(c) Bu şiirin her türlü telif hakkı şairin kendisine ve/veya temsilcilerine aittir.
Şiirlerin izin alınmadan kopyalanması ve kullanılması 5846 sayılı Fikir ve Sanat Eserleri Yasasına göre suçtur.
BİR ŞEHİDİN FERYADI şiirine yorum yap
Okuduğunuz şiir ile ilgili düşüncelerinizi diğer okuyucular ile paylaşmak ister misiniz?
BİR ŞEHİDİN FERYADI şiirine yorum yapabilmek için üye olmalısınız.
Unutma hiç bayrağında ereği Sallanıyor soysuz elle direği Anasının rahmindeki yüreği Yakanların ocağını kül eyle!
Eski günler gibi dik dik bakıver Seller gibi üstlerine akıver Yüzlerine şamarını çakıver Düşlerini, başlarına zül eyle!
Toprağım bunaldı hain tohumdan Gökyüzüm karardı isten, kurumdam Hakk da razı değil bu yoz durumdan Kalk şu otlu mezarımı gül eyle!
22kasım2013 m.ziya dinç
Onlar bu ülke için canlarını verdiler, kahramanca savundular topraklarını ve bayraklarını ne yazık ki verilen değer meydanda onları şehit edenlerle onları katledenlerle kol kola girdi açılımcılar, bu yüce millet bu günleri unutmayacak.Şiirinizi gönülden kutluyorum.Puanım tam.Yunus diyarından selamlar.
Bilene, anlayana ne guzel bir cevapti.. Daraldi bu millet, yerini de daralti.. Ayaga kalkarsa fikir ve halk, Hakk yaninda olur insallah.. Kutladim yureginizi, siiri. Selam saygimla..
Ecel vaki olur her ölenin bedeni toprakta erir ...Her insanın ruhu göğe çekilir ölmez... Ancak, şehidin artısı, bedenide diridir... Gün olur uyanırlar ve bizim yapamadığımızı onlar yapar ve yerlerine dönerler...
Şiirin bir kenarında gizli kapaklı gördüğüm sahne şu ki; şu an da memleketin hali utanılacak bir haldedir demiş kalem...Neden mi? toprağın üstünde adam kalmamış, altında rahat rahat yatması gerekene kalk diyoruz daha ne olsun...
Neler oluyor aklım almaz bu işleri amma, hiç hoşuma gitmedi bu zırto barzani meselesi... Selamlar, saygılar üstadım...
Merhaba Ziya üstadim derin manali ve vatan sevdasiyla sehidimin gözyasiyla islatilmis her misrasi cok güzeldi cok Begeniyle okudum Sehitlerimin kemikleri sizlarken sehit analarin sönmek bilmeyen ateslerine ates katanlar utansin hocam
Kasap döner sap döner gün gelir hesap döner
Insallah VATAN hainlerinin cezalari yakinda veriolecektir insallah
Vefali yüreginize saglik diyorum ömünüze bereket Saygilarimla
Ülkemin gerçeklerini anlatan, yürek burkan çok güzel dizeler. Umarım ve dilerim vatana ihanet eden, Mehmede kurşun atanlarla kolkola girip şehitlerimizin kemiklerini sızlatanlar birgün bunların hesabını verirler. Emeği ve yüreği kutlarım dostum. Selam ve sevgimle.
İşte şiir budur, İşte şairlik Budur. Şiirlerin Ziyasına yakışan bir eser. "Şairleri haykırmayan bir millet,sevenleri ölmüş toprak gibidir" Diyen şairimiz bu günler için söylemiş bu sözünü. Günün şiiri olması gereken mükemmel ötesi bir eser. Allah razı olsun sizden. Yürekten kutluyor Sayğılar sunuyorum.
Derebey tarafından 11/23/2013 12:51:26 AM zamanında düzenlenmiştir.
Sana evlat acısı yaşattığım için beni affet anne! Biliyorum bana kızmıyorsun. Ama içinde yanan ateşle ağıt yakıyorsun anne. Ana yüreği bu. Biliyorum yüreğinde kocaman bir kor yanacak bundan sonra. Bayramların bayram olmayacak bensiz. Mezarımın başında geçireceksin tüm bayramlarını. Mezar taşımı temizleyeceksin gözyaşlarınla. Düşman işgaline uğramasın bu topraklar anne. Dayan annem dayan! Ben seni şehitlerin arasında bekleyeceğim.
O koca yüreğinde ateş yaktığım için beni affet baba! Vatan sağ olsun! derken sesin titreyecek biliyorum baba. Bayrağımıza bakarken Vatan sağ olsun! diyeceksin tekrar tekrar Çocukluğumda bana anlattığın Çanakkale şehitlerine senden selam götüreceğim baba.
Beni affet taze gonca gülüm, hayat arkadaşım! Seni genç yaşta dul bıraktığım için. Ben şehit oldum, sen şehit eşi. Dünya hayatında yokluğumun acısını yaşayacaksın belki Tabutumun başında ağlarken Doyamadım sana yiğidim! diyerek gözyaşlarını damlattın tabutuma. Ben sana doydum mu sanıyorsun? Ya senin namusuna leke getirecek alçaklar ülkemi işgal etseydi! işte o zaman ben gerçekten ölmüş olurdum.
Sizi yetim bıraktığım için beni affedin evlatlarım! O küçük ellerinizi tutup yanaklarınıza bir öpücük daha kondurmak için neler vermezdim. Kokunuz burnumda tüterken şehitlik nasip oldu. Size doyamadım. Sen beni öldü sanma oğlum şehitlere ölü demeyin! diyen Allah, bize ölmeden önce yerimizi gösterdi. Orayı görsen sende bir an önce şehit olmak istersin. Seni orda bekleyeceğim oğlum! inşallah sende şehit olursun!
Kolay mı bırakıp gittim sizi sanıyorsunuz. Hepiniz gözümün önünden geçtiniz Ben sizi nasıl bırakıp giderim? diye düşünürken, Hz. Peygamberi gördüm anne. Ellerini açmış beni bekliyordu anne. Ruhumu teslim ederken gideceğim yer gösterildi bana. O ne güzellik! Cennete uçtuğumu anladım. Bakmayın siz cesedimin kan revan içinde kaldığına. Hiç acı çekmedim ben. Dünyada şehitlerden başka hiç kimsenin yaşayamayacağı kadar rahat bir ölüm yolculuğu yaptım.
Milletime söyleyin, beni Fatihasız bırakmasın!
Ya senin namusuna leke getirecek alçaklar ülkemi işgal etseydi! işte o zaman ben gerçekten ölmüş olurdum./ BU YAZIDA İLK CANIMI ALAN KISIM...:((
Seller gibi üstlerine akıver
Yüzlerine şamarını çakıver
Düşlerini, başlarına zül eyle!
Toprağım bunaldı hain tohumdan
Gökyüzüm karardı isten, kurumdam
Hakk da razı değil bu yoz durumdan
Kalk şu otlu mezarımı gül eyle!
Fazla söze ne hacet ; çok çok güzel
kutluyorum güçlü kalemi ...