hiç değilse bugün, ben, beni yaşamalıyım… yalakalar makama konmuş, kızım bacak kadar boyuyla oğlanın birine âşık olmuş, oğlum okumamış eşşek olmuş, karımın kafama taktığı boynuzmuş, yeri olmamalı hiç birisinin kafamda… bu gün ben salakça fanteziler kurmalıyım. uçuk kaçık şeyler yapmalıyım... mesela, belime bir volkman takmalıyım, içine bir de al bano & romina power’dan mesela ci sara ve kulaklıklarımın sesini sonuna kadar açmalıyım; bir yandan da benden başka kimsenin duymadığı müziğin ritmiyle kafamı sallayarak cadde boyunca yürüyüp, dondurmacının önüne varmalıyım, bir külah dondurma almalıyım! elimdeki dondurmayı yalayarak şehir merkezine yol almalıyım. hiç kimse yaptıklarımın salakça şeyler olduğunu fısıldaşmamalı! hiç kimse tarafından “ti” ye alınmamalıyım…. görüntümü umursayan hiç kimse olmamalı. benim bu halimi “dikkat çekici bir şey” olarak görüp görmemeleri umurumda olmamalı. devletimi yönetenlerin yaptığı aptalca işleri düşünmekten, yaptıklarımın salakça olduğunu düşünmek aklımın ucundan bile geçmemeli. en kalabalık yerde bir köşe başında dikilmeliyim. akıp geçmekte olan trafiğin arasında, sekiz, dokuz kişilik bir grup, ellerinde pankartlarla protesto yürüyüşü yapmalı. protestocular: - zeugma, birecik baraj gölü’nün suları altında kalmasın! diye sloganlar atmalı: zeugma, benim umurumda olmamalı önünden geçen protestocu grubu hiç kıpırdamadan seyretmeliyim. onlar hakkındaki düşüncelerim de umurumda olmamalı... hiç değilse bugün, ben, beni yaşamalıyım… bugün, hiçbir şey umurumda olmamalı…
II.
aslında bugün, ben, beni de yaşamamalıyım… belki bir kuş olmalıyım, veya met – cezirde bir deniz dalgası, ya da amfilerde en yüksek limitte bir ses… yok, yok! bugün ben hiçbir şey olmamalıyım! .. ya da, bir, ‘hiçbir şey’ olmalıyım…
bir hiçbir şey olabilmek için, ömrümü vermeliyim acımadan zar zor başardığım hiçliği, hiç kimseye çaktırmamalıyım… bunun için, bedenimde kara safran etkin olmalı, bugün ben, bir karasevdalı mizaç olmalıyım…
aslında ufak bir iz bırakıp öyle gitmeliyim hiçbir şey olmaksızın gitmek yerine, bu adam da yaşamış dedirtecek; bir şarkının sözleri gibi…
(c) Bu şiirin her türlü telif hakkı şairin kendisine ve/veya temsilcilerine aittir.
Şiirlerin izin alınmadan kopyalanması ve kullanılması 5846 sayılı Fikir ve Sanat Eserleri Yasasına göre suçtur.
HİÇ BİR ŞEY... şiirine yorum yap
Okuduğunuz şiir ile ilgili düşüncelerinizi diğer okuyucular ile paylaşmak ister misiniz?
HİÇ BİR ŞEY... şiirine yorum yapabilmek için üye olmalısınız.
İçinde mesajlar dolu,düşündüren,ironik bir şiir. kaleminize kuvvet,şiir okuma zevki veren bu güzel eser için kutluyorum sizi...sevgi ve saygıyla...selamlarımla.
Düne doğan bebek olur mu? Ağlama! Kundağın yarın dar gelecek bebek. Dağdaki taş olma. Yaşa; yaşanacak günlerini bebek. O bu sokakta vardı desinler. O öyle yaşadı ki; “Adamdı” desinler.
hOça
selamlar...
halis hOça tarafından 8/9/2015 11:37:55 AM zamanında düzenlenmiştir.
Değerli dost Bizim yaşlarda birinin, Wolkmenle, yabancı şarkılarla, kafa sallamakla işi olmaz Bir koy, bir göl kenarı, sabahın erken saatlerinde kimsesiz sahil, yada ılgıt ılgıt esen rüzgar eşliğinde yaylada sıtkı baba'dan bir türkü, yada n e bileyim, müzeyyen ablamdan, Zeki Müren'den, Bülent Ersoydan damardan bir şarkı, sevgilinin gözleri, ne bileyim ben böyle fantazilerimiz olur bizim.Yeşilçam filmlerini aratmayacak kavuşmalarımız, ayrılıklarımız olur bizim.Bizim sevdaların saatlik, günlük, haftalık aylık olmaz.Bizim sevdalarımız ömürlük olur dost.Neyse çenem düştü yine......... Kutluyorum eserini Ömrüne bereket Allaha emanet olasın, sağlıcakla kalasın
Bizimki yaşamın sıkı ritmine, elbetteki müziğin aykırısı gibi yaşam biçiminin aykırısına bir bakıyoruz arada bir şöyle bir...Saygılar bir aykırılık denemesiydi hocam
Bazen bıkyor insan yaşamın kirliliğinden, ve bakmak istiyor etrafına anlamak istercesine, bu şeye benziyor; kendimizi anlamak için pencere kenarından boş boş dışarıya bakmaya..
Kirlenen düşüncelerimize bir reset lazım, herşey kötüye giderken.!
Ve evet herşeyimiz böyleyse hiçbirşeylerimiz güzel olsun.!!!
Hocam olmak ya da olmamak işte bütün mesele....hiç olurken insan olarak hoş bir seda bırakmak gal iba bütün mesele....Bu şarkı da aldı götürdü yani.tebrikler,saygılar...
bir hiçbir şey olabilmek için, ömrümü vermeliyim acımadan zar zor başardığım hiçliği, hiç kimseye çaktırmamalıyım… bunun için, bedenimde kara safran etkin olmalı, bugün ben, bir karasevdalı mizaç olmalıyım…
aslında ufak bir iz bırakıp öyle gitmeliyim hiçbir şey olmaksızın gitmek yerine, bu adam da yaşamış dedirtecek; bir şarkının sözleri gibi… degerlı hocam sayın dost kalem KEMAL bey okadar guzel dızlerkı okurken ınsanı dusunduren hiç değilse bugün, ben, beni yaşamalıyım… mukemmel dızeler kutlarım sızı saygılaırmla selamlar
bir hiçbir şey olabilmek için, ömrümü vermeliyim acımadan zar zor başardığım hiçliği, hiç kimseye çaktırmamalıyım… bunun için, bedenimde kara safran etkin olmalı, bugün ben, bir karasevdalı mizaç olmalıyım…
aslında ufak bir iz bırakıp öyle gitmeliyim hiçbir şey olmaksızın gitmek yerine, bu adam da yaşamış dedirtecek; bir şarkının sözleri gibi… degerlı hocam sayın dost kalem KEMAL bey okadar guzel dızlerkı okurken ınsanı dusunduren hiç değilse bugün, ben, beni yaşamalıyım… mukemmel dızeler kutlarım sızı saygılaırmla selamlar
Hayallerinin kanatlarında daldan dala konmak. Üstat hayal vergisi kondu mu? Aman ha aman hayal vergisi koymasınlar. Emekli maaşım hayallerimin vergisine yetmez. Çocuklarım aç kalır. Kutlarım üstat.
Teşekkürler hocam... Elazığ'da memuriyetteyken masamda işten kaytardığım bir anda iş sıkıntısıyla yaptığım bir karalamaydı....Zeugmanın güncel olduğu günlerde o tarihi eserlerin sular altına gömüleceği söylendiği günler...kafaya o zamanki hükümetin vurdumduymazlığını ve kültüre saygısızlığını takıyorduk......Saygılar
Haklısın üstat. Aradığını bilmeyen bulduğunu anlayamaz. Her ne ararsak arayalım her ne yaparsak yapalım Gök kubbe altında anımsanacak bir iz bırakmalıyız.
aslında ufak bir iz bırakıp
öyle gitmeliyim
hiçbir şey olmaksızın gitmek yerine,
bu adam da yaşamış dedirtecek;
bir şarkının sözleri gibi
Begeni ile okudum.Kaleminiz daim, kelamıniz bol olsun Üstadım.
Saygılarımla...