Aşk, kumar oynamak istedi Elinde avucunda ne varsa alırım dedi Tedbir alınmadığında tepkiler tahrik edebilirdi komplekslerini pantalonun ceplerine gizledi… Jön selamı çaktı bütün kadınlara İçkilerin sempatisini kazanmış olabilirdi Bilhassa beyazlaşmış anason kokuluların Soytarıları şeytan çarpmıştı, kördü gözleri…
Bekârlık sultanlıktır derdi yalnız bir adam muhtaç değildi, henüz kendi pişirir kendi yerdi, Sebepsiz yere daldı gitti gözleri uzaklara sebepsiz kapıldı ulaşılması güç sevdalara Sebepsizce bir boşluk oluştu bir yerlerinde hiç dolduramadığı, Amma, bıktım lokmaları çiğnemeden yutmaktan dedi bir çocuğun hiç elde edemeyeceği bir oyuncağın hayaliyle buldu kendini…
Aşk, kumar oynamak istedi Toz pembe rengine uygun pembe gözlükler dağıttı Bir de bir kenardan aşk gözleyen bendenize Pembe gözlüğümle baktığım evde kalmış gözleri sinsi bir çirkin kadın emsal tesellilik bakışlara bakışı bir anda içine bir seher vakti ferahlığı girdi Beni etkiledin işte ebedi aşk, dedi… velhasılı esmerleri severim yeter ki, zenci olmasın, aşk olsun… Gözlerin baksın zengin bir soytarıya, Gelme yanıma onunla kal, Ya da durma gel, atıl boynuma Kollarında yıkıntılarım yeniden güç bulsun Hızını alamasın dudakların dudaklarıma konsun Gözlerinin mavisini o anda fark edeyim Ki, çok mavi gözlü kadın sevdim senin gibi, Mavi kanatlı kelebekler gibi uçup gittiler. Aşk, benimle kumar oynamak istedi Elimde avucumda ne varsa alabileceğine emindi. toz pembesi gözlüğünü çıkartıp da gel, Yeşil çuhalı bir masa başında oturmamız gereksiz Aşk yeşili yakan bir alevdir kadınım Suskun diliniz artık buselik bir şarkı okusun… bulutları avuçladı, sıktı, içti kana kana yağmur ıslattı yüzündeki pembe aydınlığı, söndürdü Su göletleri boyadım maviyle balıklara, Suyun içinden çıkmıyorlardı yağmurdan korunmak için... Kararsızdım, biraz da kalkamıyordum altından. Gelinlik giyinmişti, memeleri sutyensiz Toz pembe gözlükler takıyorduk ikimiz de, Kırıtıyordu çevremde; dört dönüyordu ne var ki, pek güzel değildi, kandırmamalıyım kendimi, Lakin işveli, nazlı, cilveli, dilbaz, şuh bir kadın, Aşk tanrısı öyle görmemi istedi… Dudakları gökkuşağını öptü sendelemeden yürünebileceğini sandı Venüs’de sallanıyordu gölgesi lakin sinsice bakılan gözler bakmakta buselik bir şarkı dinlemekte yıldızlar, tanrılar acımakta. kasıtlı değildim nikah gününü yanlış öğrendiğimde her yanlıştaki keramet bence doğruyu öğretmektir nikahta keramet vardır; keramet acele edip evlenmemekte bir türlü öğretemedim bunu kendime kendi ceninini büyütmüştü kendinde, henüz emziksiz bir bebeği geleceğime kurban ettim defterlerin içinde kurutulmuş gelincikleri döktüm, hepsini Afedersiniz hanım efendi, ben bu izdivaçtan vazgeçtim! oratoryo haykırışında isnatları seslendirdi susmamacasına anasona bulanmış nefesi, sussa gözleriniz sükunete bakabilirdi her güzelliği aşacak mütevaziliğe. bendenizi ölü sevicilikle itham etti… oysa yazmadı gazeteler onu ölü diye… haberim yoktu ölü olduğundan, vallahi de, billahi de… suskundur ölü seviciler karanlığı beklerken ödleri yarılır aslında açtıkları mezarda yatarken cünüp arlar cennete giremezler, bilmezler zebanilerin iz sürdüğünü yazmamış uhrevi bildirgeler bilseler bu kadar büyük suçu işlemezler… her aşkın zihniyeti öcdür, her aşk idrakı darmadağınık bir rövanş, her aşkın eli silahlıydı, ufku eşkıya, her aşk bir başka aşkın takliti… mis kokulu çiçek olmayı hiçbir zaman öğretemedim… her sevgili özürlü amber üreten niteliksiz bir çiçekti, anladım ki, haklıymışım… karanlığa kalan umutlar ellerimi tuttu sevecen, her umuda bir gülücük sundum akşam ilaçlarımı içirdiler bir bardak suyla beraber ağır bir ders verdi niteliksiz çiçek işlevi aşkta kaybeden kumarda kazanmaz, ne varsa elimde avucumda ödedim hesabı. Aşk, kumar oynamaktır her şeyine rest çekerek Doğru olan bu, kulak asmayın başka söze, Aşka inanmasın bir daha, hiç kimse…
(c) Bu şiirin her türlü telif hakkı şairin kendisine ve/veya temsilcilerine aittir.
Şiirlerin izin alınmadan kopyalanması ve kullanılması 5846 sayılı Fikir ve Sanat Eserleri Yasasına göre suçtur.
AŞK KUMARDIR… şiirine yorum yap
Okuduğunuz şiir ile ilgili düşüncelerinizi diğer okuyucular ile paylaşmak ister misiniz?
AŞK KUMARDIR… şiirine yorum yapabilmek için üye olmalısınız.
Sağolun... beyin cimnastiği yaparak yazarken keyfettiğim bir şiirdi..biraz karışık oldu, yeniden elden ggeçirmem gerekecek gibi,ilerde...Aslında aşkla başladığımızı sandığımız evliliklerin nasıl da çabucak çatışmalar getirdiğini işlemek istemiştim... Saygıyla
sonunda gözünü açmaktansa
önce dikkatli olmak iyidir.
Hayat bunu öğretti.
Tabii onca acıyı çektikten sonra.
Öykü tadı vardı şiirde,
biraz da ders,
tebrikler,
selâmlarımla..