İntihal/adapte ede ede bir kumbara dolusu duygular biriktirdim okuduğum her şiirden. Ortalıkta dolaşan ’çalıntı çamurcuları’ anlamazlar nasıl olsa başka şiirlerden araklama duygular olduklarını, oturup bir şiir yazıp, kendim uydurmuşum gibi hava atayım millete! Hem bakarsın, uç uç böceği de takarlar...
&&
Gözümün tekinde karanın ’k’sı, ötekinde ’a’sı... Bulmacada sorulan o Mısır Tanrısı bunların yanında şimdilik görünmüyor. Gelmemesi iyi; sabırlı durabiliyorum. Yoksa gözleri karartıp girişeceğim ’çalıntı çamurcusu’ puştlara!
Herkes benim gibi; Gözlerimde yansıyan kararmaya yoğunlaştırılmış efkârıumumiyeye has faraziyeler!
&&&
Şiirler umarken, kapkaç yaptığım bir çantadan pişmanlık çıktı. Pişmanlığını kime/niye götürüyordu /ise/ götüremeyecek. Şansı yokmuş. Nihayete ermeyi kafaya takmış bir aşk imiş onunki...
Hiç sevmediğim şeydir pişmanlık. Boşluğa düştükçe, isterik pişmanlık krizleri umanlara inat, pişmanlığa dair kendi çıktılarıma siyah renkli yağlı boya döküyorum, örtbas etmek için...
(c) Bu şiirin her türlü telif hakkı şairin kendisine ve/veya temsilcilerine aittir.
Şiirlerin izin alınmadan kopyalanması ve kullanılması 5846 sayılı Fikir ve Sanat Eserleri Yasasına göre suçtur.
ÇALINTI DUYGULAR... şiirine yorum yap
Okuduğunuz şiir ile ilgili düşüncelerinizi diğer okuyucular ile paylaşmak ister misiniz?
ÇALINTI DUYGULAR... şiirine yorum yapabilmek için üye olmalısınız.
HEP DERSİNİZ YA KEYFEDEREK OKUDUM .BEN DE ÖYLE İŞTE .ANLAMLI VE ÇARPICI .YÜREĞİNİZDEN GELEN SAMİMİ DUYGULAR.EN GÜZEL TARAFI DA BU OLSA GEREK.KUTLADIM .SAYGILAR...
Duyarlı gönlünüz güçlü kaleminiz var olsun. Yüreğinize kalemine sağlık harika bir şiirdi severek okudum güzel yüreğiniz gam keder görmemesi dileğiyle. Yürek sesiniz hiç susmasın nice güzel eserlere inşallah... Sevgi ve muhabbetle...
Çok güzeldi dostum,taşlamalar,haşlamalar ve göndermeler. Bu önemli konuda çok haklısınız.Şiir emek işi. Ben de edebiyata verdiğiniz emeği kutluyorum. sevgimle...saygımla...esenlik dileklerimle...
Yüreğinize sağlık üstat.Öyle bir an gelir yürek öfkesinide,sevgisinide,coşkusunuda,efkarınıda vs.kaleme alır.Hiç bir desteğe ihtiyaç görmeden,duygular saf,katkısız olduğu gibi yansır kaleme.Başkalarının duyguları değil,kendi duygularınız.Çalıntı duygularda sözler benzerlik göstersede,aslının duygusunu alamazsınız. Örneğin,neşe'yi benzer sözlerle kaleme dökebiliriz.Ben pür neşeyi kullanabilirim sizlerde.Oradaki katılan süsleme önemlidir.Onuda her yürek ayrı süsler. Bazen ben süslemelerinde aynı olduğunu görüyorum ve övgüye boğuluyor.Velhasıl yüreğinde ne geçerse onu yazmalı şiir yazanlar.Çalıntı duygularla değil.Bunuda seçki kurulunun anlaması lazım.Mutlaka değerlendirenler şiirin üstatları olması gerekir.Hergün o kadar şiiri değerlendirip okumak kolay değil. Uğur böceğinin bolca takılmasına da hayret ediyorum. Anlamlı şiiriniz için özel tebriklerimi sunuyorum.Saygılar...
İntihal/adapte ede ede bir kumbara dolusu duygular biriktirdim okuduğum her şiirden. Ortalıkta dolaşan ’çalıntı çamurcuları’ anlamazlar nasıl olsa başka şiirlerden araklama duygular olduklarını, oturup bir şiir yazıp, kendim uydurmuşum gibi hava atayım millete! Hem bakarsın, uç uç böceği de takarlar...
Vallahi billahi kötü bir niyetim yok hocam... Eve ve oksijen makinesine bağlı bir insan, başka bir uğraşıyı ikame edemeyince yazmak, resim yapmak, okumak gibi uğraşılarla günlerini geçirmeye çalışıyor. Elimizden bu meşkalelerimizi üst seviyede gerçekleştirmek gelmiyor maalesef. Hece şiirine ise ellemeye bile korkuyorum, yoksa Celil Çınkır, Emrullah Bedir gibi yazmayı ben de istemez miyim? Beceriksizliğimizle, kabiliyetsizliğimizle şiire verdiğimiz zararı ne olur hoş görün. Neticede profesyonel olan hiçbir maksadım yok... SAYGILARIMLA
Soğuktan mı titriyorum, yoksa üstüne mi titriyorum? Anlayamıyorum... Her aşk kumar, her kumar şansa kısmet! Üzerime düşen kuş *okları da şans getirmiyor; kimseyi ütmeyeyim diyorum, kendime ütülüyorum her aşkta bedelini nakit senelerle ödüyorum... ŞİİRDİ efendim tebrikler...
Değerli üstat., Kullandığın her cümlen, olgunlaşmış, Ve her cümlen, kalıp gibi yerine oturmuş. Susamışcasına okudum., okudum, çünkü sevdiğim tür şiirdi. En kalbi duygularımla kutluyor, selam ve saygılarımı gönderiyorum.
Sevgili üstat, Sana bir olay anlatayım. Antoloji'de aynı grupta birisi şiirimi çalmış. Gruptakilere göndermiş. Bana da geldi. Okudum. Bu şiir benim, dedim. Şiirimi buldum. Karşılaştırdım. Şiirin ismini değiştirmiş. Mısraların bazılarına ek yapmış. Bazılarında ek silmiş. 11 hece şiirde bazı mısralar sekize düşmüş. bazı mısralar on üç heceye çıkmış. Kim bu diye baktım. emekli özel timmiş. Şiirlerini inceledim. Hepsi ayrı kalemlerden çıkmış. Başkalarının şiiri ile şair olmuş. Grup yöneticisine şiirin aslını ve ismi değiştirilmiş, üzerinde oynanmış şiiri gönderdim. Şiirim çok hoşuna gittiği için çaldığını itiraf etti. Benzer birkaç olay daha yakaladım. Aşağıdaki şiiri yazdım.
SUSUZ ŞELALE
Beyni körler sağırlar, Sanki aynı fabrika… Birbirini ağırlar, Çirkin bile harika…
Çoğu susuz şelale, Ne gül verir ne lale, Boş alkıştır nevale, Salya sümük şahika…
Her gönülde bir kasır, Ne halı var ne hasır, Çiçek açmaz yer nasır, Şiirle yok alaka…
Kıl aldırmaz burnu dağ, Her yorumda bekler yağ, Emek ister bahçe bağ, Şair almaz sadaka…
Cantekin der; taş yoza, Şiir çalan domuza, Almam sizi omuza, Bulun başka yalaka…
Şiir yada nesir yazarken kurgularımızı kurmakta başka nesir ya da nazım örneklerinden etkilenerek kurgulayabiliyoruz hocam. Çetin Altan bir yazısında "dünyada hiç bir söz yoktur ki, daha önceden söylenmemiş olsun" der. Kurgu ve cümle farklı şeyler. İnsan etkilenmeyle kurguladığı şiir ya da öyküyü özgün cümlelerle yazmalıdır. Kurgular farklı olmalıdır dersek, sevda, hasret, ya da ayrılık üzerine yazılmış milyarlarca şiir olmamalı da demiş oluruz. Önemli olan özgün cümleler olması. Bunu beceremeyenlerin ise yazarlıkla işi olmamalı... Ben, bu tiplere kızmak bir yana bunları deşifre eden kendi kendini "Ali kıran baş kesen" ilan eden tiplere duyduğum nefreti dillendirmek istedim. Hem ukelalık yapıp insanı mahçup ediyorlar, hem de hata yapıp ukelalık yapıyorlar... Bu tür şüpheli bir durumda YÖNETİMLE İLETİŞİM KURUP YAPILANI BİLDİRMEK kabul edilebilir ama, yazılar yazıp insanları etkilemek ve sonra da yazdığın yazıyı silip çamur at izi kalsın şerefsizliğine soyunmask büyük bir ahhlaksızlıktır. Bunu yapan birini yazdığı yazı ve hakaret nedeniyle mahkemeye verecektim. Avukatıma talimat verdiğim gün yazısını sildi. Kopyalamayı akıl edememiştim maalesef. Bu pisliklere saygı duyamıyorum maalesef. Bunlarla ve bunlara destek verenlerle oluşmuş uzun bir yasaklı listem var... SAYGILAR
Selam.Şiirde buldum kendimi bir an.Söylemek isteyip te yutkunduklarımı değil.Düpedüz daha net sözcüklerle sansürsüz söylediklerimi sizden duydum yeniden.Kendini sağlamak gibi keyifi.Şiir de yetkin bir kalemden olunca değme keyfime. Kamçı gibi de geldi biraz üstelik. Kriteri anlamakta bunca zekama rağmen anlamıyorum kesinlikle. Biri kadın bir erkek sevgililer kalemi tanıyorsunuz bildiği sözcük sayısı kadar bir de ikiye bölüyorlar yarım yarım iki şiire uğur böcekleri doluyorlar. Şiiri okuyorum Ahmet Selçuk İlkan kesin bu ama adam yazmış altına adını soyadını,bestelemiş bir diğeri gayet güzel TRT repertuarında var ammaa bizim bestekar bestekarya maazallah bestelemiş ikinci kez müsvettesinden. Buraya kadarı sizin dediğinizden sevi maskesinde bürük.
İyi hoşda bilenler bari bilmeyenlere söylesin de emek,duygu,zaman ve yürek hırsızları tecrit edilsinler bari kalem erbabından. Ben ki donkişot misali açık isimle verdim zatı alileri.
İleri gittim galiba . Teşekkür ederim dost ileri gittim se affet.
Okurken şiirinizi, hiç bitmemesini istedim mısralarınızın. Her bir mısrası değil; her bir kelimesi başlıbaşına edebiyat ve şiir adına; tabiiki düşünceye sevk etmesi ve kendimizden de çok şeyler bulduğumuz muazzam kurulmuş ve ders niteliğinde bir şahaserdi.
Emeğinizi can-ı gönülden kutlar; selam sevgi ve saygılarımı sunarım ustam. Günün şiirinin olmasını temenni eder; şiir dostlarımızın GÜNÜN ŞİİRİ bu olsun butonuna basmalarını arzu ederim.
Soğuktan mı titriyorum, yoksa üstüne mi titriyorum? Anlayamıyorum... Her aşk kumar, her kumar şansa kısmet! Üzerime düşen kuş *okları da şans getirmiyor; kimseyi ütmeyeyim diyorum, kendime ütülüyorum her aşkta bedelini nakit senelerle ödüyorum...