(c) Bu şiirin her türlü telif hakkı şairin kendisine ve/veya temsilcilerine aittir.
Şiirlerin izin alınmadan kopyalanması ve kullanılması 5846 sayılı Fikir ve Sanat Eserleri Yasasına göre suçtur.
KAZIK şiirine yorum yap
Okuduğunuz şiir ile ilgili düşüncelerinizi diğer okuyucular ile paylaşmak ister misiniz?
KAZIK şiirine yorum yapabilmek için üye olmalısınız.
Şiir ustalarımızın elinde başka bir renge bürünüyor mana içinden mana çıkıyor.Hele ki aruzla yazılınca özeniyorum sizler gibi yazmaya kutlarım hocam saygı ve selamlarımla.
Derindi, gıpta ile okudum. Ben de böylesi tadında ve özünü barındırarak yazabilir miyim acaba? Sanırım arûz kalıbıyla yazılmış, alttaki kalıptan anlaşıldığı üzre. Nicelerine şair, kutlarım kaleminizi....
İnsanoğlu gerçeği idrak edemediği müddetçe o kazığında farkına varamıyor....
"Dünya için dünyayı terk; dünyalık toplamayı sevmenin bir belirtisidir"... Yani; bazan diyoruz ki, sevgilim ben senin için bu dünyadan geçerim...Tabi bunu derken o sevgili dediğimiz kişi fani olduğu için o da dünyaya ait bir aşk yada sevgi olduğu için...Dünya için, dünyayı terk pozisyonuna düşmüş oluyoruz... Yani dünyadan geçiyoruz ama bir dünyalık sevgi için...Oysa ALLAH taala der ki ahireti isteyin...Çünkü insanoğlu ahireti arz ettiği zaman ALLAH c.c o kulunu yakınlığına davet eder...Son kıta içerisinde belirtildiği gibi, iş leylayı yakan er olabilmektir... Bu mevzu üzre dünyaya ait tüm aşklardan geçmek gerekiyor...Geçilmezse kazık olur....Geçilirse işte onun adı "tevhit" olur...Çünkü tevhit sonradan yaratılmış tüm eşyadan geçebilmek demektir...Yani şiirin öz manası asıl aşkı vurgularken, temeli oluşturan mana tevhittir.... Zaten Yunus Emre bile "bana seni gerek seni" derken gayrından başka hiçbir şey istemiyorum diyerek, işte o tevhit hâlini beyan etmektedir...
Ve bu konulara değinmişken; ilmin önemine kısaca dokunmak istiyorum....İşte, ALLAH korkusu insanın içine ilimle girer bazı şeyleri idrak etmek ilimle olur...İbadette alınan haz ilimle olur ve bu haller insanı ALLAH taalaya yakınlaştırır...Bu yüzden ilim çok kıymetlidir...Tabi bu ilim edep ile olacaktır.....Edepsiz ilmin hiçbir hayrı yoktur...
Bir takım insanların görüntüsü "abartılı" çok süslü püslüdür....İşte o zahirdeki abartı süs püs durumu, aslında içinin tahrip olmuş olduğundandır... Mecazen örnekler verilecek olursa....Çok çok uzar fakat, kısaca diyelim ki; özü bozuk olanın sözü de bozuk olur....
Bunlara binaen; şiirin özü sağlamdı, o yüzden sözüde sağlam, manasıda....
Her ne suret câna yakın olsa da Fâniye aşk gönle tuzakmış meğer. Mut denilen âna yakın olsa da Bir o kadar huzra uzakmış meğer.
Dünyayı, bir nebze gülen yâr bilir Hazzı delik cepte büyük kâr bilir Gerçeği Leylâ’yı yakan er bilir İnsana aşk ulvi kazıkmış meğer.
Anlam dolu mükemmel şiir okudum Yüreği kalemi ayakta alkışlıyorum Yürek sesin susmasın; şiirlerin ustası ___________________________________________Saygılar
Az ve öz dizelerde konu derinliği anlam bütünlüğü ile aşkın'' kazık'' algılanması şiirin öne çıkmasını sağlamış...Tebrikler usta kalem..saygılarımla...
Felsefe-iman ikileminde terazinin kefelerini kırma savaşı veriyor şiir.. Tebrikler Ziya Bey Kardeşim. Kalemin ve sıhhatin daim olsun. Ömrüne bereket.. Selâmetle..
faniye aşk gönle tuzak azabının ekserisini de dünya da çekiyor şiirler şarkılar türküle buna şahit aruz güzelliği ile çok şık bir şiir tebrikler selamlar
Dünyayı, bir nebze gülen yâr bilir Hazzı delik cepte büyük kâr bilir Gerçeği Leylâ’yı yakan er bilir İnsana aşk ulvi kazıkmış meğer.
İnsan hayatı iki kefeli bir terazi gibidir bir kefesinde dünya diğer kefesinde ise ahireti tartar dünya olmasa ahireti ahiret olmasa dünyayı tanımazdık veya imtihan olmazdı Rabbimiz her şeyi zıddıyla muntazam yaratmış nefislerin idaresini sahiplerine vermiş herkes kendi götürdüğünün hesabını verir.çabalarımız hayırların ağır basmasıdır çok güzel ve geniş mana içeren harika bir şiir emeğine yüreğine sağlık beğeni ve Selamlarımla ALLAH a e.o
Merhaba Ziya Hocam öyle güzel anlatilmis ki icte birikilen duygular sel olup tasmis misralar ömrünüze bereket siir gibi siirdi Saygilar selamlar duam ile