Okuduğunuz şiir 21.12.2013 tarihinde günün şiiri olarak seçilmiştir.
Aşk-ı Kefâret
Aşktın sen, gidişinden bildim seni…
Cemal Süreya
Dudakları dikilmemiş bir ruhun Ellerinde tamamlanır gurbetim. Eflatun gölgeler sarar boynumu Kemikleri çürümemiş bir bedenin emriyle İstediğin yerde ölebilirsin artık.
İnfazsız bir ölümdü içimde gizlediğim. Gözlerimin kıvrımında toplanırken her ölü Hangi ecelin kapısını vurup kaçsam Ecelin hangi odasında uyuya kalsam İçim annesinden ayrı bir çocuk! Kör ateşlerde beslenen şeytanın emri bir Diz boyunca günah dolmalı saçlarıma. Ki en çok oradan salınır feryadım. Aklıma sığmayanlar Duvarların göbek bağına asar kendini. Gri bir gölgenin ayaklarından öperim sonra U s u l c a.
Bildiğin gibi değil Sevmelisin beni. Yokluğuna tuz basmış yaralarım Ağıt yakar bir anne yüreğiyle. Yemin et şimdi Tanrı öperken bir çocuğun avuçlarını.
Arsızlığına soyunurdu adım Ölesi bir yalnızlık Üşürken parmak aralarımda İklimsiz kuraklarda devrilir cüssem Boynumdan yukarı.
Bağışlanmamış bir ölü merhametiyle Bir babanın sakalından düşer affım Tek günahım olsa bile Sıratın boynundan sallanırmışım. Seyyah bir atın kuyruğuna bağlasınlar beni Can çekişmeliyim. Günahlarım düşmeli yakamdan.
Tanrıya el açarken güvercinler Sevmeliyim seni Yetim bir duâ miktarınca.
Şimdi Her günün şafağında ölüp ölüp dirilirken S e v e c e ğ i m s e n i Sırtına yaslandığım imana —Ant olsun.—
(c) Bu şiirin her türlü telif hakkı şairin kendisine ve/veya temsilcilerine aittir.
Şiirlerin izin alınmadan kopyalanması ve kullanılması 5846 sayılı Fikir ve Sanat Eserleri Yasasına göre suçtur.
Aşk-ı Kefâret şiirine yorum yap
Okuduğunuz şiir ile ilgili düşüncelerinizi diğer okuyucular ile paylaşmak ister misiniz?
Aşk-ı Kefâret şiirine yorum yapabilmek için üye olmalısınız.
beni hiç şaşırtmadı şiiri günde görmek..dün akşam okumuş ama yorum yazmamıştım ve içimden bir ses güne gelir dedi..off yanıltmadı beni içimdeki ses beni..sonsuz tebrik ediyorum güne yakışan eseri ve değerli kalemi..
Şiire alıntı ile başlamak gerçekten cesaret ister. Hele ki, Cemal Süreya gibi bir şairden alıntı ile başlamak... Bir cümle dahi olsa,o cülenin altında ezilmemeli şiir ki, ezilmedi...
bir dua miktarınca..