(c) Bu şiirin her türlü telif hakkı şairin kendisine ve/veya temsilcilerine aittir.
Şiirlerin izin alınmadan kopyalanması ve kullanılması 5846 sayılı Fikir ve Sanat Eserleri Yasasına göre suçtur.
OSMANLI DESTANI (mesnevi) şiirine yorum yap
Okuduğunuz şiir ile ilgili düşüncelerinizi diğer okuyucular ile paylaşmak ister misiniz?
OSMANLI DESTANI (mesnevi) şiirine yorum yapabilmek için üye olmalısınız.
80 li yıllarda; konu komşu çoğunda tv varken bizde yoktu... O yıllarda o yokluğun ezikliğini çok hissediyorduk... Sokakta oynarken, herhangi bir komşunun penceresine dalardı gözlerimiz... Neye mi?.. Biraz açık kalmış perdenin arasından o siyah beyaz Hacivat karagöz oyununa...Peki tv nin yokluğunu niye anlatıyorum ?... Yokluk içinde iken neler kazanmışız aslında onu söylemek istiyorum...Çünkü tv yok diye, babamdan dinlediğimiz rivayetlerin, dini meselelerin, tarihin, haddi hesabı yok...
Babam anlatırdı; Şeyh Edebalinin evine misafir olan "Osman bey" yatmak için girdiği odada duvarda asılı kur anı kerimi görür...Ben nasıl olur da şimdi ayağımı uzatır yatarım diye haya eden Osman bey, haya eder uyumaz....Kur anı kerimi eline alır ve başlar okumaya, sabah saatlerine kadar 6 saat Kur anı okuyan Osman beye ALLAH taala 6 saatin her saatine 1 asır takdir eder ve 6 asır 23 yıllık hakimiyetin kurucusu olma şerefine nail olur.....Evet o hakimetin kurucusu olmak o oda da bir ara"uyuklayarak" gördüğü rüya göğsündeki çınar, hilali ,dolunayı işte Osmanlı imparatorluğunu muştulayan vakadır... Bizans imparatorluğu; geniş topraklara hakim olmuş ve kaç asır onlarında tarihte geniş yer tutmaları maalesef, Osmanlı kadar kıymetli değildir... Çünkü; Osmanlı imparatorluğu, saadet yıllarından sonra, Kur anın hükümlerine bakarak, adaletle yönetim uygulamış olan tek imparatorluktur...
Ne söyleyim; Osmanlı, şahsım adına içimde bir özlemdir ...İsterim ki Osmanlının adaletiyle yönetilelim, isterim ki şeriatla idare olsun....
Çünkü; suçum olduğu vakit, benim boynumu medeniyetin giyotini kesmesin, kesecekse örfüm ve adetimle şeriatın kılıcı kessin... Osmanlının büyümesi o medeniyet denen batıya doğru vurarak başlamıştır...Beyliklere doğru değil....
Ne batının, ne haçın, ne medeniyetin... Ben atalarımın, törelerimin hayranıyım ....
Selamlar, saygılar abi....Belki de sen ne yazdın ben ne dedim....Haklısındır, ne yapayım işte, senin sayfanda dilime gem vurmuyorum sadece....
ÜNSÜZ ŞAİR... tarafından 3/4/2014 11:42:09 PM zamanında düzenlenmiştir.
Hocam çok teşekkür ederim. Sizin sayfanızdan böyle bir şiiri okumaktan çok memnun oldum. Var olun. Sizi izlemeye devam edeceğim. Harbiden şiirlerin ziyası, azami güzel dizesi...
Hocam şiire verdiğiniz emek tartışılmaz...Hani canım sıkıldı bir şiir yazayım gibisinden yazılan şiirler değil bunlar...Uğraş isteyen bir eser...Tebrik ederim...
Mehmet kardeşim hoş geldin 2 yadır göremiyordum bende Osmanlı 4 kadar yazdım bıraktım :) 1520 sonarsı na yazmak içimden gelmedi çok güzel kalemine sağlık çok güzel tebrikler
Sayın Şiirlerin Ziyası, destana soyunan yüreğinizi kutluyorum. Tarihe soyunan ilminizi kutluyorum. Osmanlı'ya içinden bakmak oldukça zor bir iştir (bitaraf kalmak), adil olmak adına çok özen isteyecektir sizden. Kılıcı ve önüne katıp kovaladığını anlatmak, hamaseti yansıtmak şiir diline pek yakışır, kalkanı ve arkasına sığınılan dönemi anlatmak yorabilir, hatta üzebilir. Osmanlı'dan kalma sözcüklere çok hakim olduğunuzu biliyorum, bu nedenle aruzu tercihinizi beğendim. Bir de bütün bölümleri yayınlayacak mısınız ? Destan olması nedeniyle, Ertuğrul Gazi' yi göremeyince sormak gereğini hissettim. Kolay gelsin diyor, güzel bir eser çıkaracağınıza olan inancımla tebrik ediyor saygılar sunuyorum.
Cevabınız için çok teşekkür ediyorum. Candan kolay gellsin diyorum. İnşallah tarihimizi kitabınızdan bir kez daha okumak zevkine ermek nasip olur diyor, maviye teşekkür ediyor, saygılar sunuyorum.
dost o kadar zor ve önemli bir konuya el atmışsın ki hem sana hem tüm memlekete hayırlı oluda gerçekleri görürler inşallah gazan mübarek olsun dost kal esenlik içinde...
Henüz Orhandasın. Geride otuz dört tane daha padişah var ki Fatih, Yavuz, Kanuni...Off ki offff...Hele bir de aruzla yazıyorsun...Allah kolayık versin.
''Ben Türk'üm, Osmanlı değilim'' Diyenlere güzel bir tokat olur inşallah.
Cok guzel ve cok basarili bir siir gelmis biz okuyucularin karsisinda
Ornek alincdak kalemlerden birisiniz
tebriklerimle
gecikmisligimi maruz gorun...
Kaleminize duygunuza bereket ...
Saygilar selamlar...
Her dem siirle...
Duam ile