savaşıp şeffaflığa karşı mücadele ettikçe Önce anamızı sonra bütün çocukların anasını ağlattılar. Morga kaldırsak da düşüncelerimizi; Yeniden ezberledik çizgilerimizi. Ve anlıyorum ki; Her insan gülümseyen bir savaş alanı Her gurbet insanoğlunun içindeydi. İncittiği karınca kadar sabıkalıydı herkes.. Bırakırken uçurumdan solgun çiçekler kendini..!.
(c) Bu şiirin her türlü telif hakkı şairin kendisine ve/veya temsilcilerine aittir.
Şiirlerin izin alınmadan kopyalanması ve kullanılması 5846 sayılı Fikir ve Sanat Eserleri Yasasına göre suçtur.
MÜLTECİ şiirine yorum yap
Okuduğunuz şiir ile ilgili düşüncelerinizi diğer okuyucular ile paylaşmak ister misiniz?
MÜLTECİ şiirine yorum yapabilmek için üye olmalısınız.
Adalatsiz dünya diyoruz da adaletsiz olan insanların açgõzlūlūğü galiba, bir yanda vatanında yaşama şansı bile bulumayan insan bir yanda şatafat ve bu vahşi sistemin doğurduğu haksızlıklar, farkındalık yaratan sosyal siirinizi ve yazan kaleminizi kutluyorum değerli şair,saygılarla
Allah kimseyi batanından etmesin cüda. Emperyalist kan emiciler doymuyor kana Okyanuslar bile yetmez uymaya ellerinin kanını Hoşça kalın harikaydı duygu seli
Allah kimseyi batanından etmesin cüda. Emperyalist kan emiciler doymuyor kana Okyanuslar bile yetmez uymaya ellerinin kanını Hoşça kalın harikaydı duygu seli
Şiir dostu; Şiirli duygularınızı tebrik ederim, duygu yoklu kelimeler dile gelmiş… Kaleminize ve şiirinize coşkular sunarım… ........................................................................ Saygı ve selamlar..
Galiba en çok onu yaptık... "Karıncaları incittik..." Çiğnedik önümüze geleni, sadece kendimiz vardık sanki dünyada, aç kalacak kadar da "aç gözlü" yaratıklardık! Ne geldiyse bizden geldi evrenin başına! Savaşları çıkaran bizdik! Kardeşimizi gözümüzü kırpmadan vuran da biz! Artık kimse evinde yurdunda değil... Biz de huzuru bir türlü bulamadık, kendi içimizde mülteciyiz!
keder ve sevinç zamanlarında
kalbinin
tahammülünden fazlasını
diğer
hassas bir kalple
taksim etmek
ister
halit ziya - mai ve siyah
Multecilik de öyle zamanlara denktir