cadılar ülkesinden kovulmuş bir karanlık ruh kadar kötüsün; sen gidince barış gününü kutladım; yaşamakla dudak dudağa zaaflarımın yerini tutan bir kasavet sinmişti içime bir eylüldü, yavaş yavaş, çisil çisil bir yağmur yağıyordu ayrılıklara tahammülsüz bir çiçeğin boynu bükülmüştü ellerim son bir kez tutmuştu ellerini, öylesine, tahammülsüzce... "Kim sabretmeye gayret ederse, Allah ona sabır veriyordu. Henüz, hiç bir kimseye, sabırdan daha hayırlı ve büyük bir lutufta bulunulmamıştı." (*) koskoca bir sabır gitmeni bekliyordu...
tıp talebelerinin paraladığı bir kadavra kadar çirkinsin; sen gidince akbabalar gününü kutladım; kokuşmuş anılarımıza tahammülü olan bir tek onlardı. dört eylüldü, kurtuluş marşını çalıyordu kırmızıbeyaz bando güneşe bulanmıştı yaşadığım şehir nihayet, fakat, geç olmuştu, yaprak dökümü başlamıştı, bu da kategorik bir tuzlubalgam salgınıydı, kurutuyordu dallarını henüz, buna bir çare bulunamamıştı tıpta...
cadılar bayramına hazırlanıyorsun şimdiden, gömleğini yırtarak çaputlar bağlıyorsun dallarına ölümcül dilekler tutuyorsun bana dair fakat olmaz, kaldırmaz bu bünye seni bir kez daha...
Küllerinden yeniden doğan Anka kuşunun misafirperver boynuna sarıldı çelimsiz kollarım. Anka kuşunun küllerinden reenkarnasyon avuçladı ellerim ruhum için; öyle keşfetti çoban Halid’in koyunları kahveyi,bana sunmak için... Eski Mısırlılar sabunu bulmuştu; ama sen, hala pis kokuyordun, kusuyordum. Otuz bir Ekim, Hazan mevsiminin ıslandıkça çeken gündüzleri de uzun geceler kusuyordu... Her karanlık bir aydınlık örtmüştü gözlerinin baktığı yerlerde... Cadılar bayramın kutlu olsun!
Duvaklarda teldir ihtirasım, son gusülümü almalıyım tükenmeden imkânsız topraklara sürüklenmeden bir canavar terkisinde bağlı, bir meleğin kanatlarına sığınmalıyım sakin... . "Birdenbire bul aşkı, bu tuhfe bulanındır."(**)
bir bulsam o azize ruhu bir bulsam billahi ’nur’ örtüneceğim ’ten’ ime, hadi şans, Ameno dori me interimo adapare dori me (***)
Kemal PARACIKOĞLU Eskişehir, 01.06.2015, 23:03
(*) : Buhârî, Zekât ,50 (**) : Şeyh Gâlib Dede (***):“Beni içine (içeri) al, özümse beni.”
(c) Bu şiirin her türlü telif hakkı şairin kendisine ve/veya temsilcilerine aittir.
Şiirlerin izin alınmadan kopyalanması ve kullanılması 5846 sayılı Fikir ve Sanat Eserleri Yasasına göre suçtur.
AMENO DORİ ME İNTERİMO ADAPARE DORİ ME... şiirine yorum yap
Okuduğunuz şiir ile ilgili düşüncelerinizi diğer okuyucular ile paylaşmak ister misiniz?
AMENO DORİ ME İNTERİMO ADAPARE DORİ ME... şiirine yorum yapabilmek için üye olmalısınız.
sevmemenin tiksintinin şiiri ancak bu kadar güzel yazılırmış üstadım. sizi ik kez okudum ve hayran oldum.nur-ten-iniz ne şanslı!.ve düşündüm ben bu şiirin bir versiyonunu erkek için hece ile yazabilir miyim acaba diye? selam olsun
bir bulsam o azize ruhu bir bulsam billahi nur örtüneceğim, hadi şans,
Bir hazin aşkın ağır romanı, evet ağır roman, ağır romanları yaşayan okuyanın içine çöken ifadeler... Ayrıcalıklı, sıradışı, etkisinde kaldığım ağır bir emek harcanmış bir şiirdi şiir gibi şiirdi efendim...
Kutluyorum müthiş yürek sesinizi... Saygılarımla Kemal bey...
bir kurtuluş bir kaçış ve sitem dolu sesleniş yeniden umuda yöneliş. şiirin özünde bu duyguları buldum. anlatımı derin ve çok güzel tasvirlerle desteklenmiş bir çalışma. akıcı düşündüren bir eser kaleminiz daim olsun sabırla bekleyen gönlün umudu gülsün....
MERHABA KARDEŞİM.ÇOK DEĞİŞİK VE ETKİLEYİCİ BİR ŞİİRDİ.BİR NEFRET VE TİKSİNME DUYGUSU BÜTÜN ŞİİRİN GÖVDESİNİ OLUŞTURUYOR.SANA ÇOK BÜYÜK KÖTÜLÜK YAPTI Kİ BU HAKARETLERİ HAKETTİ.YAZAN YÜREĞE SELAM OLSUN. ÇOK GÜZELDİ.KUTLARIM.SELAMLAR.
bu akıcı şiiriniz için teşekkürler.okuduğum ilk şiiriniz ve bu akıcılığın etkisiylede okuyacağım daha birçok şiiriniz olacağından eminim yazan ellerinize sağlık :)
Merhabalar efendim.Değerli kalemizden, her zaman ki tadında, deminde ve güzelliğinde bir eser gelmiş.Biz de Kutluyoruz yürekten yalansız, riyasız ve hilafsız. Gönlün abad olsun hem de huzurla dolsun. Sağlıcakla kal,muhabbetle kal ve de hoşça kal
yürek sesiniz hiç susmasın nice güzel eserlere inşaallah