en solda ki Mustafa sıkı sıkı tutundu hayata demirleri kavradı çocukluğundan kalma alışkanlıkla maden mühendisi olacağındandı belki babamdan el aldı sanki…
siyah kazaklı ağabeyim Mahmut dalgacı Mahmut, muzipti çehresi mahalleli yaka silker incecik parmaklarına saklıymış meğer karikatürist oldu hala çizer hayatın dramatik yüzlerini…
tişörtü beyaz olan en büyüğümüz mülayim çehresiyle en kibarımızdı deniz kokardı düşleri epey uzun yıllar uzaktı Mithat gemi seferlerinde geçti ömrü arada gelir görürdük unuttuğumuz masum yüzünü hediyeler sererdi önümüze bereketli elleri…
babam Muhsin Bey mazot kokardı üstü başı üstüpü düşmezdi elinden her arabaya can verir motoru saat gibi çalıştırırdı derdi ki bize, bir gün bizimde olacak çocuklar okuyun bir araba alın bana derdi…
en altta oturan ben en küçüğüydüm evin en haylazı anlamazdım ne demek isterdi okumak ne işe yarar aklım ermezdi hala da ermez ben pazarcı oldum kısa yoldan yeşerttim hayatı.
bir gün bu fotoğraf eski rüzgârlarla aldı götürdü o eve o günlere geçmişin önünde o pencerede gördüm kendimi arabada çektim önüne gıcırından lakin babamın gözleri durmuştu çoktan göremeden son nefesi…
babalar ve oğullardan eski bir gülüş kaldı o günlerden ve motor kokusunda kayboldu gözlerimin sesi…
(c) Bu şiirin her türlü telif hakkı şairin kendisine ve/veya temsilcilerine aittir.
Şiirlerin izin alınmadan kopyalanması ve kullanılması 5846 sayılı Fikir ve Sanat Eserleri Yasasına göre suçtur.
Gıcır Araba… şiirine yorum yap
Okuduğunuz şiir ile ilgili düşüncelerinizi diğer okuyucular ile paylaşmak ister misiniz?
Gıcır Araba… şiirine yorum yapabilmek için üye olmalısınız.
hayatlarımız belki şiir gibi geçmedi ama değerli kardeşimin kalemi zaman makinesi gibi geriye dönüp şiirleştiriyor fotoğrafçı fotoğraf çeker kalem şiir yazar ve hele neslihan'ın parmaklarındaysa kalem geçmiş ikinci kez yaşar sihirli ve şiirsel bir güzellikle harikaydın
en altta oturan ben en küçüğüydüm evin en haylazı anlamazdım ne demek isterdi okumak ne işe yarar aklım ermezdi hala da ermez ben pazarcı oldum kısa yoldan yeşerttim hayatı.
bir gün bu fotoğraf eski rüzgârlarla aldı götürdü o eve o günlere geçmişin önünde o pencerede gördüm kendimi arabada çektim önüne gıcırından lakin babamın gözleri durmuştu çoktan göremeden son nefesi…
babalar ve oğullardan eski bir gülüş kaldı o günlerden ve motor kokusunda kayboldu gözlerimin sesi…
Yüreğinizer sağlık,güzel bir şiir okudum,gönül kaleminizden,saygılar...
çok kardeş olmak ne güzel gözlerim doldu okurken ayrı ayrı kardeşlerin hayatını hayat kardeşte olsak herbirimizi nerelere savuruyor verilen rollerde bizi......birlik ve beraberliğiniz bozulmasın diyorum....bütünüyle çok güzeldi...tebrikler.....
Güzel bir insan hikayesi.Onlarca ülkede yüzlercesine rastlayabileceğimiz bir portre.Ülkemizde ne de çok vardır bunlardan.Her biri bakar hayata camların arkasından...Yüreğine Sağlık Neslihan YAZICILAR.Selam,saygı.
Kutlarım can yüreğim burkuldu inan. Her şey zamanında güzel biliyormusun. Ne kar yazın yakışır ne de kışa ağaçlarda çiçekler. keşkeler işte bir daha. İstemezmiydiniz o gıcırı gözler açıkken çekmeyi.
İşte bu sararan resimler arkalarında koskocaman bir boşluk bırakarak giderler el sallamadan aradıkça o günleri derinleşen hasret ve özlem yıllar sonra yerini sessizliklere bırakır uzun bir sessizlikten sonra yanardağ patlar şiire dönüşür Neslihan Yazıcılar,ın dizelerindeki gibi unutulmaz anılar.......hepimizin buna benzer siyah beyaz resimleri vardır. bu dünyadan bir resmi bile olmadan uçup giden, şiirsiz ve anısız insanlara hep yanarım.....sevgilerimle..çok güzeldi paylaşımın.
Baba ve oğullar..
Duygulu...
Kaleminize sağlık efendim...
_______________________