gecegündüz izlemeliydin aslında göz atıp okumalıydın yaşadığım yılları er ya da geç öfkelenen, yanar dağları kıyıda köşede tükenen sigara dumanlarının duymalıydın kokusunu görmeliydin belkide kenar bağlarımı bilmeliydin ciğerlerime kadar çektiğim isyan bayraklarını..
…
bir memleket olsaydım şimdiye taş üstünde taş kalmazdı üzerimde seve seve savaşmazdım belkide seninle düşman bile göğüs göğüse düşerken yüreğime yıllarca sırtımı okşamış kalbin gözlerimden inmiş salına salına ihanetler sırtıma yaslanmış barikat dolu hayaller hepsi yalan, hepsi dolan, hepsi paramparça hepsi binlerce düşman belkide içimde vuruldum! koşun! ne elimden ne kolumdan yetişin sıhhiye! vuruldum ben sol yanımdan..
…
bazen hayat anlatır gerçekleri bazen de yaşatır böyle kurtuluş savaşı misali önceleri dedelerimiz vardı sırtında top mermi komşularımız, ailemiz veya arkadaşlarımız göz göze çarpışırdık düşmanlarımızla şimdi güvenip güvenmemek ne haddimize ne hacet ki sırtımızda bir kalp görmeye boş versene, şimdi ardına dönmeden atlet bile giyilmiyor..
…
boşuna patlamıyor volkanlar gökyüzünden cehhenemi izliyorum yerle bir olumuş her şey, kor gibi hepsi yaslanıp kaderine beklenmiyor yıllar içimde sen, ateşten bir gömlek boş yere küllenmiyor yeryüzü hiç bir şey de sebepsiz değil di belkide çıkana kadar değil! belkide, girene kadardı her şey..
…
gecenin şerrinden korkuyorlar ne diye her gece karanlığa saklanıyorum içimde sessizlik senli sensizlikti ne diye her gece kalbimi bırakıyorum unutmak mı? utanmak mı? neydi? anlamını biliyor muydu acaba aşk? yoksa anlamını mı yitiriyor dünya..
…
aşk için her şeye değerdi önceleri ölüm bile ayıramazdı sevenleri şimdi mesele mahşer korkusu değil hançer kokusu sarıyor memleketi..
…
HANÇER KOKUSU - Mawish Şiirleri – Mert Zafer Cansever
(c) Bu şiirin her türlü telif hakkı şairin kendisine ve/veya temsilcilerine aittir.
Şiirlerin izin alınmadan kopyalanması ve kullanılması 5846 sayılı Fikir ve Sanat Eserleri Yasasına göre suçtur.
Hançer Kokusu şiirine yorum yap
Okuduğunuz şiir ile ilgili düşüncelerinizi diğer okuyucular ile paylaşmak ister misiniz?
Hançer Kokusu şiirine yorum yapabilmek için üye olmalısınız.
Yürekten kutlarım sizi çok güzel yüreğinizin sesi çok güzel kaleme dökülmüş tebrik ederim saygılar selamlar değerli şairim kaleminiz daim olsun hayırlı akşamlar diliyorum tüm şiir seven yüreklere
Sevgili MAWİSH, Ben deyim yaş kemale erdikçe, Siz deyin insan yaşayıp gördükçe Olmazsa olmazları da öncelikleri de değişiyor. Harika imgelerle bezenmiş oldukça buruk ama bir o kadar da leziz şiirinizi beğeni ile okudum. Her bir satırını ayrı ayrı kutlarım. Selam ve sevgilerimle kalın.
MERHABA KARDEŞİM.HARİKA BİR SERBESTTİ.İÇİNDEKİ YIKILMALAR DİZELERİN SAYESİNDE SU YÜZÜNE ÇIKMIŞ VE SEL OLAN DUYGU BASKINLARI HEM YÜREĞİNDEN VURMUŞ,HEM DE SIRTINDAN YIKMIŞ,PARA LAMIŞ SENİ.SENİN HOŞGÖRÜNE ,YÜREĞİNİN DERİNLİKLERİNDEN GELEN SEVGİNE MAALESEF CEVAP VEREMEMİŞ,DAHA DOĞRUSU VERMEMİŞ.BİTİRMİŞ SENİ.KUTLUYORUM BU GÜZEL ŞİİRİ,SELAMLAR.
Kutlarım yazan kalemi
Yüreğinin sesi daim olsun