Sabah erkenden kalkıp buğulu camlarının Ardından yansıyan o manzara eşliğinde Bakarlardı umuda -açık pencereleri- Ve sevinç yaşarlardı…
Yıllardır çektikleri ayrılık bitiminin Bayramıdır bugün, ikizlere en güzel…
***
Büyülü bir ötüştür Duydukları, dağlara çarpıp dönen kumru sesleri Şimdi “g e l g e ç z a m a n” daha bir anlaşılır ve Ulaşılır olmuş sanki bir tutam bulut Bembeyaz, ilk ağız pamuk gibi yumuşacık; şefkat Uyandırıyor seyreden herkesin yüreğinde; umut Yeşeriyor arasında titrek encamlarının
Sonsuzca bir kıyıdaydı varlık Yönsüz akıntılar ve dalgalar yıkıntısında Şeytan üçgeniydi –adı da bermuda-
Heyecanla atarken her çarpışında kalbin yerinden çıkacak Gibi olma halini hiç böyle ve bu kadar hazveren bilmemişti Doyuma ulaşmış duygu bu olsa gerek, derken usulca birbirine yaklaştı Öpüştü sonsuz hazla dudaklar yetimlerin ayrı ayrı ağzında Çünkü bunlar çoktandır biriken borçlarını zamana ödemişti Geriye kalan süre içinde bundan böyle, ancak Deneysel yaşantıyı anlatmanın sonunda Yeşil ufuklar geldi yetimlere Ve sarılar uzaklaştı…
İnsanlar markalaştı İnsanlar –anlamsızlığıydı bu hayatın- maddeye özenip Kendini yok etti, dert etmeden İnsanlar; bu zamanda haddi aştı...
Ve kartal gözleriyle uçan bakışlardı adeta d a ğ d e v i r e n Yassı edip dağları alçaltıp yaylaları üşümüş tüyleriyle Sarı-mavi-eflatun çiçek yapraklarının güneşi çekmesiyle Başını ağır ağır kaldırıp da açılan güllerdi yediveren Bayramı bayram gibi sunma gayretindeydi doğa
Bütün o haşmetiyle sadece bugüne has Ve ikizlereydi özel…
(c) Bu şiirin her türlü telif hakkı şairin kendisine ve/veya temsilcilerine aittir.
Şiirlerin izin alınmadan kopyalanması ve kullanılması 5846 sayılı Fikir ve Sanat Eserleri Yasasına göre suçtur.
Çıkar ve menfaat insanların gözlerini kör etmiş, Bak Ömür olsa olsa ya atmıştır ya yetmiş... Olacakları düşününce herşey çok netmiş, Herşeyi bırakıp Doğanın bağrında olmak isterdim. HakanKURTARAN Değerli Ustam, Uzun süredir yoktum.Değerli anlamlı şiirlerinizi özlemişim. Saygıyla...
Markalaştı insanlar, birbirinin aynı gibi oldu suretler. Maddeye özenti maneviyattan uzaklaştırdı ''öz''ümüzü.Aslımızı inkar eder olduk. Bu sayfada her zaman şiir var.Düşündüren ,ders veren , iç dünyamıza yolculuk yaptıran ve anlam derinliği olan mısraların hiç biri sıradan değil. .Yüreğinize emeğinize sağlık.Yetkin kaleminiz varolsun.Selam ve saygılar.
İnsanlar markalaştı İnsanlar anlamsızlığıyla bu hayatın maddeye özenip Kendini yok etti det etmeden İnsanlar bu zamanda haddi aştı
Meşe renk değiştiriyor peki insanlık neden renk değiştiriyor
aklıma H z mevlananın sözü geldi''yaradılanı severim yaradandan ötürü artık kimse birbirini sevmiyor her yer fitne fesat haksızlık dolu tek gerçek madde insanlık çürüyor...
Şiir her zamanki deminde tadında güneri hocam iyiki varsınız yüreğiniz dert görmesin sağlıcakla kalınız saygılarımla
yine alışılmış şiir dilinin dışında muhteşem bir şiir okudum.yeniden söyleyeceğim siz bir ecolsünüz ustam şiirde...gönülden kutluyorum bu güzel şiiri ve usta kalemi.selamlarla.ema
İnsan bu zaman içinde yozlaşıyor da.Ama aynı insan az ötede insanca yaşamayı da bilebiliyor. Şiirdeki esas tat usta kalemin vuruşlarında.Bu kalemi okumak başka bir lezzet doğrusu! Teşekkür ederim saygılar.
Şiirine, uslûbuyla kendi imzasını atmayı başarmış ustamın sayfasında yine şiir soluduk.Anlatım diliniz çok hoşuma gitti.Özgün ve gün görmemiş bir dil.Yetkin kaleminiz var olsun.
Gönülden kutlarım eserinizi ve yön veren yüreğinizi.
bu şiire ben ne yorum yapsam biliyorum ki yetersiz kalacak.tek cümlem: fevkaladenin fevkinin de fevkinde bir şiirdi...kutluyorum tüm kalbimle... selam ve saygılarımla...HŞT
İnsanlar markalaştı İnsanlar –anlamsızlığıydı bu hayatın- maddeye özenip Kendini yok etti, dert etmeden İnsanlar; bu zamanda haddi aştı...
Ve kartal gözleriyle uçan bakışlardı adeta d a ğ d e v i r e n Yassı edip dağları alçaltıp yaylaları üşümüş tüyleriyle Sarı-mavi-eflatun çiçek yapraklarının güneşi çekmesiyle Başını ağır ağır kaldırıp da açılan güllerdi yediveren Bayramı bayram gibi sunma gayretindeydi doğa
Bütün o haşmetiyle sadece bugüne has Ve ikizlereydi özel…
İnsanın insanca yaşaması için nelere inanmalı, neleri,nasıl yaşamalı ki "yaşadım" diyebilmeli... sorgulanması gereken: hangi inançla yaşıyorum, hedefim ne? Yaratılış gayem ile yaşantım birbirine uygun mu? İnandığım gibi mi yaşıyorum, yaşadığımı inanç zannetmeye mi başladım? Bu soruların cevaplarını bulmadığımız, bulamadığımız zaman artık markaların arasında esaret zincirlerini taşıyan pranga mahkûmlarına döneriz. Aşklarımız ve sevdalarımız ne ile anlam kazanacak? Şiir düşündürdü GÜneri Hocam. Sağolun. Selâm ve hürmetlerimi iletiyorum.
Her ne olursa olsun umutlar hep heybemizde olsun demek geldi icimden.. Siirleriniz bir derya ve ben o deryaya dalmadan once gogus kafesimi genisletmek uzere buyuk ve derinden nefes alisimla mana ve anlami nerelerde bulabilirim diye kelimelerin izini tariyorum.. Bu manada sairin ruhuna ulasa biliyorsam ne mutlu bana..
Insana her sey yakistigi gibi an oluyor cok sey de yakismiyor da yeri gelince..
Ayakta alkışlıyorum. Harikaa tek kelimeylee harika bir şiir okudum efendim. Yüreğimin sesine tercüman olmuş şiiriniz Emeğinize ve kaleminize sağlık. Saygılar hocam...
Muhterem Abim. Her eserinizde olduğu gibi, bu yeni ve sıra dışı eserinizle'dehayatımıza yeni bir çığır açabilecek nitelikte bir eserdi. Günümüz dünyasında, Umudun yok olduğu bir ortamda, Eserlerinizle karanlık dünyamıza ışık saçıyorsunuz. Allah sizden razı olsun sayğı değer Abim. Kaleminiz kelamınız daim olsun.
Selam ve sayğılarımla...A.E.O.
Derebey tarafından 2/1/2014 10:02:02 PM zamanında düzenlenmiştir.
Her satırda bir ömür örgüsü okudum sayenizde. Derin,düşsel bir gerçeğin öyküsel anlatımı,vicdan,mantık ve kalp üçgeninde bermudaya benzetilmesi düşünce ufkumuzda farklı bir pencere daha araladı.. 5o yaşından önce palamut vermeyen bir meşeden tam yarım asrın öyküsünü dinlemek manidar ve keyifliydi..Bu yürekli meşenin dallarındaki öğüdü aldıktan sonra dileğim bir çınar altı dinlencelerimiz olsun kaleminiz ışığında.
onca markalaşmaya, onca kalabalığa, onca göçe, onca kalmışlığa ve onca gitmelere yetecek kadar şiir var iyi ki tebriklerimle hocam harika bir şiir okuduk selam ve saygıyla
İnsanlar markalaştı İnsanlar –anlamsızlığıydı bu hayatın- maddeye özenip Kendini yok etti, dert etmeden İnsanlar; bu zamanda haddi aştı...
Dini dinle yozlaştırdılar insanı insanla diyorum bu yaşadığımız döneme... Manidardı şiir yine çok düşündüren.. Bu kalemi okumayı çok seviyorum iyi ki varsınız şair iyi ki varsın şiir derken saygılarımı bırakıyorum sayfaya...
Bak Ömür olsa olsa ya atmıştır ya yetmiş...
Olacakları düşününce herşey çok netmiş,
Herşeyi bırakıp Doğanın bağrında olmak isterdim.
HakanKURTARAN
Değerli Ustam,
Uzun süredir yoktum.Değerli anlamlı şiirlerinizi özlemişim.
Saygıyla...