Daha dün kandırılmış çocukları görmüşken, Hantal bir ağıt serpiştirerek medyun dudak uçlarımdan Çocuklardan saygı istiyorum sevgi vadederek...
Bu kadar çok iyimserliği nasıl öğrenmiş olabilirim, bilemiyorum...
Çok kafa yormuşumdur umursamasız doğurganlıklara /doğurulan her yeni umursamasızlığa./ ufacık da olsa bir saygınlık kalmadı sevinçleri gözümde gülümseyen çocukluktan geriye...
Oysa bir köy var gözlerimde saklı ve korkularıma annemin gece yarısı tesellileri, ezbere bildiğim anne şarkıları ve her biri bir başka umut vadeden yılların büyüttüğü kavak yelleri ve daha neler neler... Kurudu zeytin dalları, dünya kurudu... Sömürge çocuklarına kalmadı bir şey...
(c) Bu şiirin her türlü telif hakkı şairin kendisine ve/veya temsilcilerine aittir.
Şiirlerin izin alınmadan kopyalanması ve kullanılması 5846 sayılı Fikir ve Sanat Eserleri Yasasına göre suçtur.
SÖMÜRGE ÇOCUKLARI... şiirine yorum yap
Okuduğunuz şiir ile ilgili düşüncelerinizi diğer okuyucular ile paylaşmak ister misiniz?
SÖMÜRGE ÇOCUKLARI... şiirine yorum yapabilmek için üye olmalısınız.
Merhabalar efendim.Eser güzeldi Her zaman ki tad ve kıvamında Okuduk,kutladık ve alkışladık yazan yüreği Gönlüne,ömrüne bereket. Allaha emanet olasın, sağlıcakla kalasın
Zeytin dallarından kalemlerle yazanların çoğalması dileğiyle kutluyorum. Çok güzel bir şiirdi. Anlatımı ve anlatılanı okuyucu sımsıkı bağlıyor. Tebrikler.
Bizler şanslıydık, çocukluğumuzu doya doya yaşayabildik. Şimdi çocuklar her şeyden mahrum. Hormonlu gıdalar yüzünden yakalandıkları ilginç hastalıklar, geçim derdine düşmüş aileler tarafından yeterince ilgi ve sevgi görmeyip yanlış yollara sapanlar ve büyük insanların egosu yüzünden çocukluğunu yaşayamadan öldürülenler....
Çok kafa yormuşumdur umursamasız doğurganlıklara /doğurulan her yeni umursamasızlığa./ ...........sözün bittiği yer......harikulade bir çalışma kutluyorum sayın şair...
Oysa bir köy var gözlerimde saklı ve korkularıma annemin gece yarısı tesellileri, ezbere bildiğim anne şarkıları ve her biri bir başka umut vadeden yılların büyüttüğü kavak yelleri ve daha neler neler... Kurudu zeytin dalları, dünya kurudu... Sömürge çocuklarına kalmadı bir şey... Muhteşem bir anlatım muhteşem bir kalem muhteşem bir şiir yüreğiniz var olsun üstadım kutlarım eserinizi saygılarımla
''Kurudu zeytin dalları, dünya kurudu... Sömürge çocuklarına kalmadı bir şey...'' Kurumasaydı eğer zeytin dallarındaki barış; uzak ülkelerin sömürge çocuklarına uçardı güvercin kanatlarında.Zeytin dalından kaleminiz olsun çocukları yazan, üstadım,saygılarımla.
haklısın hoca bu uşaklık kölelik düzeni gün geçtikçe daha da ne canlar yakacak bu güzel eseri yazan değerli kalemin bayramını kutlar daha nice bayramlar geçirmesini dilerim sevgini dostluğun barışın olması dileği ile
Aileniz ve dostlarınızla mutlu bir bayram geçirmenizi dilerim...Güzel bakan gözleriniz güzel görmüş...Beğeniniz için çok teşekkür ederim efendim. Saygıyla
Aileniz ve dostlarınızla mutlu bir bayram geçirmenizi dilerim...Güzel bakan gözleriniz güzel görmüş...Beğeniniz için çok teşekkür ederim efendim. Saygıyla
Tebrik ederim. Beğeni ile okudum. Hayırlı bayramlar.. Ayrıca, hasta olduğunuzu okumuştum. Bir önceydi sanırım. Geçmiş olsun! Mutlu ve huzurlu, sağlıklı uzun bir ömürler diliyorum..
Aileniz ve dostlarınızla mutlu bir bayram geçirmenizi dilerim...Güzel bakan gözleriniz güzel görmüş...Beğeniniz için çok teşekkür ederim efendim. Saygıyla
Sevgili kardeşim.Çok güzel anlamlı ve nasihat verici,didaktik bir şiirdi.İçinden gelen duyguları ne güzel bir şekilde bizimle paylaşmışsın.Bir insan eğer insanlık ilişkilerinde dikkatli davranırsa hiç bir zaman kötü şeyler gelmez.Hele hele sırrını vermezsen hiç korkma.Ne demişler büyüklerimiz''''verme sırrını dostuna.Dostunun dostu vardır,oda söyler dostuna.Sır vermek face book gibidir.Bir cümle yazarsın.Bütün dünya duyar.Onun için bazı konularda çok temkinli olmak lazımdır. insanın bazı günleri diğerinden sevinçli,yahut üzüntülü geçebilir.Bunları da kafaya takmamamız lazım ama nerdeeee? Sevgili kardeşim, şiiriniz çok güzel ve çok anlamlıydı.kutlarım.puanım tam.selamlar.
Aileniz ve dostlarınızla mutlu bir bayram geçirmenizi dilerim...Güzel bakan gözleriniz güzel görmüş...Beğeniniz için çok teşekkür ederim efendim. Saygıyla
Aileniz ve dostlarınızla mutlu bir bayram geçirmenizi dilerim...Güzel bakan gözleriniz güzel görmüş...Beğeniniz için çok teşekkür ederim efendim. Saygıyla
Aileniz ve dostlarınızla mutlu bir bayram geçirmenizi dilerim...Güzel bakan gözleriniz güzel görmüş...Beğeniniz için çok teşekkür ederim efendim. Saygıyla
MERHABA… DEĞERLİ KALEMİNDEN HER ZAMAN OLDUĞU GİBİ,YİNE ÖZEL,YİNE GÜZEL, ÖRGÜSÜYLE, KURGUSUYLA, DÜŞÜNCE VE ANLATIMIYLA, HİSSEDİŞ VE DUYGU YOĞUNLUĞUYLA, ŞEKİL VE GÖRÜNTÜSÜYLE VE BÜTÜN GÖRKEMİYLE HARİKA BİR ESER GELMİŞ.BİZ DE SEVEREK VE BEĞENEK OKUYOR KUTLUYORUZ, YALANSIZ, RİYASIZ, HİLAFSIZ. AYAKTA ALKIŞLIYORUZ. GÖNLÜNÜZE ÖMRÜNÜZE BEREKET. KALEMİN KAVİ, MÜREKKEBİ BİTİMSİZ,YAZDIĞI ŞİİRLER BENZERSİZ OLSUN. O KALEMİ TUTAN ELLER MUTLU VE HUZURLU UZUN YILLAR YAŞASIN. BAYRAMLAR DOSTLUĞUN,KARDEŞLİĞİNİN VE AKRABA İLİŞKİLERİNİN GÜÇLENDİĞİ, MÜSTESNA GÜNLERDİR.BU VESİLE İLE KURBAN BAYRAMINIZI TEBRİK EDİYOR, NİCE BAYRAMLARA, SEVDİKLERİNİZLE BİRLİKTE,HEP BERABER, ULAŞMANIZI NİYAZ EDİYORUM.ALLAHA EMANET OLASIN, SAĞLICAKLA KALASIN.
Gelecek ve çocuklar adina Üzgünüm. Ne yazık ki Söylenen tüm kelimeler yazık emperyalizmin kalın sesi altında çok cılız kalıyor. Şiir muhteşem olmuş efendim kaleminize sağlık.
Kapitalist yasam. Once cok sey vermelisin almak icin. İnsan sasirmiyir artik, yasamadigimiz, bilmedigimiz seyler degil. Ama sizliyor iste icerde bisiler. Cok guzeldi Kemal Abim Tebrik ve saygilarimla.
maalesef gelecek nesiller çok zor günlere gebe, hele emperyalist sömürü düzeni bu çılgınlıkla devam ederse ger kalmış ülke çocuklarına çok yazık olacak. duyarlı kaleminize sağlık
Oysa bir köy var gözlerimde saklı ve korkularıma annemin gece yarısı tesellileri, ezbere bildiğim anne şarkıları... Nasıl güzel anlatmışsınız ,yüreğinize sağlık .Saygılarımla.