buyur etti aşkhanesi, destur-dedim- yüreğimi sildim selâmla girdim cümle kapısından.
duvarları yalan işlemeli tabloları taklit; dansöz olmuş benim bildiğim en saf söz kıvırdıkça kıvrandırıyor beni ağlatıyor oyun havası, böyle miydi bu mabet sultanım! sahte çiçekler sırıtıyor yürekten gülene her gelene ikinci bir yüz veriyor sevda hanım.
____________________Heyy yavrum heyy!.. _________kolay değil bu sularda kulaç atmak _______________________Allah’tan reva mı, bir sahneye bir de kalbime bak!
aslında güzel bir oyundu sevmek, durdu; tanrıların yazdığı ve meleklerin oynadığı aşk buruldu. nereden bileyim! ihanet güzelleşmiş bu âlemde değişmiş replikler ben sevdada yokken harfler kirlenmiş bir bir yalancı olmuş kelimeler belki de bu yüzden sürçüyor senin de dilin.
elbet suçlu bulunur suflöre aldırmadan oynayan yürek böylesine sevmek aykırıdır yeni yasalara ve elbet yasaklanır kapanır perdeler; görürsün sen de bu mektebi bitirenler aç kalır yakında namus da kalkar sahnelerden.
gel sevdiğim, uzaklarda denizimiz olacak bizim yakamozlar oynaşacak avuçlarımızda gönlümüzü yalayacak sular bütün kıyılar kıskanacak dalgalarımızı; düşünme sen, ocağımızın tütmesi için bu yürek her gün yanacak.
(c) Bu şiirin her türlü telif hakkı şairin kendisine ve/veya temsilcilerine aittir.
Şiirlerin izin alınmadan kopyalanması ve kullanılması 5846 sayılı Fikir ve Sanat Eserleri Yasasına göre suçtur.
oyun şiirine yorum yap
Okuduğunuz şiir ile ilgili düşüncelerinizi diğer okuyucular ile paylaşmak ister misiniz?
oyun şiirine yorum yapabilmek için üye olmalısınız.
____________________Heyy yavrum heyy!.. _________kolay değil bu sularda kulaç atmak _______________________Allah’tan reva mı, bir sahneye bir de kalbime bak!
Sevgili Ömer Nazmi…
Şiir hem şairin dünyaya bakışı hem gerçek yaşamın işleyişini verirken dizeler önce hüznün deresinden geçiyor sonra arınıyor kendinin denizinde…
Hayat öylesi bir oyun ki bazen bize yüklenen replikleri oynuyoruz bazen de doğaçlama yaşıyoruz. Her sahne her perde farklı oyunlara açılıyor. Önemli olan hangi oyunu hangi karakterler oynuyor.
Dizelerde öğütleyici bir isyan ve finalde kendi oyununda gördüğü doğru insan ve oyun sergilenmiş…
"Neydi bizi yaşama bu kadar bağlayan ve bırakan! Tek sözde yaşamın denizinde boğarken, tek sözde suni teneffüs yapan etkili sözcükler... Ne kadar acı su kaçtı genizlerimize, yaşadıklarımızdan ne kadarını çıkara bildik sizce? Oysa yaşamın yalanlığı kadar yalandık bizde, bir yıldız kayması ömrün göğünde ne kadar özgür yaşadık? Bir avuç düş alıp ceplerimize kaç kez çıktık sokaklara yakalarız diye dünyayı! Yakalarız diye çıkıp elimizde kırgınlıklarla evimize yaralı bir canlı gibi sığındık mabetlerimize...
Kimi gönlümüzün topallığıyla sürüklendik, kimi yaşamın kör gözleriyle karşılaştık kimi hiçliğin salıncağında sallandık durduk... Komik olan ne biliyor musunuz? Hepimizin aradığı olgular aynıyken kendimizle kayboluşumuz. Hayat ilginç bir oyun... " Bir yazımdan örnekleme almak istedim..."
İmge ve betimlemeler yine etkileyici. Söz sanatı başka bir dünya algılarken düşündüren, düşünürken kendinden sorgulatan…
Yine beğenim çok Tebriklerimle. Şiirle…
Neslihan YAZICILAR tarafından 5/20/2008 5:20:08 AM zamanında düzenlenmiştir.
aslında güzel bir oyundu sevmek, durdu; tanrıların yazdığı
Sevgili arkadaşım şiiri defalarca okudum içinde bir canlı tiyatro havası vardı. Fakat ben biraz dalgın bir adamım ve yukarıya aldığım dizelerde gördüm ki; aslında bu tiyatronun yazarı Tanrıydı. Üstelik suflör de yok kopya veren
Budan öte derin olduğu için geçemiyorum. :)
Bu gece böyle bir şiirir okuduğum için şanslıyım diyeyim sadece
böylesine sevmek aykırıdır yeni yasalara ve elbet yasaklanır
demiş ya şair aslında her sevme yeni yasanın bir anti tezi değilmidir bir sevmenin karşıtlığı vardır birde şiire vurulan yürek ayrılık beterdir yeni yasalarda ve yasaklanan duygularda
oysa asıl olan hayattır yeniden var eder kendini kuytuluklarda tebrikler
gel sevdiğim, uzaklarda denizimiz olacak bizim yakamozlar oynaşacak avuçlarımızda gönlümüzü yalayacak sular bütün kıyılar kıskanacak dalgalarımızı; düşünme sen, ocağımızın tütmesi için bu yürek her gün yanacak.
kutlarım şair değerli dizelerinizi...sevgi saygı selamlarımla...
Doğumla ölüm arası kimine göre uzun kimine göre kısa olan bir yol,bu yol oyunlarla ve sahnelerle dolu.Ne mutlu bu sahnede rolünü dolu dolu oynayabilene,baş rol her zaman bize düşmeyebilir ama doğru ve yalansız rollerimizi oynamak mümkünsede zaman ve şartlar malesef bu mektebi bitirenleride aç bırakabilir.Ama her zaman bir umudun olması güzel ve birini yürekten çağırabilmek,gel gel diyebilmek sanırım yine dünyanın en güzel duygusudur.Yüreğine sağlık saygılarımla.
şair repliklerin çivisi çıktı demiş;sahte çiçekler ekmişiz gönül bahçemize,akrebin kuyruğu ihaneti oynuyor kendi perdesinde.
umut demiş;kendi dünyasında...
gel sevdiğim, uzaklarda denizimiz olacak bizim yakamozlar oynaşacak avuçlarımızda gönlümüzü yalayacak sular bütün kıyılar kıskanacak dalgalarımızı; düşünme sen, ocağımızın tütmesi için bu yürek her gün yanacak.
gel sevdiğim, uzaklarda denizimiz olacak bizim yakamozlar oynaşacak avuçlarımızda gönlümüzü yalayacak sular bütün kıyılar kıskanacak dalgalarımızı; düşünme sen, ocağımızın tütmesi için bu yürek her gün yanacak.
Tebrikler dizileriniz harika bir anlatımda tebrik ederim.