Gerçekliğin gözesinden kaynamaz asla yalan Nem damlar buluttan Su olmadan
Üstüme gelir dört duvarıyla hanem Yalnızlık algısı mı aklı böyle çeldiren Kaybolup karanın içinde birden -Bir göz kırpma süresinde- Kuraklık başlar Çoraklaşır yüreğim
Soyutlanırken bedenden er halime dönüşüp Kâbuslarla bölünmeden düşümde Yakalarım ellerini, sevgili Yüzün çimlerin kırpılmış yeşili kokar Gözlerin çürümüş tohum mu yoksa Ölümsü bakar
Rastgele dolaşır karamsı taşlar üstünde Başımın -bu kadar büyük olması neye alamet-
Haşlanmış pancar yaprağı Umudum can çekişen serçeye döndü Batan günün ardından Yakamozlar oynaşır ışıl ışıl Ay doğar Masmavi suya vurgun ***
Dalgalar şaha kalkmış alabildiğine hırçın Kıyıda köpük söner istemsiz Öfkeli bir yıldırım geldi-geçti saçımın her telinden İtilip bir kenara toplanarak düzensiz Balıklar göç ediyordu tek tek ve de sistemsiz…
Dilden çıkan özensiz sözlerle öylesine Gittim en uca onca yıldır Dilinin ucundayım –düşür artık- Gözünde kar dondurdum Damıtılmış yalnızlık düştü her dem payıma ***
Kurallarını bilmeden girdiğim şeyin nesine takılmıştım Ki sonra kuzey tarafı kararmış yontusuz taşa dönüştüm... Taşlar bana sırıttı… Hayat mı.. sorma gitsin O en başta kırıttı….
… Kalbe dolar benekler göz göz oylumlu, desen de/sen Vızıldayan arıdır zihnimi bulandıran Gürültüler arasında sıkışan beden köhner Uzar damar Kanım donar içinde resen
-Uzun lafın kısası okyanusta yol alan gemilerin Demir attığı kıyıda uğrak noktasıyım kaçakların …
Şimdi çağla tadında neşem…
Olsa idi ellerin ellerimde Daha ne isterdim Dünyada bundan başka
Hani pekmeze katıp yediğim diş diş kar Gün gelir içerimde senden kalma anılar Derinlerde durmadan bir yerleri yakar
(c) Bu şiirin her türlü telif hakkı şairin kendisine ve/veya temsilcilerine aittir.
Şiirlerin izin alınmadan kopyalanması ve kullanılması 5846 sayılı Fikir ve Sanat Eserleri Yasasına göre suçtur.
ŞİMDİ ÇAĞLA TADINDA NEŞEM… şiirine yorum yap
Okuduğunuz şiir ile ilgili düşüncelerinizi diğer okuyucular ile paylaşmak ister misiniz?
ŞİMDİ ÇAĞLA TADINDA NEŞEM… şiirine yorum yapabilmek için üye olmalısınız.
Turfanda çağlalar tat verir haz verir derinden, taş ağırdır durduğu şu sağlam değişmez yerinden... Hesap düzgündür doğrudur çalışanın alın terinden, Çağla tadı geldi uzaklardan, dilim tatlandı... HakanKURTARAN Değerli Üstadım, Okudukça bunları yazdırdı Şiir ... Yürekten Tebrik ederim. Saygıyla ...
Hani pekmeze katıp yediğim diş diş kar Gün gelir içerimde senden kalma anılar Derinlerde durmadan bir yerleri yakar
Muhterem Abim. Özlem ve hasret dolu mükemmel eser. Şiir biraz hüzünlüde olsa okudukça kendi girdabına çeken, tekrar tekrar okuma ihtiyacı hissetiren ve okutan büyülü teknik bir alt yapıya sahip. Usta kaleminiz enğin yüreğiniz daim olsun abim.
Uzun zamandır yoktum yorumlara gelemedim af ola efendim gerçakten anlam bütünlüğünü yakalmışsınız şiirinizde tebrik ederim... sözcükler ve dizeler arasındaki ahengi yakalamışsınız. Buruktu acı ve hüzündü. saygılarımla hocam...
Usta işi bağdaştırmalar şiire damgasını vurmuş.Kurgu ve teknik yerli yerinde. Sağlam kalem şiirselliği baştan sona hissetiriyor.Emek ve yürek birleşince tadına doyulmayan dizeler gönülleri hemen sarıyor. Teşekkür ederim saygılar.
İlgi çekici bir başlık, şahane bir şiir. Betimlemeler daha önce duymadığım zerafette ve yenilikçi bir ruhla tasarlanmış. Beğenerek, öğrenerek ve severek okudum.
Hani pekmeze katıp yediğim diş diş kar Gün gelir içerimde senden kalma anılar Derinlerde durmadan bir yerleri yakar
Bu dizeler eski günlere götürdü beni, Karlı günlerde bir araya gelince halamgilde biri dışarıya çıkar bahçe duvarından, temiz yerlerden dişli karları bir kaba doldurur getirirdi. Pekmezle yerdik.
Usta kalem yine nasıl güzel bir şiir okuyacağım diye merakla geldim ve daha ilk mısrada bu kaleme güvenmenin rahatlığı ile şiire Bismillah dedim... Gerçek her zaman ortaya çıkar.
Ay doğar maviye vurgun... Yalnızlığın dile getirilişi...
Gönül kıyılarına kaçak yolcuların indiği bir deniz...
kutluyorum kaleminizi hocam...
her zamanki gibi tad alarak şiirdi diyerek okuduğum güzel bir şiirdi
Hayatın buruk tadı dimağımızı cezbeder yine de ..Tuza batırıp yediğimiz çağlaların hatrına belki de göz yaşıyla yıkarız dünleri..Bu gün hala avucumuzda ,kim bilir tadını değiştirebiliriz belki de..Yarınsa Allah Kerim..
Ne çok şiirsellikti ..A'dan Z'ye bir ömrün özeti ve yitip gidenlerin kekre tadı...Dolu dolu şiirdi..
çok derin manalı o güzel özüne
kalemine sağlık daha nice güzel eserler
dileğim ile saygılar