Görseydi gökte yıldız ışık saçan gözünü Utanırdı mutlaka kayardı birden yere Duyabilseydi rüzgâr nağmeleşmiş sözünü Yelini hapsederek düşerdi bir kedere. Hiç kimse gelmemişti onun gibi cihana Görenler tutuşurmuş vurulurmuş Reyhan’a.
Bir gün yeşil bir ırmak çağlayarak akarken Okşarken sularıyla salkım söğüt dalını Görmüş nur yüzlü kızı etrafına bakarken Düşürmüştü ırmağa başındaki şalını. Uğuldamış suları kaynamış birden kanı Dediğini yaparmış almalıymış Reyhan’ı.
“Ver şalımı” demiş kız “o annemden hediye Geçen bayram vermişti sızlar yerde kemiği” “Vermem” demiş yeşil su “gelip alasın diye Ne yaparsın sen bana üzersem rahmetliği.” Aldırmamış bir türlü yürek yakan âmâna Ellerini uzatmış gülümseyip Reyhan’a.
“Tutarsan ellerimden kavuşursun şalına Beraberce gideriz sınırsız bir denize Şarkılar söyletiriz bu sevda masalına Hiç kimse rastlayamaz senden benden bir ize.” Köpükten duvak yapmış suya düşünce canı Bulamamış bir türlü arayanlar Reyhan’ı.
(c) Bu şiirin her türlü telif hakkı şairin kendisine ve/veya temsilcilerine aittir.
Şiirlerin izin alınmadan kopyalanması ve kullanılması 5846 sayılı Fikir ve Sanat Eserleri Yasasına göre suçtur.
REYHAN şiirine yorum yap
Okuduğunuz şiir ile ilgili düşüncelerinizi diğer okuyucular ile paylaşmak ister misiniz?
REYHAN şiirine yorum yapabilmek için üye olmalısınız.
Son dize "Bulamadı bir türlü arayanlar Reyhan’ı." yerine bulunan bir çiçek böcek olsaydı onun efsanesi, menkıbesi olurdu. Kendini beğenmişlik denilen Narsizmin de kaynağı nergis çiçeğiyle ilgili böyle bir anlatı. Reyhan özel isim yerine ot ismi olarak kullanılsaydı, güzel kokusunun sebebi açıklansaydı falan. Bir efsane doğardı demek istiyorum. Ayrıca: "Köpükten duvak yaptı suya düşünce canı" demişsin. Kafiye zorunluluğu yok. Bunu değiştir. Bir sır oldu, anlamında bir dize de olabilir sanırım.
UFFUK tarafından 4/16/2022 8:50:45 PM zamanında düzenlenmiştir.
Reyhan özel isim yerine ot ismi olarak kullanılsaydı, güzel kokusunun sebebi açıklansaydı falan. Bir efsane doğardı demek istiyorum.
Ayrıca:
"Köpükten duvak yaptı suya düşünce canı" demişsin. Kafiye zorunluluğu yok. Bunu değiştir. Bir sır oldu, anlamında bir dize de olabilir sanırım.
UFFUK tarafından 4/16/2022 8:50:45 PM zamanında düzenlenmiştir.