Arsız bir zihniyetin kurduğu şer düzende Binbir çeşit soruyla laçkalaşıyor beyin. Şaşaanın ahlağı vurduğu bir düzende Başdöndüren zoruyla başkalaşıyor beyin. ---
Şimdi; Hakim cübbesi giyip de yargılayın Nasıl biriyim diye, günlerce sorgulayın Ruhunuza işlemiş çamurla sargılayın Sonra; hamal, sırtında çamur taşıyor deyin.
Hasislikten kurtlanıp bitlenen başınızı Perukla maskeleyip aldırın kaşınızı Şer niyetle akıtıp timsah gözyaşınızı Kırk yıllık kurt kuzuyla tokalaşıyor deyin.
Sağır kulağınızı yere mıknatıslayıp Duyduğunuz feryadın şiddetine toslayıp Dilinizin zehrini mezarıma tıslayıp Ne ölmez şeymiş böyle hala yaşıyor deyin.
Kim cevap verir bilmem; cevapsız sorulara Yanlışları tanımam, alıştım doğrulara Ateşi yakmak için karışıp kurulara Yaş bir odun parçası kulak kaşıyor deyin.
(c) Bu şiirin her türlü telif hakkı şairin kendisine ve/veya temsilcilerine aittir.
Şiirlerin izin alınmadan kopyalanması ve kullanılması 5846 sayılı Fikir ve Sanat Eserleri Yasasına göre suçtur.
SORANLARA şiirine yorum yap
Okuduğunuz şiir ile ilgili düşüncelerinizi diğer okuyucular ile paylaşmak ister misiniz?
SORANLARA şiirine yorum yapabilmek için üye olmalısınız.
Meseleleri derinden hisseden şiir, karamsarımsı umutsuz gibi geldi bana! Sorular ve sorunların bitmeyecegi hayatımızda,"boşver gitsin"vurdumduymazlığı ile odun parçası gibi yaşamayı seçmeyeceğiz elbette! Görevimiz düzeltmeye çalışmak olmalı! Doğruyu,iyiyi gösterip insanları buna çağırmak kutlu bir sorumluluk! Ancak sorunlardan biride bunların göreceli olması!Kavganın,muhalefetin ana nedenlerinden biri bu farklı yaklaşım! Bu noktada ne yapmalı? sorusu aşılması imkansız bir set çekmekte önümüze! Benim doğru dediğime başkasının eğri,kötü dediğime iyi demesinden doğan anlaşmazlığa çözüm hiç bulunmayacak belkide!
Gecenin bu geç saatinde sözü daha fazla uzatmadan,çileli bir şiir okudugumu takdir ederek belirtip,selam saygı ve kutlamamı bırakacagım.
''şaaşanın ahlağı vurduğu bir düzende ....''çok haklısınız belkide dünyada ve ülkemizde bunca zulüm iş ölümleri savaşlar erk güç ün şöhret ve şaaşalı bir yaşam için yaşatılıyor insanlar haksızlıkları görmüyor duymuyor konuşmuyor
Şiirlerin ziyası ışığınızla aydınlattınız teşekkürler saygı ve selamlar...
Şiir adına her türlü güzelliği barındıran ve okunup haz alınacası şiirleri yazan degerli dostum, her zaman şiirle kalmanız dileğimle selam ve duamlasın. Saygılarımla.
"Abi, ne sen sor ne ben söyleyeyim" tarzında bir şiir olmuş. En iyisi soruları görmezden gelmek. Zaten yıllardır öyle yapmıyor muyuz. Şiir mi? Her zaman ki gibi Ziya'desiyle çok güzel bir şiir. Tebrikler dostum...
her zaman ki hünerde kalem ama onlar ne derse desinler bizi artık ırgalamamalı zira aldatılacak yanımız kalmadı dost gerçek istemlerde akmış çağlamış yüreği kutlarım kal esenlik içinde...
Her beyin başkalaşmıyor hocam. Yükselme devri yaşayanlar untanmazlaşıyor. Ama bir milletin yarısi uyuyor soyuyorsa diğer yarısı beynimi yiyor elden bir şey gelmiyor Korku sindirme devride bitecek inşallah. Her çıkışın bir inişi her gecenin bir sabahı var hoşça kalın saygılar
Ziya ağabey; anlamak ve idrak etmek vasfını kaybetmemiş, hakikatşinas insanlar için zamanın resmini ne güzel nakşetmişsiniz mısralarınıza..sizi okumayı özlemiştik..bu güzel şiiri keşke herkes okuyabilse... ...baki selam ve dua ile...
Hayli zamandır görünmediniz şiirlere ziyanızı yakarak parladınız çok güzel şiirinizle sayfaya ışık oldunuz yüreğinez kaleminiz daim olsun yürekten kutlarım Selamlarımla ALLAH a e.o