anlatma güçlüğü çekilir bu kör kuyulardan ...Şiirin hikayesini görmek için tıklayın Bir tek dünyamız , bir tek atmosferimiz var. Küresel ısınma ve doğa katliamcılığıyla dünya atmosferine ve iklimize büyük hasar veren şerefsizler yüzünden , çocuklarımız , onların çocukları , soluyacak bir nefes havayı ya da içebilecekleri bir bardak suyu dahi bulamayacaklar.Toplu ölümler olacak... Dünya için bu kadar büyük ihanetler içinde , doğayı ve atmosferi katleden şerefsizlere , yahu bırakınız güzellemeciklikler , yalakacılıklar , yağcılıklardan bıktık usandık, biraz da gerçekleri yazalım , bari yazılarımızla eleştirebilelim ... İnsaf ki insaf ...
Eleştirinin kokusunu dahi hissettiğinde , insanları derhal " vatan haini " ilan etmiş bir anlayıştan geliyoruz malesef.. Düşüncelerin özgürce ifade edilebilmesi , anayasal bir hak olduğu halde, sadece güzellemeci anlayışta övgü yazıları ya da şiirlerine "cici" gözle bakan bir anlayış olabilir mi? Eleştirileri olmadığında , yanlışlarımızdan nasıl kurtulup , doğrulara yönelebileceğiz ? Yazılı emek ürünleri, siyasetin kısır çekişmelerine, dini ya da ırkçı yaklaşımların ayrıştırıcı , ötekileştirici tuzaklarına da düşmeden , insan sevgisi ve bütün insanlığın, halkların kardeşliği bilinciyle "barışçı" söylemlerle , insancıl dert ve sorunlarımızı acımasızca işleyerek çözüme yöneltmelidir bizleri...
*
* Mert YİĞİTCAN 19 . 04 . 2014 istanbul |