Daha öncekiler gibi bu hicvimde de hiçbir kişi ya da kurum hedef alınmamıştır. Toplumun genelini ilgilendiren bir karalamadır.
Ben yazdığımdan sorumluyum, yazdığımı okuyanlar da ne anladıklarından.
Hayretler içindeyim dudağım uçukladı Dediler yoldan çıkıp azanı da alkışla Körler ile sağırlar susanı kucakladı Düzene çomak sokup bozanı da alkışla
Aklını mantığını kullanmadan koy rafa Düşünmeyi ertele kaybetsen de irtifa Bir meclis ortamında yalan yanlış her lafa Onay verip methiye dizeni de alkışla
Acındırıp kendini aklamaya çalışan Emeksiz kazanarak yan yatmaya alışan Yüzündeki maskeyle olur olmaz yılışan Oltanın ucundaki sazanı da alkışla
Doğruları söyleme boş ver kendine sakla Diline çoğu zaman konuşmayı yasakla Soytarılık yaparak atıver iki takla Dibi çoktan kararmış kazanı da alkışla
Menfaatin sağ kolu ters rüzgârın yoldaşı Her türlü gelişimin yoluna koyar taşı Çıkışı bulamayıp sıkıştığında başı Tabanları yağlayıp sızanı da alkışla
Bir sebebi var elbet gelişinin dünyaya Diyene kulak asma sırtını bize daya Patlasın avuçların durmadan kıyasıya Gerçeği saptırarak yazanı da alkışla
(c) Bu şiirin her türlü telif hakkı şairin kendisine ve/veya temsilcilerine aittir.
Şiirlerin izin alınmadan kopyalanması ve kullanılması 5846 sayılı Fikir ve Sanat Eserleri Yasasına göre suçtur.
ALKIŞLAR ALKIŞLAR şiirine yorum yap
Okuduğunuz şiir ile ilgili düşüncelerinizi diğer okuyucular ile paylaşmak ister misiniz?
ALKIŞLAR ALKIŞLAR şiirine yorum yapabilmek için üye olmalısınız.
Değerli Üstadım: Ne güzel bir anlatım...! Zaten öyle dedikleri ve öyle yaptıkları için hep bir ileri iki geri gitmiyor muyuz? Kim düzenle kavgalı olup da, kim haksızlığı görüp haykırmış da önüne engel konmamış ki!
Evet hicvi bu denli maharetle yazabilen çok az şair var. Tabi kolay değil ,hiçte kaba ve kara kelimelere sığınmadan uslubunca ,adabınca anlayana yazılmış farklı bir şiirdi
Siyaset ırmağında akan suyun temiz olması mümkün değil. Mutlaka sağdan soldan suyu bulandıranlar oluyor. iktidarı ,muhalefeti ve her bir vatandaş haktan hukuktan ve adaletten ayrılmamalı.
Sevgili Kardeşim, edebiyatdefteri.com'un saygın kalemi sayın: Hicran Aydın Akçakaya ✉
Alkışlar, Alkışlar... Şiiriniz, Hiciv şiiri yazmak başlı başına bir sanattır. Un yumuşak ifadeyle en ser vurguyu yakalamak! Ancak usta kalemlerin başarabileceği bir sanat... Görüyorum ki her zaman seçkin eserlerin altına imzasını atan, edepli ve edebi kalem, pamuk yumuşaklığıyla, granit dağlara diz çöktürmüş... Muhteşem olmuş. Beğenerek ve duygulu kaleminize saygı duyarak okuduğum bu güzel şiirinizi tam puanım ve beğeni ile favorilerim arasına ekliyorum. Kardeşimin şiir ve gönül sayfasına, tebrik ve başarı dileklerimi bırakıyorum.
Her şeyin sizin ve sevdiklerinizin gönlüne göre olması dileklerimle sevgi ve saygılarımı sunuyorum efendim, lütfen kabul buyurunuz...
İnsana çok benziyor tüm işi küçük taşla İblis ona öğrenci gördüğünde yavaşla Tedbirin yoksa eğer kork sırtını sıvaşla Garip toprak mezarın kazanı da alkışla.
Ellerinize yüreğinize sağlık bir dörtlükle katılmak istedik. Saygılar
resim ekleyebilseydim buraya hani şu alkış alkış alkış ikonları varya onları eklerdim. gülümsetirken acıtan hakikat içeren mısralar Kaleminize yüreğinize sağlık kutluyorum.
En iyisi arkadaş kapıl büyük korkuya, Kendini öyle koru, değme sabuna suya, Dayanmak kolay değil, işkenceyle sorguya, Sebepsiz mezarını kazanı da alkışla; diyerek destekliyorum. Mükemmel bir yorumla, düşündürücü, gayet anlamlı, harika bir şiir okudum. Yürekten kutluyorum. Selam ve saygılarımla.
bu övgü benim boyumu ve kalemimi çok aşar. helede senin tarafından geliyorsa.tevazu iyi insan olmanın yarısı derler. ve sen tevazunla bunu bir kez daha kanıtladın. bir daha diyorum ki iyi ki varsın. eyvallah...
Ben bugün böyle yazabiliyorsam sizin bundaki payınız azımsanmayacak kadar çok.
Sadece bana yaptığınız değil diğer sayfalara bıraktığınız eleştirileriniz kılavuz oldu bana. Sizin ve kalemine saygı duyduğum bir kaç üstadın da aynı zamanda.
Kardeş kaç gündür uğrayamadım. Ayak mayak dört dörtlük. Çok beğendim. Boş mu geçeyim, olmaz..
Aha şunu yazıverdim bizim kız:
Koltuğunun altına al da yürü serini, Yeter ki sağlam eyle dünyadaki yerini, Yetinmeyip cebinle sırtındaki derini Kimseye çaktırmadan yüzeni de alkışla..
İstanbul kadar da çağları açan Güzelsin güzelsin İstanbul kadar, Sarayları başa taç olup takan Güzelsin güzelsin İstanbul kadar.
İstanbul’u güzel Türk yurdu yapan Boğaz’da azizce su olup akan İstanbul üstünde kanatlar takan Güzelsin güzelsin İstanbul kadar.
Adalar çehrende olan benlerin Köprüler boğaz’a takar gerdanın Altın Boynuz denen Haliç sevdalın Güzelsin güzelsin İstanbul kadar.
Marmara’da doğan güneş bakışın Denizden denize gibi akışın Nedim’i Baki’yi aşka atışın Güzelsin güzelsin İstanbul kadar.
Fenerler bakışır gözünden ışık Kavaklar boyundur göge ulaşık Her taraf bitimsiz renklere aşık Güzelsin güzelsin İstanbul kadar.
İSMAİLOĞLU’yum hayranı oldum Yar ile ağyarı eşdeğer buldum İki sevgiliye kol kanat gerdim Güzelsin İstanbul sevgilim kadar… - 15.06.1995 – Beşiktaş / İstanbul
gerçek diyerek yuttur söylediğin yalanı besmeleyle tarif et yapacağın talanı bir köşede kıstırıp zulme karşı olanı ben insanım diyerek gezeni de alkışla..... diyerek bu çok güzel ve mana dar dizelerine eşlik etmek istedim kardeşim... gönülden kutladım kalemini kelamını
Toplumsal eleştiri kültürünü kaybetmeden ancak gelişme kalkınma özgürlük daha iyisi ancak olabilir Eleştiriyi iyi ve kötünün aksik ile fazlanın olgun ile pişmeyenin karşılaştırılması olarak alalım rahat edelim. bizim çok daha fazla eleştiriye ihtiyacımız var ancak bu yolla hoşgörü kültürüne katkıda bulunabiliriz alkışlamak daha iyi geleceğe asla hizmet etmeyecek sağlıcakla güzellikle kalınız elbette eleştirmeye devam ederek
Unutma ki şairleri haykırmayan bir millet Sevenleri toprak olmuş öksüz çocuk gibidir...
Hep söylüyorum, hep yazıyorum bu sitenin arzuladığı gibi her şey salt aşktan ibaret değildir...Yaratan aşkı ve Vatan sevgisi her şeyin üstündedir...düzene ses etmeyelim diye erke yaranmak isteyenler gerçekleri göstermemek için aşkla düşünen şairlerin kalemine U dönüşü yaptırıyorlar, ama ben inanıyorum ki bu vatana canından çok sevenler var ve onlar bu oyunu bozacaklar. BİRİLERİNİN BU TAŞLARI ATMASI GEREKİYORDU. Agah gönlünüzü tüm gönlümden kutluyorum...selam ve saygılarımı sunuyorum.
Bu düzene kalemiyle dokunan bu yüreği ALKIŞLIYORUM.
Bu düzende mert ve tevazu yürekleri üzen sazanlara öyle bir taş atılmış ki kutlarım kaleminizi.
çok şey yazmaya gerek yok, bir çok değerli insanın yürek sesi olmuşsunuz..
S/AZANLAR ŞİİRİM AKLIMA GELDİ Bir bakmışsın devreye girer bizim s/azanlar ‘’Kalemin daim olsun, çok güzeldi’’ yazanlar İşveler haz verdikçe mest olup da sızanlar Vurgun yemiş yürekte gül dilenir otlarlar! Bağ da mera bitince, bir bakmışsın şutlarlar
Saygılarımla esen kalın.
KAFKASİ tarafından 11/20/2017 2:28:38 AM zamanında düzenlenmiştir.
Kendini haklı görüp kendine pay bulanı Doğru diye aldanıp aklı boşa dolanı Kibarlıktan bir haber kaba saba olanı Kalp kırıp gönülleri üzeni de alkışla...
Bu muhteşem şiirinize bende bir dörtlük eklemek istedim naçizane.Kabul buyurursanız sevgili şairem. Harika bir hiciv şiiri okudum.Anlam ve anlatımı olağanüstü güzeldi.Canı gönülden kutluyorum ehli kaleminizi. Nice güzel şiirlere inşallah...
Harika bir taşlama.. her kimin başını yaracaksa :)) Hiciv sevdiğim bir tarz.. Ola ki beğenilirse diye bir dörtlükle iştirak etmek istedim gayretinize affınıza sığınarak
Doğru, dürüst olana şaşı gözle bakanı Kabahat işleyip de daim üste çıkanı Şahsi çıkarı için hatır, gönül yıkanı Komşu, yaren, dostluktan azanı da alkışla
Tokmaklı kapı şiir serimde bende mavi boncuk dağıttım durdum şairem. :)alan boldu.muhakkak ki alkışlayan da bol bulunur :(
Ne desek tersiyle haşır neşir milletimiz!
Affınıza sığınarak, Madem alkışlıyoruz ;
Davuldan çok duyulur sivrisinek avazı Kimi çok ile azar, kimi bulamaz azı! Kendi çalıp kendisi dinliyor artık sazı Kulağına tıkaç tık ozanı da alkışla!..../ŞİİRLERİN ŞAİRİ...
ah diyom şöyle bir kita da ben yazıversem deyiveriyom ama yok gölge etme diyom sonra sonra senin gölgen ısıtır diyom da pay cikariyom kendime neyse fazla bıdı bıdı etme arkana yaslaniver keyfini çıkar mis gibi ...