Gönlümü uçurtma yapıp uçurdum Barış yüklü kanatlarla tüm çocuklara İçimdeki çocuğun duasıyla..!
Ömrümün yorgunluklarına yığıldıkça anılar masallar bir de çıkmazlardı beni yoran. Doğduğum yerlerde başak renkli kızlar doğururdu analar. Güneşin içinde uçan kuşlar kadar uçarıydı düşleri öpüldükçe yürekleri. Çağlar ötesi bir haberi müjdeler gibiydi sesleri. Bu kadınların dünyasında. ağlayan çocuklar olmazdı. Ellerinden tutarlardı birbirlerinin sarılırlardı sımsıkı korktuklarında. Duymazdı kulakları silah seslerini. Ateş yaradılışlı şeytanlar yerine güvercinleri severdi hep elleri...!
Çıkar denklemlerinin ötesindeyken bu çocuklar. Alıştılar şimdi her gün dökülen kanlara cansız bedenler arasında oynamaya. Sonrası sessizlik sonrası fırtına Yüreklerine su taşıyan seslerini sessizlik aldıkça. Yalın ayak dokundular toprağa Tarihin akışını duyumsadılar yanan bağırlarında. Kıbleye döndü bıçak sırtı yalnızlıkları savaştıranların yanında. Musalla taşı sıcaklığında iken bedenleri. İnadına inadına kağıttan uçak poşetten uçurtma yapıp uçurdular gök yüzüne. Uçan bir balonla yükseldiler maviliklere düşlerinde. Kurdukları hayalleri ayazlar yıksa da Sustular kainatın sahibinin duyacağı kadar. Şarkılar dem vururken buselik makamında.
(c) Bu şiirin her türlü telif hakkı şairin kendisine ve/veya temsilcilerine aittir.
Şiirlerin izin alınmadan kopyalanması ve kullanılması 5846 sayılı Fikir ve Sanat Eserleri Yasasına göre suçtur.
BUSELİK MAKAMI şiirine yorum yap
Okuduğunuz şiir ile ilgili düşüncelerinizi diğer okuyucular ile paylaşmak ister misiniz?
BUSELİK MAKAMI şiirine yorum yapabilmek için üye olmalısınız.
Şiirin hikayesi de en az şiir kadar anlamlı ve yüreğe kadar dokunuyor. Çıkar denklemleri maalesef çocuk, yaşlı genç tanımıyor. Bu dünya için öyle bir hırs bürümüş ki gözlerini akıl alacak gibi değil. İnsan en çok da çocuklara yanıyor, en çok. Öyle masum ve savunmasızlar ki. Gülüp hayaller kuracakları yerde ölümle tanışıyorlar bir takım insanların çıkar hesapları nedeniyle. Çocuklar için yazılan her şiir hem çok güzel hem de çok özeldir. Güzel ve duyarlı yüreğinizin sesi hiç susmasın dilerim ki.
Bir yakasında, insañların topla tüfekle inşa ettikleri ölüler şehrinde oyun oynamaya korkan çocuklarla diğer yakasında bütün bu olup bitenlere kulak tıkayan, egoist,duyarsız,bencillik furyasında boğulan yürüyen ölüler şehrinde oyun oynayan çocukların yaşadığı tezatlara dolu bir dünyada yaşıyoruz.Dünyanın tüm çocukları Allah katında tertemizdir.Onlar büyüklerinden gördükleri gibi yaşayıp öğrendikleriyle şekilleniyorlar.Ama zamanla hayatımızı çepeçevre kuşatan teknotik meşgaleler onları biraz uçurtmalardan, balonlardan vs.doğal oyunlardan uzaklaştırdılar.Artık masalların, öykülerin yerini teknolojik oyunlar aldı.Çocuklar orada savaşmayı, öldürmeyi sanki hayatın olağan bir hâliymiş gibi algılamaya başladılar.
Buselik makamından gökyüzüne, İnadına sevgi İnadına uçurtmalar, balonlar salıvermeye devam diyorum ben de sizin gibi. Eyvallah Eyvallah
Selam ve saygılar ..
Ramazan Boran tarafından 8/16/2018 1:27:08 AM zamanında düzenlenmiştir.
Görseli bulabilmek için yarım saatimi harcadım.Çünkü çocukları perişan halde resmetmek istemedim.Onlar hep mavide ve güzel kalsınlar istedim.Teşekkür ederim değer katan yüreğinize.Çok sevgilerimle...