Bir su damlasından az sonra düşer yüzüm bekle Poseidon...
Beyaz Okeanides saçlarından düşürdü sarı gülüşü ellerinde oyaladı düşleri / açtı nilüferleri bezedi göllere.
uzun yolları sakındı özlem razılık verdi sütten ak göğüsleri akıttı denizin tuzlu gözlerine her şeyi her sev/iş/ meyi sakladı denizden evine.
balıkçı teknelerinde yükseldi ses alabanda sancak tarafı vurgun zamandı tek tek çekti sayılı saatleri ağlara takılı yarınları…
şaraplar aktı su kızları sakiliğinde su perisi gülüşlerini saçtı denizin eteklerine her yeni günle mayıs çiçekleri saçını taradı astı sudan elbisesini kutsal gecesinde giymeye.
taştan evinde soyundu hüzünleri yıkadı billur elleriyle okyanus tütsüler bürünüp çıplak tenini kutsadı dalgalar sardı tüm gücüyle…
turkuaz şiirlerini serdi tülden yataklar utandı açılan beyaz saklılar maviuykular giydi geceye ne çok aşk diledi tanrıdan düşlenip uyudu tenha yerlerine…
su damlasından yüzünü sundu tanrının ellerine yanakları pembe rüya ellerine aldı tuzlu deniz damlasını kimsenin bilmediği bir çiçek ekti diline…
bitimsiz düş seçti Okeanides denizleri özledi her gece tanrının gözlerinde…
(c) Bu şiirin her türlü telif hakkı şairin kendisine ve/veya temsilcilerine aittir.
Şiirlerin izin alınmadan kopyalanması ve kullanılması 5846 sayılı Fikir ve Sanat Eserleri Yasasına göre suçtur.
İki Suyun Birleşmesi... şiirine yorum yap
Okuduğunuz şiir ile ilgili düşüncelerinizi diğer okuyucular ile paylaşmak ister misiniz?
İki Suyun Birleşmesi... şiirine yorum yapabilmek için üye olmalısınız.
Denizi çok sevdiğiniz belli,titiz biri olduğunuz kadar.Hatasız bir örgü,ciddi bir kültürel altyapınız olduğunu şiir ele veriyor,ciddiye almamamıza imkan yok,bütün kapılar kapalı,bütün şiirlere yeniden bakmalıyım.Selam,saygı.
satır aralarında gezinmeli okurken sevgili neslihanı kriptoları bir bir bulup çıkarmalı ders çalışmak gibi seni okumak dost
kutlarım sevgi ve saygılarımla
Poseidon (Ποσειδῶν), Yunan Mitolojisi'nde denizler, depremler ve atlar tanrısı. Kronos ile Rheia'nın oğlu. Zeus ile Hades'in kardeşi. Roma mitolojisi`nde Neptün olarak bilinir. En önemli silahı üç dişli bir yabadır ve bu yabayı yere vurduğunda depremler meydana gelir. Posedon hırs ve gücü temsil eder. Posedon'un hırsı Atlantis'in yok olmasına sebep olmuştur. Bunun nedeni ise dünyanın en mükemmel şehrini inşa etme arzusudur.
Poseidon Dor'ların göçlerinden önce Peloponnesos ile Boiotia'da saygı görürdü. Üç dişli yabası ile denizleri allak bullak eder, karaları sarsar, depremler yollardı. Bunun için Poseidon'a Enosikhthon ile Gaeiokhos (yerin altında yürüyen) de denir. Ayrıca atların da tanrısıydı; En eski efsanelerde sık sık at şeklinde tasvir edilir. Pegasus, Poseidon ile zorla sahip olduğu Medusa'nın çocuğudur. Poseidon Şerefine tertiplenen araba yarışları içinde, Korinthos'ta yapılan İsthmia yarışarı en meşhurlarıdır. Atina'da ki Erekhteion'da, Posedon'la Athena arasında ki yarışın izleri görülür; Posedon, üç dişli asasını vurunca kaya da koca bir yarık açılmıştır.Zevsin kızı olan Athenaya Atinada yenilmiştir.
Ailesi Yüceliğine uygun bir şekilde, Zeus'un kardeşi olan Poseidon, Amphitrite ile evlenmiştir. Amphitrite deniz dibi tanrıçasıdır. Poseidon'un oğullarından biri Amykos'tur. Bebryklerin kralıdır. Ülkesinin kıyılarına gelen yabancıları yumruk dövüşlerine zorlar,yenilenleri öldürür. Argonautlar, Bebryk'ler iline geldiklerinde Amykos Pplydeukes'e yenilir ve artık tehlikesiz bir hale gelir. Posedon'un bir diğer oğlu Kyknos'tur. Akhilleus tarafından Troya önlerinde öldürülmüş ve babası tarafından kuğuya dönüştürülmüştür.
denizleri özledi her gece
tanrının gözlerinde…
Çok güzeldi... Beğeniyle okudum.
Tebrik eder, selamlar, saygılar sunarım.