-a- Asla, bilerek destek olmam mazlum yerene “Sadece benim olsan,” diyor, “seni severim” Aldırmam, selam vermem çamları devirene Diyor ki; “diz çökmesen, açık açık söverim Bu da yetmez kırılmaz çubuk ile döverim” Sevme, hep söv ne gamdır; koyma ki can direne Bu sövme ve dövmeler ne zaman biter derim Allah’a el açarak pek çok dua ederim O anda bir gül açar benzer yediverene Ruhum ordan beslenir sanma bir derbederim
-b- Susmak gerek oturmak ateşin tam üstüne Görülmüş mü itibar insanın dürüstüne Bu zamanda dünyaya tapan gülsün, dert değil Dert değil ey zülfü yar bu can ölsün, dert değil...
-c- Bizden sana hep dua; “istemem,” desen bile Gelerek gece-gündüz ekseninde dönecek Bizi böyle görünce sanma ilkel kabile Âdetince yaşarız; sanma ışık sönecek Ve sanma ki uçan kuş yeryüzüne inecek Her gördüğün gerçek mi; yeltenmeden tevile Gör ki aklı olanlar her dem ata binecek Güneşe mızrak atan gün doğunca sinecek Ve yürekler coşacak ihlâsla, ilham ile İşte o gün kalplerde acılar hep dinecek...
(c) Bu şiirin her türlü telif hakkı şairin kendisine ve/veya temsilcilerine aittir.
Şiirlerin izin alınmadan kopyalanması ve kullanılması 5846 sayılı Fikir ve Sanat Eserleri Yasasına göre suçtur.
BU CAN ÖLSÜN DERT DEĞİL (GÜLCE-Özge) şiirine yorum yap
Okuduğunuz şiir ile ilgili düşüncelerinizi diğer okuyucular ile paylaşmak ister misiniz?
BU CAN ÖLSÜN DERT DEĞİL (GÜLCE-Özge) şiirine yorum yapabilmek için üye olmalısınız.
Manevi gücün ışığı altında almış eline oku yayı, adaletsizliğe doğru koşar İnsan, Öyle yerler görmeliyim ki; masum,mazlum ve çaresiz! işte o zaman güçlü kollarımla sarsam... Değerli Güneri Hocam, Şiiri okuyunca yukarıdaki satırlar aklıma geliverdi... Saygıyla...
Dürüst insan her zaman kazanır, çünkü Hakk onunla beraberdir...Zalimler, kendilerine açılmış olan kapıları bir bir kapatırken. Dürüst olup doğruluktan şaşmayan insana birgün öyle bir kapı açılır ki; işte o kapıyı kapatmaya hiç kimsenin gücü yetmez...
Mazluma, dürüste açılan kapı; ALLAH taalanın, doğruluktan şaşmayan kullarına mükafatıdır...
Sabır selamet derken, selamlar ve saygılarımı bıraktım üstadım...
nefis bir eser. İçerik ahenk mana ve anlatım oldukça etkili. derin bir felsefe ve iman ikilisi içerisinde kaleme alınmış bir manzum eser. inançla ve sevgiyle yoluna devam edenlerden olmanın güzelliği vurgulanmış. tebrikler üstadım
-a- Asla, bilerek destek olmam mazlum yerene “Sadece benim olsan,” diyor, “seni severim” Aldırmam, selam vermem çamları devirene Diyor ki; “diz çökmesen, açık açık söverim Bu da yetmez kırılmaz çubuk ile döverim” Sevme, hep söv ne gamdır; koyma ki can direne Bu sövme ve dövmeler ne zaman biter derim Allah’a el açarak pek çok dua ederim O anda bir gül açar benzer yediverene Ruhum ordan beslenir sanma bir derbederim
-b- Susmak gerek oturmak ateşin tam üstüne Görülmüş mü itibar insanın dürüstüne Bu zamanda dünyaya tapan gülsün, dert değil Dert değil ey zülfü yar bu can ölsün, dert değil...
-c- Bizden sana hep dua; “istemem,” desen bile Gelerek gece-gündüz ekseninde dönecek Bizi böyle görünce sanma ilkel kabile Âdetince yaşarız; sanma ışık sönecek Ve sanma ki uçan kuş yeryüzüne inecek Her gördüğün gerçek mi; yeltenmeden tevile Gör ki aklı olanlar her dem ata binecek Güneşe mızrak atan gün doğunca sinecek Ve yürekler coşacak ihlâsla, ilham ile İşte o gün kalplerde acılar hep dinecek...
(11.10.2013 / Elazığ) Güneri Yıldız
Her zaman sayfanda şiir okudum hocam Usta kalemin engin yüreğine yürekten alkışlıyorum keyif aldım okurken ________________________________Kalemin susmasın ustam;Saygılar ____
İçerik olarak muazzam bir şiirdi... İnanmak güzel ve inanmak uğruna candan geçmek de güzel... Beklemek meyil vermek inanmak.... Sitem;'' Zannetme yanındayım diye körüm''
Yada; Bizden sana hep dua; “istemem,” desen bile Gelerek gece-gündüz ekseninde dönecek Bizi böyle görünce sanma ilkel kabile Âdetince yaşarız; sanma ışık sönecek Ve sanma ki uçan kuş yeryüzüne inecek Her gördüğün gerçek mi; yeltenmeden tevile Gör ki aklı olanlar her dem ata binecek Güneşe mızrak atan gün doğunca sinecek Ve yürekler coşacak ihlâsla, ilham ile İşte o gün kalplerde acılar hep dinecek...
Bizden sana hep dua; “istemem,” desen bile Gelerek gece-gündüz ekseninde dönecek Bizi böyle görünce sanma ilkel kabile Âdetince yaşarız; sanma ışık sönecek Ve sanma ki uçan kuş yeryüzüne inecek Her gördüğün gerçek mi; yeltenmeden tevile Gör ki aklı olanlar her dem ata binecek Güneşe mızrak atan gün doğunca sinecek Ve yürekler coşacak ihlâsla, ilham ile İşte o gün kalplerde acılar hep dinecek...
Anlam dolu dizeler yüreğinize sağlık hocam saygılar sunarım..
Gülce çalışmalarını takip ediyorum bir çoğu hoşuma gitmese de bazıları benim şiir tarzıma uygun. Yazdığınız Özge adlı şekil de güzeldi ve başarılıydı. Ancak özgenin 10 dizelik tek bölümden olduğu aklımda kalmıştı, yanlış mı hatırlıyorum acaba, yok sa siz de benim gibi uzun şiirleri sevdiğinizden mi uzattınız? Farklı bir şiirdi, zaten içeriğine anlatımına sözüm olamaz başarılar dilerim.
Bu incelemeye konulan başlık, bir bakıma sözvermedir içerdiği savı tanıtlamakla yükümlü kılar yazarını. Hele de bu, Şiirin ortak paydası gibi savdolu bir başlıksa! Anlamı yeterince açık . Şiir, değişen bütün biçimlerine karşın, değişmeyen bir ilkeye dayanır. Bu ilke bütün şiirlerin ortak paydasıdır. Ancak şiirin ortak paydasını belirlemek bu yapıtın özel bir savı değil, çağdaş şiirbilimin genel tasarısıdır. kutlarım sevgili hocam