***Nice güzel eser arasından bu şiirin güne düşmüş olması, şiir tekniğinden ziyâde vermek istediği mesajdan olsa gerek. O mesaj dostluğa, kardeşliğe, barışa ve huzura özlemin kimseyi incitmemeye özen göstererek dizelere dökülmüş halidir.
Seçki kurulunun değerli üyelerine tercih ve teveccühleri için çok teşekkür ederim.
Ülkemizin esenliğe, milletimizin birlik, beraberlik içinde ve dostça huzurlu günlere kavuşması dileklerimle.
(c) Bu şiirin her türlü telif hakkı şairin kendisine ve/veya temsilcilerine aittir.
Şiirlerin izin alınmadan kopyalanması ve kullanılması 5846 sayılı Fikir ve Sanat Eserleri Yasasına göre suçtur.
⚘MANZARA-i UMÛMiYE⚘ şiirine yorum yap
Okuduğunuz şiir ile ilgili düşüncelerinizi diğer okuyucular ile paylaşmak ister misiniz?
⚘MANZARA-i UMÛMiYE⚘ şiirine yorum yapabilmek için üye olmalısınız.
Sarp bir yokuş bu çıkılan, benim hergün hep yıkılan Aynı safta namaz kılan, yetmişiki cenah olmuş.
Kime sorsan kendi haklı, beğenmiyor başka aklı Gönlüm yine ağlamaklı; sabra davet günah olmuş.
HARİKASINIZ NE DEYİMM? DUYARLI YÜREĞİNİZE YETKİN KALEMİNİZE SAĞLIK DEĞERLİ KARDEŞİM NE KADAR GÜZEL DİZELER TEBRİK EDİYOR VAR OLAN BAŞARILARINIZIN DEVAMINI KALBEN DİLİYORUM SELAM DUALARIMLA.
:) Bu güzel eser güne düştüğünde okumuştum ama gelemedim kim dayak atacakmış kardeşime? :) meyva veren ağaç taşlanır da taş yine yere düşer :) Allah yüzünüzden tebessümü eksik etmesin başarılarınla çok yaşa inş hayırlı geceler değerli kardeşim A e olun.
Güne düşen bu eseri yazan şair kardeşimi.Ve özellikle seçki kurulunu da yürekten kutluyorum.Şiirde kurgu teknik içerik çok Harika .daha güzel eserlere dileklerimle..
Günden önce, yüreklere düşen, nakşeden şiiri kutlarım.. Gün bugün var yarın yok. Şiirin yüreklerde kalması dileklerimle.. Kaleminize, yüreğinize sağlık..
Zevkle okudum şiirinizi. Verdiği mesaj gerçekten çok güzel. Arada bir yazılarınızı, şiirlerinizi, yorumlarınızı okuyoruz, takip ediyoruz. Memleket sevginiz taktire şayandır. Keşke herkesin sevgisi sizinki kadar derin olabilse... Kişisel çıkarlar, ufak tefek hesaplar, bu yüce sevgiden üstün tutulmasa... Ne diyelim? Sizler gibi insanlara çokça ihtiyacı var bu milletin, devletin. Bölücü değil, bütünleyici olanlara... şiirinizi, sizi, güzel düşüncelerinizi kutluyorum. Vatan sevginizi de...
Mavi boyanin bir anlami varsa sayet, o da iste böylesine icten ve mükemmel yorumlar karsisinda mahcubiyeti azaltmak icin bir care olmasi olsa gerek. Bir nebze de olsa...
Keske her dosta sunabilecegim kadar olsaydi. Her yorum ayri güzellikte.
Çok güzel dizeler idi değerli dost... Dostluk , sevgi , birlik , beraberlik , kardeşlik ve barışın egemen olduğu mutlu bir Türkiye özlemi içindeyiz bizler. Kindar , bölücü , yıkıcı , ayrılıkçı , şer odakları besleyen malzemesi kan ve gözyaşı' dır yine hepimiz biliriz... Öyleyse , daha çok el ele vermeli , sarılmalı , tek vücut olmalıdır bu millet... Kutluyorum. Saygılarla.
Gördüğünüz manzara maalesef her ne kadar içimizi karartsa da bizleri üzse de bu manzaranın sonu aydınlık ve güneşlik olacaktır.
Güne düşen ve hak ettiğini alan bu güzel şiirinizi kutluyorum. Teknik olarak, içerik olarak, mesaj olarak hepsi fevkalade.. Yüreğiniz ve usta kaleminiz var olsun..
Etkileyen dizeleriniz bana da yazdırdı.. İzninizle diedim ki;
Bu şiirin güne geleceğini biliyordum ama yazmadım onun yerine ben hediye verem dedim. Bir de, çok isabetli tahminlerim olunca dostlar benden ürküyor. Halbuki kimlere malum olur onu tam kestiremiyorlar:)) Bu vesile ile başta Seçici Kurulu olmak üzere harika şiirini bir kez daha kutlar, nice şahaserlere imza atmanı dilerim. Selam DUA ve Muhabbetle...
Ama bu arada sizi de iyi tahminlerinizden dolayı tebrik etmeden geçemeyeceğim. Ömür bir an içinde şiirim için güne kesin gelir demiştiniz. Geldi ama başka bir yerde, antolojide geldi 18 kasımda.
mesajları şiirden daha önemli ve etkili. ülkemin güncel manzarası yansımış mısralara. beyitlerin ahenginde manası derin bir manzum eser. kaleminiz daim olsun
Şiir pencerenizden manzarayı resmetmenizdeki başarınızı kutluyorum. Kalem hünerini güzel sergilemiş ve de dikkatleri çekmeyi başarmış. Başarınız daim olsun.
Mükemmel dizelerinden günleri süsleyen siirlerinden taniyip takip ettigimiz Usta kalem ve degerli bir yazar Kardesimi sayfamda görmek onur verici Mücella Hanim.
ÜSTADIM; DİZELERİNİZ SANKİ SON YAŞANAN OLAYLARLA BAĞLANTILI GİBİ GELDİ BANA. ALLAH RAHMET EYLESİN KOCA USTANIN BEYİTİ VE SİZİN BEYİTLERİNİZ HER ŞEYİ AÇIK AÇIK SORGULAMIŞ AMMA KULAK VEREN KİM. HER POLİTİK BAŞ KENDİ ÇIKARINDA, NASIL OY ALSAM DA BAŞTA KALSAM DİYE DÜŞÜNÜYOR. VATAN MEFKURESİ PEK YOK GİBİ GÖNÜLLERİNDE. HANİ DERLER YA SİYASETİN YÜZDE DOKSAN DOKUZU YALANMIŞ. ONLARDA ATIP TUTUYORLAR NE YAZIK Kİ BİZLERDE KANIYORUZ. ONDAN SONRA DA YAŞAN AYNI GEREÇEKLER. ALLAH SONUMUZU HAYIR ETSİN DİYEREK SAYGILARIMI SUNUYORUM.
Çok güzel bir şiir okudum sayfanızda. Durup düşünmek gerek.Gerçek manada durumumuz bundan çok ta farklı değil. Rabbim uyandırsın ve kalplerimizi birleştirsin. Tebrik ederim. Sağlıcakla.
Zâkir dalmış tefekküre, dua düşmüş her zikire Mazlum mahzun bakıp kire, sığınağı Allah olmuş.
Uyanın Ey Ehli Kubur! Kalplerdeki kanserli ur! Cehresinde kibir, gurur; iblis derde cerrah olmuş! ----------- Mide kaldırmaz bir halde, gidiyoruz kıyamete Canilerden derman derde, medet umar imdat olmuş!
Şiir ustasından mükemmel bir öz yargı. Yüreğinize sağlık. Her kelimesine katılıyorum. Yüreğin var olsun hiç susmasın. Ben çocokken herkesi aynı millet sanırdım. okula gidince ayrı ayrı milletler var olduğunu öğrendim. Ama ben yine çocukluk fikrimi benimsiyorum. Çünkü biz kullar olarak aynı anadan babadan, üreme türeme değilmiyiz ki. Oysaki şimdi gevura da gerek kalmamış müslüman müslümanı vuruyor iktidarlık uğruna çoooooooook yazık. Durum vahim Allah acıya........... Selamlar Saygılar Allaha emanet olun.
emine erdem tarafından 11/20/2013 6:45:24 PM zamanında düzenlenmiştir.
Harika beyitlerle yazılmış ibret yüklü bir şiir. Bu kurt kuzu meselesi benim yarın asacağım şiirde de yazıyor n'olacak şimdi:)) şiiri çok beğendim yakın bir yerde olsan bir hediyem olurdu Gönülden ikramıma razı ol artık. KU T L U Y O R U M...
harikaydı yine... söylenecek o kadar çok şey var ki.. fakat herkes ben derdinde benim olma telaşında... bölünen bölünene, kırılan kırılana... bir gözümüz neşe dolu olsa da bir gözümüz kan deryasında... 300 yıl uğraştılar deviremediler.. 50 yılda ipi kopmuş tespih gibi dağıttılar. öyle fikirler girdi ki insanımızın arasına, ortada insanlığımızı bırakmadı.. onlar birlik oldular kendi aralarında bizler ikiyi üçe üçü dörde ... böle böle bitiremedik kendimizi..
yeniden bir olduğumuz, bir olacağımız günler dileğiyle ağam... selam ve saygılar.
bu arada şiirin kalbi...maksat ikilik olsun:(
"Sarp bir yokuş bu çıkılan, benim hergün hep yıkılan Aynı safta namaz kılan, iki farklı cenah olmuş."
Bir Dünyevî tarafından 11/20/2013 4:08:28 PM zamanında düzenlenmiştir.
yanii mavi almak için bu kadar çabaya ne gerek üstadım seninki olsa olsa şiirin k...çı olur :)))))))))))))))) ben sana vereyim geeel maviş renk allah allaaaah :))))))))
Çok haklısınız sanki düşündüklerimi yazmışsınız. Öyle dolaplar dönüyor ki şeytanın bile aklına gelmez. Elimize bir gül veriyorlar alıyoruz aldıktan sonra alt üst oluyor her yanımız. Gülsuyu ile zehirliyorlar bizi söylenecek yazılacak o kadar var ki hangisini anlatsam hangisini yazsam ki ustalık konuşmuş anlatımda.