Sebep sensin bilirim sinemi zorlayarak Kalbi talan edişin yüreğime d/ar gelir Sözün eri olmayan tavrını horlayarak Her gün söylenen dili taşımak zarar gelir
Bu yüzden ruhum bile kükrer üstüme doğru Halim mecalim kalmaz en derinden sarsınca Dimağımdan süzülüp aha takılan soru Vurunca can evimi aklım sürülür hınca
Bastırılmış nidanın sırtındaki sevdayla Hatırsız duyguların darda başı bu ara Vefasızlık nerede hangi yarım vedayla Bir avuç pişmanlığın cevabı nerde, ara
Geçmeyecek ne var ki hangi elem kiracı Giyilen fistan bile zaman içinde eskir Alıngan sitemlere ithafım belki acı Hiç olmazsa avazım yapsın kulağında kir
Kelime ortasında ben yorgun melal yorgun Sancı çeker düşlerim bunu yaşayan bilir Gün gelir bağrımdaki takalar yüzer durgun Kuruyan gözpınarın tuğyanı da eksilir.
Nezahat YILDIZ KAYA
Şiirimi güne getiren Edebiyat Defteri sitesine, seçki kuruluna ve sayfamı ziyaret eden bütün dostlara teşekkürlerimle....
(c) Bu şiirin her türlü telif hakkı şairin kendisine ve/veya temsilcilerine aittir.
Şiirlerin izin alınmadan kopyalanması ve kullanılması 5846 sayılı Fikir ve Sanat Eserleri Yasasına göre suçtur.
BİR AVUÇ PİŞMANLIK şiirine yorum yap
Okuduğunuz şiir ile ilgili düşüncelerinizi diğer okuyucular ile paylaşmak ister misiniz?
BİR AVUÇ PİŞMANLIK şiirine yorum yapabilmek için üye olmalısınız.
Sebep sensin bilirim sinemi zorlayarak Kalbi talan edişin yüreğime d/ar gelir Sözün eri olmayan tavrını horlayarak Her gün söylenen dili taşımak zarar gelir
Bu yüzden ruhum bile kükrer üstüme doğru Halim mecalim kalmaz en derinden sarsınca Dimağımdan süzülüp aha takılan soru Vurunca can evimi aklım sürülür hınca
Bastırılmış nidanın sırtındaki sevdayla Hatırsız duyguların darda başı bu ara Vefasızlık nerede hangi yarım vedayla Bir avuç pişmanlığın cevabı nerde, ara
Geçmeyecek ne var ki hangi elem kiracı Giyilen fistan bile zaman içinde eskir Alıngan sitemlere ithafım belki acı Hiç olmazsa avazım yapsın kulağında kir
Kelime ortasında ben yorgun melal yorgun Sancı çeker düşlerim bunu yaşayan bilir Gün gelir bağrımdaki takalar yüzer durgun Kuruyan gözpınarın tuğyanı da eksilir.
Nezahat YILDIZ KAYA
Şiirimi güne getiren Edebiyat Defteri sitesine, seçki kuruluna ve sayfamı ziyaret eden bütün dostlara teşekkürlerimle....
çok güzel duygu yüklü bir çalışma. yüreğine ve emeğine sağlık..tebrikler .her kalem böyle yazamaz.. belliki feleğin çemberinden geçmişsin.....
Geç kalmışlığımdan affınıza sığınarak Güçlü kafiye örgüsü ile mükemmel bir güzellik olmuş şiir Nezahat hanım. kutluyorum güne yakışan harika şiiri ve değerli şairini... Selam ve saygılarımla...
Kelime ortasında ben yorgun melal yorgun Sancı çeker düşlerim bunu yaşayan bilir Gün gelir bağrımdaki takalar yüzer durgun Kuruyan gözpınarın tuğyanı da eksilir.
Bunu yaşayan bilir.. ne kadar haklısın sevgili arkadaşım kendimi buldum gönül dizelerinde candan tebrik ediyorum var olan başarılarının devamı temennilerimle hayırlı mutlu seneler diliyorum sevgimle.
C/alin hemserim size ve siirlerinize bence hep yakisacaktir ve insallah bugun ki okudugum o nadide eserde gormek de kimbilir nasip olacaktir.. Tesekkurlerim selamlarim size dogru. Saygimla..
Sebep sensin bilirim sinemi zorlayarak Kalbi talan edişin yüreğime d/ar gelir Sözün eri olmayan tavrını horlayarak Her gün söylenen dili taşımak zarar gelir
Bu yüzden ruhum bile kükrer üstüme doğru Halim mecalim kalmaz en derinden sarsınca Dimağımdan süzülüp aha takılan soru Vurunca can evimi aklım sürülür hınca
Bastırılmış nidanın sırtındaki sevdayla Hatırsız duyguların darda başı bu ara Vefasızlık nerede hangi yarım vedayla Bir avuç pişmanlığın cevabı nerde, ara
Geçmeyecek ne var ki hangi elem kiracı Giyilen fistan bile zaman içinde eskir Alıngan sitemlere ithafım belki acı Hiç olmazsa avazım yapsın kulağında kir
Kelime ortasında ben yorgun melal yorgun Sancı çeker düşlerim bunu yaşayan bilir Gün gelir bağrımdaki takalar yüzer durgun Kuruyan gözpınarın tuğyanı da eksilir.
Nezahat YILDIZ KAYA
Harikasın üstad bu güzel şiir hak ettiği ödülü almış zaten yüreğini kalemini kutluyorum ________________________________Saygılar
Kelime ortasında ben yorgun melal yorgun Sancı çeker düşlerim bunu yaşayan bilir Gün gelir bağrımdaki takalar yüzer durgun Kuruyan gözpınarın tuğyanı da eksilir.
Manidar dizelerini kutluyorum Nazom, günü fazlasıyla hakeden güzellikte... Tebriklerim gönülden, Uzaklara selam ve sevgilerimle...
Her zaman okunası şiirlerin büyük kalemi. Yine güne gelen bir şiir ve yine senin imzan. Mükemmelsin, mütevazısın ve dost canlısısın. Her zaman şiirle kalman dileklerimle, selam ve duamlasınız. Saygılarımla efendim.
Ey sitenin sevgili kiymetli üyeleri! Mâlumunuz Nezahat yeniden güne düstü. Talan etti topladi bütün hediyeleri Ah cektim cok agladim, yolum zindana düstü.
Kuruldu endam ile taci takip tahtina Dalga gecti benimle; aldi beni alaya. Dün gece adim cikti asrin en bedbahtina Uzandim o sinirle bos duran musallaya.
Sabah namazi vakti gelmis hoca, cemaat Yorgundum aglamaktan varamadim farkina. Beni mevta sanmislar! Sonuc tam bir feceat. Oysa bu garip henüz yeni geldi kirkina.
Hazir musalladayken kilmislar namazimi Koymuslar sakin sessiz tahtadan bir tabuta Tam ses verecek iken sıktılar bogazimi Oksijenim tükendi canim geldi hududa.
"Ey hazirun dinleyin ölmedim hayattayim!" Desem de gürültüden güme gitti feryâdim Gömdüler canli canli, simdi en alt kattayim Önceleri Mecit'ti, mevtaya cikti adim.
Kabrin ici cok soguk, zifiri karanlikti Elinde el lambasi iki melek geldiler. Aklima gelen tek sey dua ve pismanlikti Cehrelerde tebessüm yanima egildiler.
Dediler; korkma sakin! Biz Münker'le Nekir'iz Formalite icabi kirk soru soracagiz. Allah'in has kulusun; sana mütesekkiriz Kusurumuza bakma; birazcik yoracagiz.
Alnimin aki ile bitirdim imtihani Istedim ki bitmesin muhabbetimiz sürsün Dediler ki mü'minin mahzun gecmez bir âni Bu kösk gecici mekân; kiyamete dek hürsün.
Simdilik, cok rahatim; hava durumu iyi Ne kar, ne kis, ne boran; ne güz ne de hazan var. Ucsuz bucaksiz baglar; benim buranin beyi Ihtiyac oldigunda bir liste ve yazan var.
Iyi ki kizdirdi da degistirdim âlemi Yesilliklar icinde huriyle geziyorum Melekler yasak etti kâgit ile kalemi Bu siiri sizlere gizlice yaziyorum.
Söyleyin Nezahat'a siratin üstü keskin Siirle ugrasip da vakti hebâ etmesin. Yatmasin seherlerde; gezmesin miskin miskin Madem beni incitti, elleri incitmesin.
Huri olayi sirdir söylemeyin hanima Ne Namazi terkedin, ne de gaflete dalin. Hic acele etmeyin gelmek icin yanima Biraz dinlenecegum; simdilik hosca kalun :)))
Mecit AKTÜRK
Kabir vaktiyle burada saat tam üc :))
Mecit Aktürk tarafından 12/28/2013 4:01:19 AM zamanında düzenlenmiştir.
Haçan ne ettun bağa eliyirum gülmekten Sesum sesuna karşi bende önde gideyi Bir iki şiir derken torbamuz doldi yekten Ey gidi kardeşumun ömri burda yiteyi Daha arkana bakma ablan arkada kalsun Dualarum başuna, şiirlerun nam salsun...
Dün yorum olarak yazdiginiz iki dize gör ne etti bize :)) Lâkin sizin kalemle Boy ölcüsmek ne haddime. Hele ki kurdela gözümün icine batarken :)))
Bu siiri ve sizin mükemmel dizeleri sayfama asmak benim icin büyük onur. Ayni zamanda sayfanizda görmek de.
Lâkin, mükemmel siirlerinizini bana atfen yazdiginiz dizelerle soldurmayin derim. Hele ki bu son muhtesem siiriniz bir süre gönülleri ISITSIN iyice.
Neticede nasil Uygun görürseniz öyle olsun.
Hersey gönlünüzce olsun Degerli Kardesim...
ÖLMEDUM PURADAYUM
Nezahat Bacim bu ne? Yormisum istemeden Cilesi olmus sana bir kuri selamimun Sayet üzdüysem senu kesilirum yemeden Ucunu kiracagum sabirsiz kalemimun.
Sanin öyle buyük ki, yaninda cok kisayum Âdeta bir günessun, pen ise sönük bir mum Ya da sen balli börek, pen tuzsuz pirasayum :)) Güllerin arasinda neylesun diken, zakkum?
Söz vermistum kendime ders alip bir olaydan Yazmayacaktum artuk kisiye özel siir Hergün güne düsünce okum firladu yaydan Dokinursa kalbine hayatim olur zehir.
Anlattugum hikâye meger ki rüyâ imis Uyku sona erince cennetten geldum geri. Pulundugum yer, fâni, cileli dünya imis Ne bag kaldi ne bahce; ne de yanimda huri :)))
"Viraji kolay aldun" deyup katma arayi :)) Kalan üc tel sacim var, onlari da yoldurma. Yengen uzaktan tanur mesnetsiz iftirayi Pen süpheye kapilsam, o der bana aldirma.
Her ne olursa Hakk'tan, hic demem ki ne isti Mevlama hersey âyan; istemem tek gül solsun Kurdelan sayesinde dostlugumuz pekisti Hoscakal CAN KARDESiM; hersey gönlünce olsun :))
Ey gidi Mecit Kardeş çok görme bu kez bana Onca zamandan sonra anca düşmüşüm güne Edeceksen sitemi koyup onu gaybana Mezar kazdığın yere geleceğim düğüne --------- Nerden geldi aklına anlat bu neyin nesi Bu kadar birikimle yazarsın şakır şukur Ben bocalar dururum sende şiir deresi Görsen bende gayreti dersin Yarabbi şükür
Üslubunu koruyup şiir yazan ellerin Koymasın dara seni gönlünü etsin geniş En zor şartlarda dahi nazikçedir dillerin Kavileştir yerini bilirsin zordur iniş
Her insanın mutlaka varsa fikri şiarı Muhafaza etmeli, adım atmalı temkin Ulu orta her yerde niyeti aşikarı Etme...Bacında dahil, herkes değildir tekin
Birde fazla dua'ndan payı sakla bacına İki bağ tarafına bir bağı yolla beri Padişah olsan dahi el koyarım tacına Sonra kalmaz arada kardeşliğin değeri
Hem sonra mezar kazıp girip yatmak istersin Nerde öyle bedava mezar taşını buldun Üstelik cemaata namazı kılın dersin Her şeyin çabuk çabuk söyle nasıl bir kuldun
Çok sevinme kardeşim sanma orası rahat Şiirsiz yerde inan kimse gelmez yanına Bir de şu özrü silde kabarmasın kabahat Kusurumu bakarsan okuturum canına
Yenge hanıma derim nerede olduğunu Gezip tozuyormuşsun hurilerle elele Korkma! Daha şimdiden saçını yolduğunu Görüyorum nasıl da temkini aldın ele
Dinlenmek şöyle dursun yaşın karışmış sele Hadi artık kalkta gel bitsin burda velvele...
------------
Anladın mı Kardeşim kalemdeki şu gücü Nerden nereye geldik tek nefeslik çırpıda Şiiri yazdım astım şimdi onca görücü Nereden bilecekti başka şiir kapıda...
Bundan şiir olur mu, asayım mı ayrı ne dersin ? :)
Kelime ortasında ben yorgun melal yorgun Sancı çeker düşlerim bunu yaşayan bilir Gün gelir bağrımda ki takalar yüzer durgun Kuruyan gözpınarın tuğyanı da eksilir.
Gönül sesiniz hiç susmasın şair arkadaşım. Güzel şiirinizi kutluyorum. Sağlıcakla kalınız...
Yedikçe yiyen sevdalar vardır insanın canını .Bu mudur sevmek ki diye sorana , bence budur demem daha doğru olacaktır. Çünkü ben bedeli ödenmeyen hiçbir şeyin değerli olacağını sanmıyorum.Bedeli ödenceklerin başında özgürlük ve sevgi her zaman başta yer alacaktır. Ben bu kalemin ustaca vuruşlarını hep severek okuyorum. Bu kuru bir iltifat değil, şiir ortada... Teşekkür ederim saygılar.
Güzel bir şiir .Saygılarımla