Gecenin hayrı gündüzün şerrine karışırken Dergahtan bozulma küçücük evimde Düşmüş bir kaleyi taşırım omuzlarımın üstünde. Uykuya dalan askerin Dipcik yemesi gibi zıplarım bazen olduğum yerde. Bir çay koyup ocağa Cebi delik Pakize gibi Sürekli seyahat ederim kendi içimde. Dışarıdan bakmayı da ihmal etmem ara sıra kendime.
Çınladıkça uzak zamanların sesi kulağımda. Uçuk bir tebessüm oturur dudaklarıma Herkes birilerine kırılırken ben kırılırım içimdeki Ben’e Pasif direnirim hak ettiklerime. Yalnızlık kutsanmaya başlar acı ile Çürümenin kitabını yazar tefe koyduğum her cümle. Ateş alır kalemim yaşama değen harflerin her birinde. Üç tarafı denizlerle dört tarafı ecnebilerle çevrili ülkemde. Kendimi bulmak isterim Ateş hattının edebiyat vadisinde. Göğsümü yırtıp geçtikçe bir acı hadi kalk derim düşünce kendime. Düstursuz yenildikçe. Kendi kendimi bilerim. Kırarım kelepçeleri bulamasam da anahtarını. Üzümün tadını armudun çöpünü iyi bilirim mağlubiyetleri öğrendikçe.
Ezcümle şunu derim; yorucu yolculuklar biriktikçe heybemde devreden başlangıçların bakiyesidir her son Merakla başladığım hayat ihtirasla bitse de Düşlerime engel olamayacak hiç bir balkon. kendi şarkımın içinde döndükçe..!
(c) Bu şiirin her türlü telif hakkı şairin kendisine ve/veya temsilcilerine aittir.
Şiirlerin izin alınmadan kopyalanması ve kullanılması 5846 sayılı Fikir ve Sanat Eserleri Yasasına göre suçtur.
DEVREDEN BAŞLANGIÇLAR şiirine yorum yap
Okuduğunuz şiir ile ilgili düşüncelerinizi diğer okuyucular ile paylaşmak ister misiniz?
DEVREDEN BAŞLANGIÇLAR şiirine yorum yapabilmek için üye olmalısınız.
Şiir dostu; Duygunun ve duyarlılığın anlatıldığı harika bir şiir olmuş... yüreğinize sağlık... Şiir yüce bir duygu... ....................................Saygı ve selamlar.
Ne kadar güzel bir paylaşım bu şairem İç hasbehal yaşanmışlıkların ve yaşayanmayanların sorgulanması Bu hal hep ıssız ve sesiz gecelerde çalar kapımızı Sorgularız bütün hayatımızı güzeldi güzel
En güzel ve en anlamlı yolculuk insanın kendi içine yaptığı yolculuktur ve bundan daha da güzel olanı dışarıdan kendi içine bakabilme yetisidir, bence. Her seferinde merhabalaşması ve kucaklaşması insanın kendisiyle, hatalarıyla yüzleşip, başarılarıyla mutlanması, hayat yolunda yapılacak yeni yolculuklar için umut ve cesaret verir o insana. Her yolculuktan iyi ki diyerek dönmeniz dileğiyle, kendinize...
"Seyrüsefer..." Hayatın en kısa özeti, bence bu söz... Yolculuk hali... Ne başlangıcında ne sonunda irademiz... Adına "kader" demişler, salıvermişler işte!
Başlangıçlar da devreder... Yeniden... Zaten "başa dönmek" yaşamın doğasında var... Bunu kendin yapabildiğin sürece payın artar, balkon sana aittir... Herhangi biri... Herhangi bir şarkıyı söyler ve gider... Kalan hep kendin... Kalan, tercihindir...
İlk andan son noktaya kadar insanı içine alan ve insanın iç dünyasını sorgulatan, insanı pişiren bir şiir olmuş. Öyle anlaşılıyor ki hocam, her gidişinizde her dönüşünüzde bir hayır var. Hem özletiyorsunuz. hem de yüreklere gönüllere su yerine, muhteşem okunası değil, yutulası şiir serpiyorsunuz,
Özleten günlerden sonra muhteşem dönüşünüze çok sevindim. En derin saygı ve hürmetlerimle selamlarım.
Mavim kalmadı ama yüreğimde maviye boyadım değerli yorumunuzu hocam saygılarımla efendim.
Çok teşekkür ederim altı aydır bir hastalıkla mücadelem var.Şükür biraz daha iyiyim.Kendimi iyi hissettiğimde deftere giriyorum ama çok fazla kalamıyorum.Sağ olun var olun sağlıklı günler diliyorum hocam sizlere...
ruhun bilinmesine yolculukda şair, her insan bir parça, her uğradığı şehirden bir sokak alıp mısralarına. bilir misiniz, meçhulden başlar aslın da bir çok gidiş. ve tekrar benliğe dönüşüdür şaire her şiir. zamanın ötesine aldı şiiriniz o kadar ki sade; o kadar ki derin. enfesti, tebrikler .. sayglar
Göğsümü yırtıp geçtikçe bir acı hadi kalk derim düşünce kendime. Düstursuz yenildikçe. Kendi kendimi bilerim. Kırarım kelepçeleri bulamasam da anahtarını. Üzümün tadını armudun çöpünü iyi bilirim mağlubiyetleri öğrendikçe.
Yaşam çok garipdir elbetteki üzerimize gelen her tehlikenin tuzağın karşısında güç değil cesaret kahramandır yaşamak için her beden kendinin kahramanıdır. hedefe korkuyla değil cesaretle erişilir her başarının yolu yokuştur meyve pazarı gibi her güzelliği içeren harika şiirinizi candan kutlarım yüreğin kalemin sağlıklı olsum selamlarımla
Duygunun ve duyarlılığın anlatıldığı harika bir şiir olmuş...
yüreğinize sağlık...
Şiir yüce bir duygu...
....................................Saygı ve selamlar.