Gidin kalabalıklar, beni benle bırakın; Benim adım yalnızlık, bende sükût bulur ân. Altında ezilirken tanımsız bir firâkın; Manidâr gülüşümle çılgına dönsün zaman.
Kırık dökük taşlarla dolu olsa da yolum Katmer katmer sabırla duvar örülmüş solum Kadere yazılmışken; doğum, yaşam ve ölüm Neye yarar şamata uzasa kervan kervan.
Feryatlarım kül olur, içimdeki kor "sus"ta Serzenişlerim fevri, duygularım mahpusta Avazım kuyulardan yansıyan her akiste Yok mu; bu hâli kâra çevirecek bezirgân?
Yoksa sen yalnızlığa; sevimsiz yâr mı dersin? Kuru kalabalıklar, bana ağyar mı dersin? Bugüne kadar duyup, görenler var mı dersin? Kadere karşı zafer kazanmış bir kahraman.
(c) Bu şiirin her türlü telif hakkı şairin kendisine ve/veya temsilcilerine aittir.
Şiirlerin izin alınmadan kopyalanması ve kullanılması 5846 sayılı Fikir ve Sanat Eserleri Yasasına göre suçtur.
YALNIZLIK KERVANI şiirine yorum yap
Okuduğunuz şiir ile ilgili düşüncelerinizi diğer okuyucular ile paylaşmak ister misiniz?
YALNIZLIK KERVANI şiirine yorum yapabilmek için üye olmalısınız.
Daha önce yorum yapmıştım yine yorumlamaya geldim çğnkü bu şiirin derinliğinde kaybolduk okuduğum günden bu yana.
Ayrılıktan şikayet ederiz evet ama sevimsiz yar diyemeyız çünkü yar yara acandır gönüle sevimsiz olamaz ki ...
Şiirinizi tekrar okumaktan onur duydum Ziya hocam Her zaman böyle derin etkiler altında kalacağımız şiirlerde imzanızı görmek dileğiyle...Sonsuz saygı ve dua ile
Faydası olmayan boş kalabalık ya da dertler gidin benden öte tarafa..."Benim adım yalnızlık ben de sükut bulur an"...Zamanı kendinde dinlendiren, istirahat ettiren muhteşem cümle...Rab bine sığınan "Manidar gülüş" elbet zaman seni kıskanır da çılgına döner "ÜSTADIM" ...
Öyle ya aha vaha, şamataya ne gerek var, her şey kader değil midir?... Doğum, yaşam ve ölüm"...
Feryadı "kül" eden; özün, sözü yaktığı yer burası... Bu aşkın kuyusundan ve böylesi derinlikten çıkartacak başka kader olur mu?.. Kader baştan yazılır mı?...Çekmekten başka çare görünmüyor maalesef...
Son kıta da ise; "kadere karşı zafer" ....İşte o zafer, isyan etmeyen dilde ve sabır eden yürektedir... O sabır denen anahtarı ise 2. kıta da arzetmişsiniz üstadım...Kahraman olması gereken "Kahraman" kardeşimize... Biz de burdan kendisine sabır ve şükrü tavsiye ederiz...Çünkü Hz Eyüb aleyhisselam, bütün sıkıntılarını sabır ve şükürle yenmiştir .... İşte kadere karşı zafer bunun adıdır...
Yoksa sen yalnızlığa; sevimsiz yâr mı dersin? Kuru kalabalıklar, bana ağyar mı dersin? Bugüne kadar duyup, görenler var mı dersin? Kadere karşı zafer kazanmış bir kahraman.
Güzel bir şiir daha okudum sayfanızdan. Kutluyorum kaleminizi şair arkadaşım. Sağlıcakla kalınız...
Kalabalıkta yanlızlığı yaşamak, vurgun yemiş bir yüreği kendisini Dış dünyaya kapamasının işaretidir hocam. Bunun sebebi de sevdiklerinden ve can bildiklerinden Ummadığı bir ihanet görmesidir içindeki koru susturma çabası Insanı bedbinliğe sürükler. Bu duygu ancak bu şiiri yazan kalemin dilinden bu kadar gerçekçi dile getirilir Kaleminizi okumak ne güzel hoşça kalın saygılar hoşça kalın
Minos tarafından 12/28/2014 4:44:00 PM zamanında düzenlenmiştir.
Babam ÇETE’deydi, ÇETE'ydi... Toros’lar da ki gençliğini, Fransızları, Almanları ve İtalyanları Toroslar da mezara gömerek geçirdi ! Onlardan geri aldılar bu çileli ülkeyi Bugünün gençliğine hediye etti !...
Yüce Meclis o günlerin kahramanlarını aleni övdü, Ve hepsini de İstiklal Madalyasına layık gördü…
Babam’dan bilirim ki, Toroslar da kıran kırana döğüşen ÇETE’lere Kahraman denmişti ve de öyleydi…
Gazi Antep, İslahiye, Kahraman Maraş, Adana ve oraların tüm yöresi Zaten kimi şehit, kimi de gazi !... Özgürlüğümüz, onurumuz, Hepsi o kahraman ÇETE’lerin eseri… ---- 28.12.204 - Fethiye
İsmail Hakkı GÜRCANOK (ONATCA)
------------- Bir gönül dostunun şiiriyle selamlıyorum iyi insanları...
Ayrılıktan şikayet ederiz evet ama sevimsiz yar diyemeyız çünkü yar yara acandır gönüle sevimsiz olamaz ki ...
Şiirinizi tekrar okumaktan onur duydum Ziya hocam Her zaman böyle derin etkiler altında kalacağımız şiirlerde imzanızı görmek dileğiyle...Sonsuz saygı ve dua ile