Bir tek şeyi merak ediyorum yalnız. Mahşer günü Adem babamız Nesline dönüp “Hakkınızı helal edin” diyecek mi?
Ben böyle şeyler düşünmeyi ne bilirdim?
Eski bir şeytan içimdeki Korkunç sayılmaz fakat insan değil ne de olsa Öldürme kudreti ona verilmedi. O işi bir melek üstlendi. Ne kadar tuhaf değil mi?
Ben sadece evim. O Evin ebedi sahibi. Böyle olsun istemezdim. Ben hep kaldırımdan yürürdüm. -Ayaklarım hiç yan yana gelmezdi. Adımlarım bitişikti ardarda. O kadar korkardım ki teki olan bir şeyi yalnız bırakmaktan. Ayaklarım yan yana gelince ıssızdılar. Herkes arkasında iyi ve tanıdık bir şeyler olsun ister. Yanında annesi de olsa. Ansızın arkasından gelecek fenalıktan korkar herkes.- Birinin ciğerinden tükürdüğüydü o. Onu çiğnedim. Şimdi mühürlenmiş bir evim Perdesini kimsenin açmadığı. Ahalisi o ve ben olan.
İçten dışa doğru yenmişim Biri dokunsa göğsüme İpek derim içine göçecek Bomboş kalmış göğüs kafesimin. Orada hiç ses kalmadı. Bir tek çığlıkları Birinin tükürdüğü eski şeytanın. O çığlıklar da ara sıra. Yalnız gözyaşım aktığında. Şimdi ağlamak bile kolay değil Neye içlenirsin için olmayınca. Her yanım sessizlik bundan geri.
Her gece değil her gün yolculuk var Sisli, taşlık ve ıpıslak ve içimde kaybolmuş bir vadiye. Orayı bulmak artık zor değil. Sessizlik elle tutulur bir kıvama eriştiğinde Biliyorum ki yaklaştım. Çok korkuyorum fakat Arkama dönüp bakmıyorum bile Biri var mı diye? Herkes çekip gitti ve o Birinin tükürdüğü eski şeytan Sadece o Benimle.
Ben balkonda tek başına asılı gördüğüm Kazağa bile ağlardım oysa Çünkü yalnızdır. İçi boşaltılmıştır ve biri dokununca İçeri göçecektir ipek teni.
İnsan kime gider kimseyi bulamayınca Biliyordum, unuttum. Onun da eski bir adı vardı. Beni ilk önce o bıraktı. Ana rahmi dedikleri karanlık heybeye. Ben ne bilirdim nefes almak nedir Su yuttum. Sonra annem bir lanet okudu Seher vakti ağladı da. Biri daha sokuldu yanıma. Babam kapıyı zorlarken. Ben varken içeride. -Ne gürültüydü o.- Aniden ağzımın tadı değişti. Bir annem olduğunu bile bilmiyordum. O kordondan kalbime akan irinden önce. Biri daha vardı yanımda. Ben korkmak nedir ne bilirdim? Güldüm.
Kimse hiçbir şey bilmez Nereye gider bunca yol. Ve daha da çoğalan yollar. Gidip gidip kendine varır insan. Bütün kanın tekrar tekrar kalpten geçmesi gibi Ben gidemedim. Ağır bir dolabın altına kaçmış Ve kendisinden ümit kesilmiş bilye gibi Orada Eski şeytan ve ben sessizce bakıyoruz sızan aydınlığa. Belki bir gün o çocuk büyüyecek O dolabı kaldıracak. Belki birgün.
Karmakarışık mı geldi size bunlar? Yeryüzünde karmakarışık olmayan ne var? Benim unuttuğum, sizin bildiğiniz O eski adın hatırına Bir dakika düşünün Her yıl sebepsizce ortadan kaybolan onca insan Gerçekten neredeler? Kimse sessizce gitmez. Sessizce ve iz bırakmadan. Her kaçan bulunmayı da murad eder aslında. Çalılarda asılan şeyleri paçavra mı sanıyorsunuz Ya da bir koyunun kuyruk kılı. Ya biri entarisinden yırttığı bir parçayı asmıştır oraya Ya saçından bir tutamı. Ya geri dönebilmek için aynı yoldan Ya bulunmak için gittiği yerde. Hiç birimiz bu nafile çabadır deyip Öldürmeyiz umudu. Organ mafyası, cinnet katliamları İnsan tacirleri Bütün bunların kooperatifi sizsiniz. Bütün yitikler sizin içinizde. Ev sahibinizin ve evlerinizi paylaştıklarınızın kimler olduğunu Gerçekten biliyor musunuz? Ağlıyor musunuz? Ağlayın! Daha vaktiniz varken bunun için.
(c) Bu şiirin her türlü telif hakkı şairin kendisine ve/veya temsilcilerine aittir.
Şiirlerin izin alınmadan kopyalanması ve kullanılması 5846 sayılı Fikir ve Sanat Eserleri Yasasına göre suçtur.
ESKİ ŞEYTAN şiirine yorum yap
Okuduğunuz şiir ile ilgili düşüncelerinizi diğer okuyucular ile paylaşmak ister misiniz?
ESKİ ŞEYTAN şiirine yorum yapabilmek için üye olmalısınız.
Yıllar oldu bu siteye kayıtlı olmama rağmen unutmuşum. Tesadüfen cep telle uğraşırken gözüme ilişti. Evime gelip ilk açtığım sitem oldu. Tesadüfen de sizin yazınızı görüp merak ettim sayfanıza baktım. ESKİ ŞEYTAN Başlığı bana şu fani dediğim alemde garip geldi. Okuyan biride olduğumdan üşenmeden okudum. Tabi Şiir normalin üstünde epeyce UZUN. Buna rağmen altı çizilecek çok değerli satır ve cümleler var. Şiir bana göre; resimdir şiir anıdır ,şiir aşktır sevmek sevilmektir. Şiir dünyada olup bitenleri halkın sofrasına servis etmektir. Aklıma Şairin şu mısrası geldi onunla noktalayayım.
Önce sarraf ara sonra sözün sat El kıymetin bilmezse sözen yazıktır.
Emeğine sağlık, kalemin kavi, yüreğin şen günün hep arzuladığın gibi olsun. Hüseyin DAĞLAR.
Arkamdan yaklaşan koşma sesi fobilerimden biri. Bir de tek sayıları sevmeye çalışıyorum. ... Şiirin bazı yerleri başlı başına bir şiir, bir konu ve bir çığır olur. sevgi ve selamlarımla.
şiir düşündürücü her zaman bir umut vardır bir yerlerde saklı sadece zamanı geldiğinde çıkacaktır ortaya yüreğine sağlık etkilendim şiirden kutluyorum sevgilerimle her daim
Ev sahipleri kimlerdir, Haneyi '' kalp olarak inşa etmiş Mevlamız,'' Eger Farkında İsek ,,,
Gönül evi olan kalbine, hane olan evindeki beraberlerine,her olmak istedigini beraber gördügü her hanenin sahibi yüregin kalbine , kendi hanesinde her mutlulugunu o hanelerede layık görebilen bir kalbin Sabibi olabilirse neden olmasın tüm hanelerin ^^kalp^^beraberliginde huzur ve neşe..
Günün seçkisi olmalıydı bu sayfa,aştan bahsediyor mısralar , ama anlamakta bihaberiz degil mi...(
HEPİMİZE BİR EV GÖREVİ ASLINDA..
Yeryüzünde karmakarışık olmayan ne var? Benim unuttuğum, sizin bildiğiniz O eski adın hatırına Bir dakika düşünün Her yıl sebepsizce ortadan kaybolan onca insan Gerçekten neredeler? Kimse sessizce gitmez. Sessizce ve iz bırakmadan. Her kaçan bulunmayı da murad eder aslında. Çalılarda asılan şeyleri paçavra mı sanıyorsunuz Ya da bir koyunun kuyruk kılı. Ya biri entarisinden yırttığı bir parçayı asmıştır oraya Ya saçından bir tutamı. Ya geri dönebilmek için aynı yoldan Ya bulunmak için gittiği yerde. Hiç birimiz bu nafile çabadır deyip Öldürmeyiz umudu. Organ mafyası, cinnet katliamları İnsan tacirleri Bütün bunların kooperatifi sizsiniz. Bütün yitikler sizin içinizde. Ev sahibinizin ve evlerinizi paylaştıklarınızın kimler olduğunu Gerçekten biliyor musunuz? Ağlıyor musunuz? Ağlayın! Daha vaktiniz varken bunun için.
Bu mısraların sahibini alkışlıyorum ve teşekkür ediyorum... İyi ki sizler gibi yürekler var, hala, hala...
GönlünüZ SİZİ NEREYE GÖTÜRÜYORSA ORADA OLUN,
BOL ŞANS,, AYNUR ENGİNDENİZ.... SELAMLAR SEVGİLER O ANLAMLI YÜREGİNİZE...
TEŞEKKÜRLERİMLE ....
MERAL TICE tarafından 8/29/2017 12:12:22 PM zamanında düzenlenmiştir.
ben böyle düşünmeyi ne bilirdim arada birinin aklına gelip hatırlatması gerek bu görevde sana düşmüş herkes o kadar kendi umrunda ki dışarda olan bitenden bi haber yaşayıp gidiyor. selam ve saygılarımla.
şiiri okurken aklıma takılan bir cümle “Gözyaşı tanrının sihirli suyudur”
mavi huydur bizde demişti ağlamak huydur bizde mi demeli mavimizi çaldırdığımızdan beri kimbilir suçumuzun rengi solar mı ki çok güzeldi nesir şiir tarzında akıp gitti
.. biçim olarak düzyazı mı şiir mi betik mi, döngüde kalmış. anlam ve içerik çokça şiir. derinlik ve duygu hissediliyor; yer yer, mesela sonlara doğru mesaj kaygısı şiirselliği bastırmış.
ilk kez okuyorum şairi; tahminim o ki düzyazı dili kuvvetli. ilk dizeler için bende uyanan his olumlu. başkaca yazdıklarına bakmalı demek...
sen şiirden anlamıyorum diyorsun ama hiçte öyle değil aslında. yazılarından biliyorum seni duyguyu da, ahengi de cümleye vermesini biliyorsun. öykülere uzun bi ara vereceğim demişsin umarım öyle olmaz. zira seni okumayı seviyoruz biz. öte yandan anlıyorum da seni şair ruhu çalkantılı, gel-git'li olur biraz kendimden biliyorum. bazen dolar taşar, bazen de kendi sesini unuttuğu olur.
çok derinlerde yüzen ve herkesin bulup çıkaramayacağı güzel bi sesin var..sesini kaybetme gülüm olur mu?
Şiirden fazlası... Başka bir şey... Yaşadıklarımız gibi gerçek... Huzur arayanlar okumasın. Devşirme bir mutluluğum olacağına koyun kılından bir tutam saçım olsun da üstüme gerçek bir yaşam dikeyim...
Siz neden benim kürek sesime pardon yürek sesime böylesine acımasızca bi eleştiri yapıyorsunuz ki şimdi? Ne var yani harika deyip geçseniz.
değil tabi ki. seviyorum sizdeki doğruculuğu. çok da güveniyorum buna.
Öykü niyetine başladığım bir çalışmaydı. Uzun bir süre öykü yazmayı düşünmüyorum. Bu da yarım kalmasın dedim. Biraz uğraştım tabi. Ama ancak bu kadar oldu benim şiirim :) Okuduğunuz için teşekkür ederim. Çok sevgilerimle.
koyunlarımızda ne yılanlar besliyoruz...ardı, arkası kesilmeyen...sözün bittiği yer...bu kadar güzel anlatılabilirdi içimizdeki melek figuranları...kutlarım arkadaşım...
Valla ağlamak Allah'ın biz kadınlara geçtiği nadir kıyaklardan biri. Beyler bundan da geri duruversin artık napalım. Teşekkürler okuduğunuz için. Saygılarımla.
ESKİ ŞEYTAN
Başlığı bana şu fani dediğim alemde garip geldi.
Okuyan biride olduğumdan üşenmeden okudum.
Tabi Şiir normalin üstünde epeyce UZUN.
Buna rağmen altı çizilecek çok değerli satır ve cümleler var.
Şiir bana göre; resimdir şiir anıdır ,şiir aşktır sevmek sevilmektir. Şiir dünyada olup bitenleri halkın sofrasına servis etmektir.
Aklıma Şairin şu mısrası geldi onunla noktalayayım.
Önce sarraf ara sonra sözün sat
El kıymetin bilmezse sözen yazıktır.
Emeğine sağlık, kalemin kavi, yüreğin şen günün hep arzuladığın gibi olsun.
Hüseyin DAĞLAR.