Neşterlenmiş ruhuma ölüm giydirdim Alyâ Tüm çocuklar göçerken rahmimden Adı konmamış ıslak bir şehirden düştüm Vuslatımda gizlenen bir annenin avuçlarına.
Sonrası Ellerimi parçalayan bir acı sızdı parmak ucuma Bir şahadet sonramın duâsı dilimden uçarak. Anka’nın kanatlarına sakladım çaresizliğimi Parçalanmış küflü yolları aşarak.
—Kimsesizliğimin göbek bağından tutundum Alyâ —
I
Semâhın iniltili sabahında bir ölü bağışladım geceye Gölgesi mavimavi ağlayan Esrik bir dilin harflerinde takılı kaldım. Sen söylemiştin de inananmamıştım Alyâ Aşk gittiğinde musalla uyurmuş her li(n)san –ebedi- Dinmeyen bir acıya tuz olurmuş yollar Her hasret yüreğe değdiğinde Eski bir kış sabahı aklıma düştüğünde Ö ğ r e n d i m
Alyâ Bu kentimden son gidiş.
II
Ecelsiz inlemeler sızlarken dilimin altında Merhametsiz bir kulun g/azabını çekiyorum Kıyamet kopuyor kulaklarımın sağır kaldığı boşluklarda Kederimin hüznüne son kez soyunuruyorum –çırılçıplak- Göğüs ucumdan başlayarak ölmeye.
III
Ellerimin kurak kesildiği mevsimlerde Ü ş ü y o r u m Yokluğun çentik atıyor bakışlarımın kör rengine. Aylak bir türkünün ortasından başlıyorum Adını sayıklamaya Daha dün kulağımın arkasında yankılan sesin Dudağımın ıslak uçurumundan düşmüş Meğerse. Musallada çığlık çığlığa haykırıyorum Yarınlara gebe kalan bir ecelin can alıcı sesiyle.
IV
Kulağıma adım daha okunmamışken Vuslat haram kılınıyor boynuma. Genzime biriktirdiğim aşk sancılarını yutkunurken Çığlıklarımla sersemleştirdiğim dağlardan Helallik istiyorum. Üşüdüğüm mevsimler kırsın sesimi.
(c) Bu şiirin her türlü telif hakkı şairin kendisine ve/veya temsilcilerine aittir.
Şiirlerin izin alınmadan kopyalanması ve kullanılması 5846 sayılı Fikir ve Sanat Eserleri Yasasına göre suçtur.
Nûn Mitarınca şiirine yorum yap
Okuduğunuz şiir ile ilgili düşüncelerinizi diğer okuyucular ile paylaşmak ister misiniz?
Nûn Mitarınca şiirine yorum yapabilmek için üye olmalısınız.
Alyâ Bir annenin merhameti kadar senden süre istiyorum. Zaten Tanrı uzaktan sallıyor tahta beşiği / ha öldü(m) – ha ölecek!
GÜNAYDIN GÖNÜL DOSTU İNSAN ; NE MÜTHİŞ İMGE ZENGİNLİĞİ VE FELSEFİ DERİNLİĞİ VARDI DİZELERİN..RESİMDE ÇOK MANALIYDI BENCE.. ÇOK GÜZEL VEDE ANLAM YÜKLÜ BİR DUYGU PAYLAŞIMIYDI ... YÜREĞİNİZ VEDE KALEMİNİZ DERT GÖRMESİN..YÜREKTEN KUTLARIM ..EMEĞİNİZE SAĞLIK . SELAM VE SAYGIMLA