(c) Bu şiirin her türlü telif hakkı şairin kendisine ve/veya temsilcilerine aittir.
Şiirlerin izin alınmadan kopyalanması ve kullanılması 5846 sayılı Fikir ve Sanat Eserleri Yasasına göre suçtur.
TÜRKÇE KUR’AN şiirine yorum yap
Okuduğunuz şiir ile ilgili düşüncelerinizi diğer okuyucular ile paylaşmak ister misiniz?
TÜRKÇE KUR’AN şiirine yorum yapabilmek için üye olmalısınız.
"Kur'an-ı Kerim Arap lisanı üzere nazil olmuştur. Bir çok âyetlerde Kur'an Arabî olmakla tavsif edilir.
“Korunsunlar diye dosdoğru Arapça bir Kur’an indirdik.” (Zümer, 39/28) “Böylece biz onu Arapça bir Kur’an olarak indirdik.” (Ta-Ha, 20/113) “Bu bilen bir toplum için, ayetleri Arapça bir Kur’an olmak üzere ayrıntılı olarak açıklanmış bir kitaptır.” (Fussilet, 41/3)
Ancak Kur'an'da İbranice, Farsça, Süryanice, Yunanca, Kıptice kelimelerin olduğundan bahsediliyor değerli kâlem .
Dil bilimini düşünmek , araştırmak gerekli diye inanıyorum .Bütün dillerin kökenini bilmek ve anlamaktan geçer. Kur'anı okumak : Ezberlemek değildir kanımca .
Yüksek bilinçli, güzel ahlâklı insanların azaldığı bi devirden geçiyoruz. Din öğretileri , din tüccarlarının ellerinde halkı uyutan bir uyuşturucu haline dönüşüyor çok hızlı bir biçimde . Önce dizilere, filmlere, medyaya herşeye din şırınga edilip, insanlığın hakiki mânevi değerleri çökertiliyor usul usul . İllizyonla gelenler illuzyondan besleniyor maalesef.
Bu teknoloji ve bilgi çağında cehalet zirveye tırmanırken sosyal medyada 'Bakara suresi ' paylaşıp tıklayayan yirmi bin beğeni rekoru kırıyor bu devirde. Zihinler türlü hilelerle rehin alınmış .
Elde var hep bir yok ! Dijital Hikmetizm çağından geçerken Genlerin, ırkların, dinlerin melezleştirilmesine bi kala Diller çoktan melezleşmiş
Yakında dünyaya son sürat barış,demokrasi, adalet geliyor Ha gayret ! ...
Su ile abdest alıp, yıkanan bedenler, ruhlarını yıkayıp, arındırmayı unutuyur , es geçiyor, ya da nasip olmuyor hiç nedense.
...
Anlaşılır bir dil ile yazılmış şiirinizi kutluyorum
Sevgi dili Arı duru, dup duru Vatanım Türkçeme Teşekkür ediyorum
Ne mutlu Türk'üm diye kendini bilene ! ...
Saygımla
.
YAŞAYANKELİME tarafından 7/18/2017 1:36:19 PM zamanında düzenlenmiştir.
Sşiiriniz diyecek yok harika yazıka yazılmış yalnız kuran türkce okunsun sözüne anlam veremmedim zaten kuran nın türkce meali var okumak isteyen okusun amaaa kuran türkce yazılsın diyince iş değişir her kelime birbirini karşılamaz kaçtane türkce kuran yazįlırsa o kadar ayrı kuran olur ve hicbiri diģerini tutmaz icinde çıkılma hal alır hocam ben böyle dūşünüyorum Okumak isteyen okusun Biz tūrkce yazalım almanlar almanca Ingilizler ingilizce fillandiyalılar fillandiyanca şimdi bu dillerdeki kelimelerin hepsini birbirini karşılayacagına inanıyormusunuz Bizde bir söz vardır mişmiş biş ağzıma düş Fransız bir arkadaşım olan filipe dedim bunu fransızcaya cevir Olmaz mişmiş pişmez Keklip piş ağzıma düş olur dedi Iste dillerdeki kelimeler birnirini karşılamïyor Onun ićin aslı kalmalı ve aslı ile okunmalı Saygılarımla
Hocam ne zamandır sayfanıza gelmemiştim.Yıllar öncesine götürdünüz beni.Evde mukabele okutmaya karar vermiştim.Gelen hocamından rica ettim.Arapçasını okurken Türkçesini de okuyalım.Biz Arapça bilmiyoruz.Ne yazdığını bilmeden okumanın kime ne faydası olur.Tınısı güzel yürekleri ferahlatıyor ama anlamını bilmeyince biz nasıl ders alacağız diye ..Bir kaç kez okudu sonra vakit darliği sebebi ile okumayamadı diyelim.O günden beri meal okumaya çalışırım.Çünkü Rabbim sizin de buyurduğunuz gibi oku diyor.Bize kullanma kılavuzu göndermiş hayat için.<Güçlü kaleminizden çıkan bu şiiriniz için sizi kutluyorum..Saygılar,selamlar..
Kemal Bey, böylesi taktire şayan bir kalemi kutlamakla kendimi mutlu sayıyorum. Ne diyeyim, algı gücüne, engin ileri görüşlülüğüne ve yiğitçe seslenişine şapka çıkartıyorum. Emeğe, sanata saygımla esenlikler diliyorum yüce gönlüne.
hey arapça okuyanlar allah türkçe bilmiyormu diyen bir ozanımız aşık mahsuni şerif bunu yıllar önce sölemişti biz türkler garip insanlarız yaşamımız boyunca türkçe konuş ölünce arapça dualar la gir mezara garip değilmi hocam güzel bir konu yazan ve yazdıran gönlüne bin selam olsun
Sevgili dost, gerçeğin ta kendisi bir şiir. İnsan bilmediği bir şeyi okurmu. Asırlarca birileri arapça okumuş insanlar da el pençe divan durmuş. Yok böyle bir şey. İnsan anlayabildigi bir şeyi okumalı. Bu anlamda muhteşem bir eser diyorum. Yüreğine gönlüne sağlık.
merhum yaşar nuri haca da böylesine dobra ve yalansız konuşur ve de yazardı..Allah ile aldatmak isimli kitabında her şeyi anlatıyordu. onun gibi bir insanı kaybettik Allah mekanını cennet eylesin. ŞİİR MUTEŞEMDİ HOCAM BEĞENİ İLE OKUDUM. YÜREK SESİNİZİ AYAKTA ALKIŞLIYORUM.TEBRİK EDİYORUM SİZİ VE DE KALEMİNİZİ.SELAM VE SAYGILARIMLA HOCAM..
Öğüt tarzında şiirinizi okudum.. Üsdatım. Kurgu ve anlatım çok güzeldi.. Seçilen konu ise, can alıcı noktasında toplumun.. Bende sizinle aynı düşüncedeyim.. bilmenizi isterim..
Yüce allah, " hiç bilmezler mi " diye hitap ederken , insanların, kendi bildikleri dilleriyle Kur'anı okuyup anlamaları, gerçek anlamda öğrenmeleri gerektiğini ifade etmektedir. Arapça dilini bilmeyen milyonlarca insanın sadece ezberleyerek papağan gibi tekrarlarken dahi, okudukları ayetlerin anlamını, anlatmak istenilen anlamları anlayamadan okumalarının, ne islama ne kendilerine ne de insanlığın dünya yaşamına hiç bir faydası da olamıyor malesef.
Güzel ve doğru gerçekleri ifade eden dizeleriniz için kutluyorum. Selam ve saygı ile...
Allah inancının .. Dinin dili olmaz hocam gönül diliyle gönül yoluyla Yaradana varmak önemlidir ..Gönülden edilen dua hangi dilde olursa olsun Yaradana ulaşır..Yüreğinizin elçisi kaleminiz tükenmesin hocam
tamamen doğru...Allah bizatihi söylüyor; biz bu Kur'anı okuyup anlayasınız ve ona göre yaşantınızı düzenleye siniz diye gönderdik diyor... ve onun Resul'u; DİN GÜZEL AHLAKTIR diyor... tebrikler, selam ve saygılarımla...
Allah ile aldatanlar kuralları iyi koymuşlar... sadece kendileri bilecek her şeyi... sonuçları ortada üstadım. kandırılan milyonlar. çok anlamlı bir eleştiri şiiri tebrik ederim
Ne kadar da basite almışsınız KURANI
Sahi siz de BEYİN var değil mi var değil mi var değil mi
Beyniniz sıkışınca '''iki eliniz arasında''' beyin cerrahına sakın gitmeyiniz iki elinizi olmayan beyninizden çekiniz
Hayat bu kadar basit değil mi
Laf ola güzaf ola
Beyni olduğunu zanneden BEYİNSİZLERDEN beri ola
Selam ve dualarımla tabii ki beyin varsa
Yolunuz açık olsun bahtınız da tabii ki gönlünüzce