eğer şu gök kuşağının altından geçersek orada bir şehir var benim bildiğim, topla pırtılarımızı gir koluma oraya gidelim sevgilim. iftirasız işkencesiz kalbimiz kırılmadan yaşayacağımız günler orada..
dağın ardında göl var su perim, göller var; bataklık yok boyumuzu geçmez berrak sular boğulmayız, bölünmez tatlı uykular. ah yâr! çabuk olmalıyız.
görmelisin ciğerim, kızılcıklar var sokaklarında sarı beyaz, gizlenmez orkideler selâmlaşırız her sabah konuşur koklaşırız. erkenden koşacağımız işimiz olur; bana beyaz gömlek ipek mendille süsleyeceğim bir ceket sana da bir çift yeni ayakkabı alırız.
düşün düşlerimize benziyor o şehir, istemediğin kadar mutluluk sevebildiğin kadar sevgi var, aşk iklimi sürüyor dört mevsim; dört mevsim çiçek açıyor insanlar.
uyandır umutlarımızı gidelim, türküler söyleyelim gülerek yağmura tutalım ellerimizi rüzgârda sevişelim. ah sevgilim! şu gök kuşağının altından bir geçsek...
(c) Bu şiirin her türlü telif hakkı şairin kendisine ve/veya temsilcilerine aittir.
Şiirlerin izin alınmadan kopyalanması ve kullanılması 5846 sayılı Fikir ve Sanat Eserleri Yasasına göre suçtur.
bir şehir... şiirine yorum yap
Okuduğunuz şiir ile ilgili düşüncelerinizi diğer okuyucular ile paylaşmak ister misiniz?
bir şehir... şiirine yorum yapabilmek için üye olmalısınız.
düşün düşlerimize benziyor o şehir, istemediğin kadar mutluluk sevebildiğin kadar sevgi var, aşk iklimi sürüyor dört mevsim; dört mevsim çiçek açıyor insanlar.
uyandır umutlarımızı gidelim, türküler söyleyelim gülerek yağmura tutalım ellerimizi rüzgârda sevişelim. ah sevgilim! şu gök kuşağının altından bir geçsek...
Hayallerdeki özlemler ne güzel dile gelmişler...Tebrikler efendim..çok beğendim...
Şu ayakkabıları (Her türlü kusuru normalmiş gibi gösterip kendini haklı çıkaran üreticiler ) almayında, gerisi önemli değil. Ayakkabıcımdan dertliyim, şikayetim var, dinleyen yok. Şimdi içim rahatladı, yeri degildi ama kusura bakmayın. Güzel bir şiirdi, selamlar.
kumru52 tarafından 4/19/2008 10:15:16 PM zamanında düzenlenmiştir.
Ne yazık ki, bizlerde tüketici bilinci gelişmediği ve kurumları sağlıkli işlemediği için, sizin başınıza gelenler birçok kişinin başına gelmektedir. Merak etmeyin, benim dediğim şehirde öylesi vurguncular, düzenbazlar yok; yoksa neden gideyim ki! Değil mi yani!
düşün düşlerimize benziyor o şehir, istemediğin kadar mutluluk sevebildiğin kadar sevgi var, aşk iklimi sürüyor dört mevsim; dört mevsim çiçek açıyor insanlar.
ahirette umuyoruz inş baki bir mutluluğu...tebrikler yüreğinize sağlık..
varmı öyle bir şehir sevgili ÖmerNazmi varsa da içimizdekileri bırakıp en yalın halimizle olabilecek miyiz rüzgarında bir düş kurdum o şehir yağdı yinede güzeldi gözlerimde..
Gökkuşağının altından geçmek çocukluğumuzda bizim için tehlikeliydi.Altından geçince oğlanlar kız,kızlar oğlan olacak derlerdi.Kızlar çok atılırdı geçmek içinde oğlanlar nedense pek gönülsüzdü.Şimdi anlıyorum ki,kızlarımız hallerinden o gün memnun değilmişler.Çok güzeldi,şehriniz Ömer Nazmi.Sevdim ve her zamanki gibi keyif aldım.Selam,saygı.
görmelisin ciğerim, kızılcıklar var sokaklarında sarı beyaz, gizlenmez orkideler selâmlaşırız her sabah konuşur koklaşırız. erkenden koşacağımız işimiz olur; bana beyaz gömlek ipek mendille süsleyeceğim bir ceket sana da bir çift yeni ayakkabı alırız.
Sevgili Ömer Nazmi…
Ne güzel bir düşle düşlenmiş dizeler renklerle oynar gibi… Derler ki gökkuşağının altından geçen Gökkuşağının altından erkek geçerse kadın olur. Kadın geçerse erkek olacağına inanılır.
Ya da bereket olur derler…
Şair burada belki şunu vurguladı doyumlu bir sevgiyle yaşanırsa hayat, karşı cinsi daha iyi anlamak ve onun ruhunun derinliklerine inmek. Anlaşılan insanın mutlu olması daha kolaydır.
Şiirde hep ulaşmak istediğimiz sevgiden yana hoş bir betimleme var.
Birçok kültür gökkuşağını cennet ile dünya arasındaki köprü olarak görmektedir. Doğadaki en güzel manzaralardan biri olan gökkuşağı batı kültüründe umut ve şans sembolü olmuştur.
İran Müslümanlarına göre gökkuşağındaki renklerin bir önemi vardır. Yeşil bolluk, kırmızı savaş ve sarı ise ölüm anlamına gelir. Sibirya’da güneşin dili olarak düşünülür. Güney Amerika’daki Hintliler ise denizin üzerinde görülmesinin bir şans olduğuna inanırlar. Diğer adları; alkım, ebekuşağı, ebemkuşağı, eleğimsağma, hacılarkuşağı, meryemanakuşağı, alaimisemadır.
Anlatımda öylesi samimi ifadelerle süslenmiş ki gökkuşağına yakışmış şiir…
düşün düşlerimize benziyor o şehir, istemediğin kadar mutluluk sevebildiğin kadar sevgi var, aşk iklimi sürüyor dört mevsim; dört mevsim çiçek açıyor insanlar.
ahhhhhh ahhhh orada kim olmak istemez:))) herşey düşlediğiniz gibi olsun... saygımla....
Şairin dediği gibi son günlerde bir çoğumuz bir sahil kasabasına yerleşip düşlerimizi yaşamayı düşlüyoruz...Hoş dizeler... Yüreğinize sağlık... Kaleminiz daim olsun...
Şiir enfesti.
Dostlukla.