Ölürse çarçabuk iyiler Ne anlamı kalır iyi olmanın Sarı zambak açmadıysa bahçende Ne anlamı kalır ormanın...
Hiç tavşan kovaladınmı rüyanda Karanlığın bahçesinde penceren oldu mu? Çalı seslerinden ürktüğün oldu mu uykunun yarısında olmadı mı? Ne anlamı kalır uyumanın!
Özgürlerle tutsaklar yaşarsa bir arada Ne anlamı kalır özgür olmanın Yoksa hırsızlardan mı korkuyorsun Ne anlamı kalır tutsak olmanın!
Dökülüp yükselir birden gökyüzü Bulutlar rüzgarlarla sökün eder Doğrudur yıldırımın düştüğü Ne anlamı kalır yağmadan gürleyen savaşın!
Kinden garazdan çıkamadı beyinler Bedenlere çizildi savaş bölgeleri Sunuldu bir yağmaya şerefler Ne anlamı kalır dağların,ovaların, denizlerin...
Bulutlar şimdi insanların koynunda Yastıklar ıslanır yüreğini açtığında Sabah olsun, savuşurlar bacadan Ne anlamı kalır bir toz bir duman...
Eller ellerde, yüzyüze kalalım Durmadan aksın dursun vicdanlar Yorgun ölümsüz bakışlar dalga dalga Ne anlamı kalır sarılmanın!
Günler haftalar gelir geçer Geçip giderse sevgililer ne gelir elden, ne anlamı kalır geçenden geçip giden sevgiliden!
Gözlerinde kanayan güvercin varsa Ne anlamı kalır uçmanın Doğmak da, ölmek de varsa Ne anlamı kalır soyumuzu yontmanın!
Sevgi dolu yüreklerdi bizi bir araya getiren Din, dil,ırk, mezhep ayrımı olmadan tohumları atıldı kocaman yüreklerin Yıkılmayacaksa kara duvarlar Ne anlamı kalır yaşamanın...
(c) Bu şiirin her türlü telif hakkı şairin kendisine ve/veya temsilcilerine aittir.
Şiirlerin izin alınmadan kopyalanması ve kullanılması 5846 sayılı Fikir ve Sanat Eserleri Yasasına göre suçtur.
Esir şiirine yorum yap
Okuduğunuz şiir ile ilgili düşüncelerinizi diğer okuyucular ile paylaşmak ister misiniz?
Esir şiirine yorum yapabilmek için üye olmalısınız.
güldennnnn..hisseden yüreğine sağlık varolasın kutlarım canii gönülden şair. sevgilerimle huzur ve sukunet yakana yapışsın hiç bırakmasın kardeşimm-----evgi dolu yüreklerdi bizi bir araya getiren Din, dil,ırk, mezhep ayrımı olmadan tohumları atıldı kocaman yüreklerin Yıkılmayacaksa kara duvarlar Ne anlamı kalır yaşamanın... -
Çok güzeldi Kızım... Yerine göre anlamsız kalan davranışlar veya durumlar ne kadar güzel dile getirilmiş. Ve seslendirme de çok içten olmuş. Defalarca dinledim Kızım. Kutluyorum.
Ne güzel şiir. ne engin ve zengin bir bakış açısı ne büyük bir insan sevgisi bu sevgili Gülden adın gibi yüreğinde güzel sesin ve sedan çok ama çok özel seni bütün kalbimle kutlar selam ve saygılar sunarım hoşça kal
Gözlerinde kanayan güvercin varsa Ne anlamı kalır uçmanın Doğmak da, ölmek de varsa Ne anlamı kalır soyumuzu yontmanın!
Sevgi dolu yüreklerdi bizi bir araya getiren Din, dil,ırk, mezhep ayrımı olmadan tohumları atıldı kocaman yüreklerin Yıkılmayacaksa kara duvarlar Ne anlamı kalır yaşamanın...
11.04.2014
Şiir fon ve yorum güzeldi severek okudum ve dinledim Güçlü kalemi alkışlıyorum ___________________________Selam
Özgürlerle tutsaklar yaşarsa bir arada Ne anlamı kalır özgür olmanın Yoksa hırsızlardan mı korkuyorsun Ne anlamı kalır tutsak olmanın!
Kinden garazdan çıkamadı beyinler Bedenlere çizildi savaş bölgeleri Sunuldu bir yağmaya şerefler Ne anlamı kalır dağların,ovaların, denizlerin...
Sevgili şairem,barış kendinde amaç taşıyan bir eylem olduğundan, yaşamını sevgi ve barış kılan insan için kayıp yoktur, zira kayıp kelimesini hiç telaffuz etmeyecektir....Kazanç ve kayıp kavramlarını dilimize dahil eden zihniyet, aynı zamanda barışı hayatımızdan dışlamıştır. Esaret,kapalı bir yerde kalmak mı, yoksa kendinizi mi kapatmak, hangisi daha acı verici, hangisi daha sıkıcı...Elinden herşeyin alınması mı, elindeki herşeyi yok saymak mı? İnsan alemde hayal ettiği sürece yaşar sözü aklıma geldi, farkettim ki esaret senin kendine verdigin hükümdü...
Bir ülkede düşünmemiz engelleniyor,konuşmamız yaslaklanıyorsa,gençliğin önü kesilip,yaşamın kıyılarında özgürlükleri alınıyorsa ve kiymetsizleştiriliyorsa yaşamanın ne anlamı var..? Ben bile çığırımdan çıktıysam yansın bütün sokaklar....Ülkem dediğim bu koskoca topraklar da,yok sayılmanın utancı içinde yaşayanlar varoldukça,özgürlüğün ne anlamı var... Ben insanım ve istemiyorum insanlar ölsün böyle kalleşçe,bu kadar basitmi her şey? Uzun zamandır kendi varoluşumu sorguladım, insan kimdir dedim, insan ne ile yaşar dedim, niye yaşıyorum dedim ben, bilmiyorum daha ötesi var mıdır sormanın, sorgulamanın?? Bu kadar anlamsızlığın için de,yaşamanın ne anlamı var...?
Benim geleceğe dair umutlarım falan yok sevgili şairem, doğacak çocuklarımdan bile vazgeçtim ben bu lağım çukuru dünyada.... Güneşi falan zapt edemeyeceğiz, belki ileride de değil yaşanacak günlerin en güzeli, güzel günlerde göremeyecek çocuklar.... Hep ölecek çocuklar, hep tecavüze uğrayacak kadınlar, hep onurlarıyla oynanacak erkeklerin...Böyle, bizim gibi ülkelerde bu hep böyle maalesef... Yuları bir kere kaptırdın mı bu orospu çocuğu emperyalizme böyle de gider... meydanlarda ölenlerin adları kalır geriye.. bir çoğunun da cesedi bile yok olur, ellerinde resimler kardeşler, analar, babalar kalır geriye yarım yamalak...Yürek yangını ,örselenmiş hayatlar kalır geriye ama yaşanmaz böyle de... Hele oh olsun diyebilenlerle... Böyle yaşayacaksak yaşamayalım... Yansın bütün sokaklar, batsın bu dünya da!!!
Sevgili şairem,bu ülkede çocuğuna para veremeyen babalar var çöp karıştıranlar var, ekmek almayı geçiyorum zaten onun bunun üstündeki 3-5 liralık gömleği beğenip de ikinci el giysilere kanaat etmek zorunda olmak ne kadar ağır bir duygudur, bir hatırlayın, yaşadıysanız.... Bir çocuk için öbür çocuğun güzel oyuncakları ne kadar erişilmezdir, bir tefekkür edin,henüz sucuğu bilmeyip,babasına bu ne diyen çocuklar var... iki ekmek yeterdi bir eve kaç paradır iki ekmek ama alamayanlar var? Kanını vermeyenler, organını toprakta çürütenler, sağlıklılar, eli paraya değenler, bir çocuğun ucunu ısırdığı ekmeğin, bir babanın evine götürdüğü bir ufak çikolatanın, bir insanın gülen gözünün ferinin zencisi beyazı yoktur şairem...Yaşamak bana zul geliyor,nefes almanın ağır travmasını çekemiyor yüreğim....Son kez kapayacağım gözlerimi huzurla uyuyabilmek için, her şeyden uzağa gidebilmek için. görmemek, bilmemek için son kez kapatacağım gözlerimi....
Tebriklerim,ayaza,zemheriye vurmuş gönlümün mahsenlerine,gün ışığı dolduran duyarlı yüreğinizedir...Huzura açılsın kapılarınız ve sevgi dolu yürekler bizi bir araya getirsin yine,din, dil,ırk, mezhep ayrımı olmadan tohumları atılsın kocaman yüreklere...Yıkılsın o kara duvarlar ve anlamı olsun yaşamanın...Gönlüm dolusu sevgilerimle................ peri
Sevgi dolu yüreklerdi bizi bir araya getiren Din, dil,ırk, mezhep ayrımı olmadan tohumları atıldı kocaman yüreklerin Yıkılmayacaksa kara duvarlar Ne anlamı kalır yaşamanın...
HARIKA BIR SIIR BUTUNUYLE COK GUZEL VE ANLAMLI.EVET IYILER VE KOTULER .BU DUNYI PAYLASIYORUZ YASARKEN DUNYANIN KOTULUKLERINI DE BERABERINDE YASIYORUZ YASATIYORUZ.SAVASLARLA ACILARLA HUZUNLERLE.IYILER IYI OLDUKCA KOTULERI HIZAYA GETIRIR.UMARIM VE DILERIM KI.KOTULERI KOTULUKLERI YOK ETMELIYIZ.IYLIK YAPARAK .INSANLIK YAPARAK.GUZELLIKLERI YASATARAK.DIN DIL IRK OLMADAN INSANLIK INSAN HAYATI VE GUZELLIKLERI ICIN.YASAMALI VE VAR OLMALIYIZ.
Yaratılma amacımıza yaşamayı bilerek....anlamına selamlar .