İnsanoğlu ateşi buldu Ve Yanmaya başladı… Ben, Candan içeri yanıyorum bugün, Damarlarımdan içeri, Yine her bir gün gibi bugün, Ölüyorum bir başka sefer gibi, Yolundayım, Parkeleri saya saya yürüyorum. Ağzımda buruk bir şiir, Yol alıyor beynimin mistik hücrelerinde, Dar bir sokak kapatıyor her şeyi, Çıkm/azmış.
En ince imgesi oluyorsun gecemin. Sana soyunuyorum sonra, Asırlarca kadınım oluyorsun, Antik çağa gidiyoruz seninle, Zeus’u kıskandırıyoruz, Kör Tanrı, önünü bile görmezken, Gelecek nesil kehanetlerini tekmeliyorsun, İnce topuklu, kırmızı kunduranla. Ben takva oluyorum baştan aşağı, Fetva veriyorum sapkın müridime, Sen özgürlük anıtının gözlerine tükürüyorsun, Ben sırtımı pizza kulesine dayıyorum, Düşmesin diye fakirin üstüne. Ne kadar taşır bilmem, Aşkın olmasa eğer. Endülüs’lü bir acı bu, Bölüyor ortasını en yerinden, En diptenç Acımayın bana diye çığırıyor, Ürkünç sesiyle. Tanrıyı kıyamete zorluyor, Selefi veletleri.
(c) Bu şiirin her türlü telif hakkı şairin kendisine ve/veya temsilcilerine aittir.
Şiirlerin izin alınmadan kopyalanması ve kullanılması 5846 sayılı Fikir ve Sanat Eserleri Yasasına göre suçtur.
GECE VE SELEFİ TANRI şiirine yorum yap
Okuduğunuz şiir ile ilgili düşüncelerinizi diğer okuyucular ile paylaşmak ister misiniz?
GECE VE SELEFİ TANRI şiirine yorum yapabilmek için üye olmalısınız.
Ben sırtımı pizza kulesine dayıyorum, Düşmesin diye fakirin üstüne. Ne kadar taşır bilmem, Aşkın olmasa eğer. Endülüs’lü bir acı bu, Bölüyor ortasını en yerinden, En diptenç Acımayın bana diye çığırıyor, Ürkünç sesiyle. Tanrıyı kıyamete zorluyor, Selefi veletleri.
Değerli üstad,dün gece can dündar'ın "o gün" adlı belgeselinde ilk kez bu denli canlı izledim...Daha önceleri hakkında çok şey okumuş dinlemiş ve o canlarla cayır cayır yanmış biri olmama rağmen izlediklerim beni şok etti.binlerce kişinin otel çevresinde attıkları sloganlar,"kahrolsun laiklik" diye bağrılmasına izin veren hükümet yetkilileri,içeride ölüme terk edilen onlarca insan,aydın,ozan,yazar..cayır cayır yanan bina çevresindeki tüm o topluluğun askeri bile geri püskürtebilmiş olmaları ya gözlerinin ne denli döndüğüne,ya da askerlerin veya başlarında herkim varsa ne denli rahat olduğuna işarettir.koskoca ozanlar anıtı 15 dakikada paramparça edilmiştir.kimsenin yaklaşamadığı alevler içinde onca insan canlı canlı yanmış ve kimse zamanında müdahale etmemiş.sonradan farkedilen kimliği ile aziz nesin protestocuların içine atılıp linç edilmiş,ardından bir komutan tarafından hayat boyu kaçtığı araçlardan biri ile kurtarılmış.nedir peki paylaşılamayan.kafalarında yaratılan din olgusunun yok olmasından korkan şeriatçilerin anlamsız gösterisi mi,sadece inandığını savunan aydınların fikirleri mi? olay sonunda 36 kişi hayatını kaybetmiş,bir iki gün ardından ise metin altıok'un da ölümü ile bu sayı 37 ye çıkmış.metin altıok'un hastanedeki görüntüsü ise insan vasfının bir diyerine neler yapabileceğinin en büyük kanıtı.yazık!!yapılan gösteri taraftarlarının ne denli bilinçli olduğu ise tartışılır ki içlerinde sayısız çocuk bulunmaktaydı!
Yüreğiniz gam çekmesin üstad, duyarlı yüreğiniz yaşanan bu acı üzerine yazdıkları çok anlamlıydı...Hisseden yürek ve yazan usta kalem sahibin içtenlikle kutluyor, selam ve saygılarımı bırakıyorum dizeler arasına.......Sağlıkla ve mutlulukla kalın.....peri
Ben kendi adıma binlerce teşekkür ederim...Tarihteki en büyük ayıplar arasında yer alıyor,tabii ki,ayıbı bilene...oradaki kalabalık (onları tanımlayacak bir kelime yok) itfaiye gelirken, itfaiyenin de önünü kesip, gecikmesine yol açmıştır ayrıca. keşke itfaiye şöförü önündeki bu değersiz, onursuz, insanlıktan nasibini almamış kalabalığı oluşturan lanet yaratıkları eze eze giderek zamanında yetişebilseydi. çünkü o iğrenç yaratıklardan binlercesi bile orda ölen 37 kişiden herhangi birinin tırnağı bile olamaz ve bu katliamı yapanlar birer birer serbest kalıyorlar.utanmalı böyle mahkemeler,utanmalı onların kaçmasına izin verenler,utanmalı ölen insanları savunmayan siz insanlar..vurulduk ey halkım unutma bizi.faili mechuller olurken,bulunamazken acılar cekilirken biz buldugumuz failleri de dışarı salıyoruz.helal olsun ne diyeyim üstad,yüreğinizin ellerinden öpüyorum...selamlar olsun yüce yüreğinize....
çok teşekkür ederim peri hanım, orda insanlık yandı, kimse görmedi, sonra görür gibi oldular meğerse ayakları takıldı, bir an dönüp baktılar. yine sustular, galiba insanlar Tanrıyı kıyamete zorluyor. galiba çok teşekkür ederim yorumunuz için