Selâmını aldım sevdiğim, kucakladım; kahpe gecelerin vurgunlarından çıkmış düş soygunlarından artan yağmalanmış umutları çalınmış bir selâm.
ve çıplaktı...
avcılardan kaçan çaresiz av gibi gözleri kanlı kendi ölümüne sessizce ağlayan yaralı bir ceylandı.
adı bilinmeyenlerin ve adresi olmayanların şehrinde tutulan kanatsız kuşlar; yabancılaşan bir ülkenin karanlıklarında kaybolmuş çocuklar kadar muhtaçtı.
selâmını aldım yâr, yârenlik ettim acılarına, bir tutam can bir avuç kan; kucak dolusu hasretti. seviştim selâmınla soluk soluğa geceleri erittim güneşi tükettim, döşeğimi serdim son hana soylu bir rüzgârdı.
Selâm çıkardım yola sevdiğim, senin selâmın gibi kırk yıllık bir dert geliyor sana, sarıl bana; sızılarım kollarında dinsin, al koynuna hasretin öfkesiyle seviş, canı çıksın korkuların; öp yüreğimi bize aşk lazım. bak! tanrılar duymuyor bizi dualarımız ulaşmıyor yerine melekler derin uykuda, ancak sen anlarsın beni yalnız sana geçer nazım.
(c) Bu şiirin her türlü telif hakkı şairin kendisine ve/veya temsilcilerine aittir.
Şiirlerin izin alınmadan kopyalanması ve kullanılması 5846 sayılı Fikir ve Sanat Eserleri Yasasına göre suçtur.
melekler derin uykuda şiirine yorum yap
Okuduğunuz şiir ile ilgili düşüncelerinizi diğer okuyucular ile paylaşmak ister misiniz?
melekler derin uykuda şiirine yorum yapabilmek için üye olmalısınız.
"Kul kurdukça kader gülermiş" denir ya hani, bu sebepledirki yollarız takıp selâmın kanadına kanayan yüreklerimizi, avuçlarımıza dalarımız karşılığı yaş doluyorsa, sessiz kalıyorsa melekler buna, karşı reflekstir yaptığımız bu aslında... Ne yollayacaktık ki sitemden başka? Yitirmişsek can bildiğimiz ne varsa... Müthiş dizelerinizi hüznün sarhoş eden keyfinde okudum şairim teşekkürler. Sevgi yüklü saygılarımla.
Bir selamda neler var, sevinçler, kederler, yaşanmışlıklar, muhtaçlıklar, sevdalar ve paylaşımlar... "Derdini söylemeyen derman bulamaz" derler ya...İşte bu olsa gerek, üzüntüler paylaşıldıkça azalır, sevinçler paylaşıldıkça çoğalır. Bir selama muhtaçtır yürekler. Dostluk, paylaşım ve yaşam selama durur önce...Yalnızlık zordur. Selam ver selam vereyim sana. Paylaş acılarımı paylaşayım acılarını...Ve sev gönülden seveyim seni herşeyden çok...Çok güzel anlatım, harika şiir...Eklediğiniz resme uygun olmuş. Ve anlatmak istenen çok şey var dizelerde... Selam sözcüğünü iyi seçmişsiniz. Şiirinize yakışmış.Yorumlanası bir şiir...Dizeler istense sayfalar dolusu yorumlanabilir. Büyük bir beğeni ile okudum şiirinizi tebriklerim size...Saygılar
Ömer Nazmi,bu okuduğum ikinci şiiriniz ama buda diğeri gibi derin ve yakıcı geldi.Ben seni neden farkedemedim,galiba seyrek geliyorsun,yeni de olsa sesini bütün sıcaklığıyla aldım.Sen bir başka öykünüyorsun aslında,seni ben,çok iyi anlıyorum.Diğerlerine de bakacağım ama bu iki şiir metaınızın usta malı olduğunu gösterdi.Kaleminize su yürüsün,yolunuz açık olsun ne demeli,Selam,saygı.Sen gerçekten güzel yazıyorsun.
aynı seslerin yer değişimi ile ortaya çıkan ve dünyayı donduran iki ayrı anlam şair olmadan şiir olur mu? ancak şiir varsa şair karşındandır.
ben sususyorum suskunluğum sessizlik midir? şiirlerle savaşıyorum.
anlamayan duymayan varsada bağırıryorum
"...
öp yüreğimi bize aşk lazım. bak! tanrılar duymuyor bizi dualarımız ulaşmıyor yerine melekler derin uykuda, ancak sen anlarsın beni yalnız sana geçer nazım.
...."
seni tanıdığım için için için sevmediğim kendimden bile gurur duyuyyorum.
galinba en güzel yönüm... kaybetmişken kendimi seni tanıdığım günüm. ak saçlarıyla yürüyen. geleceğimi bulduğum ağabeyim...
yârenlik ettim acılarına,
bir tutam can
bir avuç kan;
kucak dolusu hasretti
Mükemmel ses uyumu ve aliterasyonlar ancak usta bir elde bu kadar güzel harmanlanabilirdi...
kutluyorum...
Saygılar...