(c) Bu şiirin her türlü telif hakkı şairin kendisine ve/veya temsilcilerine aittir.
Şiirlerin izin alınmadan kopyalanması ve kullanılması 5846 sayılı Fikir ve Sanat Eserleri Yasasına göre suçtur.
BU DEM şiirine yorum yap
Okuduğunuz şiir ile ilgili düşüncelerinizi diğer okuyucular ile paylaşmak ister misiniz?
BU DEM şiirine yorum yapabilmek için üye olmalısınız.
Merhabalar efendim. Değerli kaleminizden,Özel ve de güzel bir eser gelmiş.Bizim payımıza da kutlamak düştü Gönlün abad olsun.Sağlıcakla kal,muhabbetle kal ve de hoşça kal
"Aklı ayar tutmaz sürü çobanı; Koyunu kurt ile güdenler gördük."
aklı ayar tutmaz, bozmak deyimi sürü çobanıyla, koyun kuzu kurt ile kullanılmamalı. çünkü koyun kuzu kurt sürü çoban köpek hikayelerinin ve o devirlerin hiç birinde bir çoban için aklı ayar tutmaz veya aklı ayar bozmuş diye bir deyime rastlayamazsınız. rastlayacağınızı düşünüyor musunuz?
"Hakâret edip, kin, güdenler gördük." kin gütmek: birleşik bir deyimdir. bu yüzden kin'den sonra virgül kullanılmaz. yok derseniz, okurken yarım nefes dursun, itirazınız kabul görmez;)
"Mâverâ yolunda yorulup dizi Salâha kaydolup, yitenler gördük."
salaha kaydolup yitmek? ne demek. mavera yolunda dizi yorulmadan gaye; sadece ahiret kulpundan tutup, dünya kulbunu bırakıp bu yüzden yitmek ise burada biraz daha fazla çalışmak gerek.
"Amel defterinde boş sayfa varken Akleden der mi ki "ecr için erken"
alışılmış kalıpların çıkın dışına efendim.
mesela; "Amel defterinde boş sayfa varken "ecir için erken" der mi akleden diye düzenlerseniz mısraları daha güzel olur. kafiye illahi son kelimeden aranacak diye değiştirilemez, değiştirilmesi teklif dahi edilemez diye bir yasa mı var. ses uyumu sadece kafiye demek değil ki..;))
değerli erenim bir de,
ayaklarda biraz daha titiz olursanız, d ile t ne kadar birbirinin yumuşak karnı olsa da, bırakın o yumuşak karınları biz çıraklar, meyve veren ağaçları taşlayanlar kullanalım, sizler bize özenmeyin;) bizler sizleri izleyelim...
uykulu uykulu biraz kaba kullandı isem kelimeleri kusura bakmayın he mi.. selam ve saygılarımla mecit ağam;)) geçmiş kurban bayramınız da kutlu olsun..
"kim su verdi çatlamış dudağına Türklerin dergah kurdu bozkırda otağına Alplerin hangi imam dağlarda uludu bozkurt ile hangi yöne göç verdi kavim gardaş yurt ile on bin yıllık türküyü dile veren ozanlar artık sağır mı oldu bahtımızı yazanlar"
kah anadolu dayım kan orta asyada bir tutturamadım neredeyim.. balkanlar nire...
züccaciye ne demek ya hu... çocukluğumdan beri anlamam bu kelimeyi..ezbere bir anlam. nalbur kelimesi de öyle garip bir kelime.. manifatura...mesela ne çağrıştırdığı belli değil.. sadece ezbere bir anlamı var..;))
benim biraz soyut ve somur konusunda eğilmem gerekecek...
"korkma, sönmez bu şafaklarda yüzen al sancak..."
bu mısradaki 7 kelimeden kaç tanesi soyut, kaç tanesi somut anlam çağrıştırıyor? ;)
Bu aralar ya siir istifliyorsunuz, ya da kaleminiz küskün.
Korkarim 2. si.
Sessizlik kaleminize yakismiyor! Zirâ, siirlerde en fazla kelime kullanan kim diye sorsalar, herhalde akillara ilk siz gelirdiniz. Uzun pas ve vole'lerle kaleleri sarsan santrafor'lar dururken, dar alanda top ceviren bizim gibi oyuncularin sahada olmasi ayip oluyor yâni :)
Uzun zamandir yoksun, sayfalar nasil tasavvuf koksun?
KIR hecenin belini, yine meydani inlet Uzat dosta elini, gönlümüzü serinlet!
tam şiir düzeltecek paçoz'u buldunuz ha benim şiirlerimi astığıma kızıyorlar bazen çocuklarım baba bi bakalım öyle as bile diyorlar daaa dinleyen hani :))
yanii ben muhtacım bunca ilme rağmen onca ilme
ölü den ölü çıkar ya hani benden de adam olmaz diyeyim size :( bazen galayana gelsek te pardon 'de' az sonra gelecek ölmelerin vesilesi olduğunu öğreniyoruz daaa iş işten geçmiş oluyor velhasılı
Sizi "uykulu uykulu" yorum yapmaya sevkeden nefsinize deyin ki;
Sadece şiir yazmak değil, yorum yapmak da ayık olmayı gerektirir(mis).
"Hakâret edip, kin, güdenler gördük." dizesindeki "kin" ile "gördük" arasındaki virgül, sadece "uykulu uykulu" şiir okuyanlar için "okurken kolaylık olsun, nerede nefesleneceğini hatırlasın" bâbından oraya koyulmuş ;)
Gayıptan bir ses "oraya virgül köy!" dediğinde, içimden, "ya hu orada virgülün ne işi var?" diye düşünmüştüm ilkin. Kalp gözümü sooyle bir açıp da bakınca bir de ne göreyim, Ekrem gardaşımız uykulu uykulu şiirimi okuyor :)
eeee..."ERENLERDEN" olmak kolay değil, hakkını vermişizdir umarım :)
Yine de, "övgüyümü, "uykulu uykulu" yapılmış eleştirilerimi tercih edersiniz ?" diye sorsalar, şansınızda zerre kadar azalma olmazdı bileşiniz. "Uykulu uykulu" kelimeleri kaba kullandığını hissedenleri, ayık iken hakâet, küfür edenlere her zaman tercih etmişimdir.
"kim su verdi sakarya, atına selçuklunun dergah kurdu tunada gönlüne yavuklunun ikimiz değil miydik el veren sevdiğine duyan gelmemiş miydi alplerin düğününe yedi kavme düğünde sofra kuran biz idik biz önce insan için devletleşmemiş miydik bir çadırken on olduk akıncı rüyasından konyaya kut getirdik sancakla horasandan maya dağda seyrettik gökteki yıldızları bizimle dert bölüştü rumelinin kızları kalbimizi bıraktık zigetvar önlerinde macar ovalarında gazilik günlerinde biz arda boylarında sevda kabristanıyız umudun tükenmeyen ölmeyen vatanıyız"
nasılsa yok'sul ağam gelir buraya inş.. buyurun sizler de şu şiirde bana bir yol gösterin hele.. veya daha çok erken, bitmeye yakın gönder derseniz şiiri bir hayli zaman sonra görüşürüz;))
kimler görüldü,
kimler geldi
kimler geçti kim bilir.
Güzel bir şiirdi,
günümüzü anlatan.
tebrikler,
selam ve saygılarımla..