Ey benim sırata devrilmiş boynum Gövdemden düşmeyince aklım, Daha kaç defa can çekişecektim Yusuf misali kör kuyularda?
Can ibâhâdır! Haktan gelince kûn âşkına.
Kanamasız iç çekişlerim, yoğrulur bir ananın rahminde. Ve yetim bir çocuğun gözlerinde sesi kesilir ömrümün. Daha selâm okunmamışken Ö l d ü r beni! Hâk uğruna.
Kıyam ettim gözlerimde parçalanan edâ’ya. Ve çoğu kez saati kuramadım zamanın sonrasına. Beni öldü say. Zaten ruhum bir adım ötemde. Şimdi rüzgârın üryan sesinden duyulacak!
Ey benim ö l ü m e melâl halim. İsrafil’in surunu ç/aldım birazdan kıyâmet kopacak!
** Gayya kuyusu: Cehennemde hutemenin kuyusu. ** Mubah: İslam dininde yapılması veya yapılmamasında fark olmayan durum. **İbaha: Helal kılmak ** Eda: Naz ** Melal: Üzüntü, Hüzün.
(c) Bu şiirin her türlü telif hakkı şairin kendisine ve/veya temsilcilerine aittir.
Şiirlerin izin alınmadan kopyalanması ve kullanılması 5846 sayılı Fikir ve Sanat Eserleri Yasasına göre suçtur.
Şîrk-i Takrîb şiirine yorum yap
Okuduğunuz şiir ile ilgili düşüncelerinizi diğer okuyucular ile paylaşmak ister misiniz?
Şîrk-i Takrîb şiirine yorum yapabilmek için üye olmalısınız.
Susup dinlerken şiiri okumak güzeldi şiiri . Birden çok kez hem de... Güzeldi. Buram buram hüznün doruğunda... Kimbilir kaç kez üflendi ve kaç kez koptu o kıyamet şair.Bu arada, fon müziği harika ve şiire de çok yakışmış bence. Sağlık ve mutluluk dileklerimle.
vahi/li acılı kavramalı durgun dalgalı,yürek susturan korkunç düşlü kelimelerin anası yeryüzü tanrısı...şiir bunların üstünde yalın ayak geziyor...gece gündüz arası sis kaplamalı heceler sığınağı...müthiş..
Ölümle dalga geçilmiş derken neyi kast ettiniz? -PEK ANLAYAMADIM!
ki ben ne zaman bir şiir yazsam tema olarak ölümü kullanırım. dikkat ettiyseniz. Önce şiir de anlatılmak istenileni anlayın. kalkın sonra yorum yapın. ki siz şairlerin lükatına yakışmaz bu cümle! hiç sevmedim.
Kimbilir kaç kez üflendi ve kaç kez koptu o kıyamet şair.Bu arada, fon müziği harika ve şiire de çok yakışmış bence.
Sağlık ve mutluluk dileklerimle.