(c) Bu şiirin her türlü telif hakkı şairin kendisine ve/veya temsilcilerine aittir.
Şiirlerin izin alınmadan kopyalanması ve kullanılması 5846 sayılı Fikir ve Sanat Eserleri Yasasına göre suçtur.
DELİ GÖNÜL şiirine yorum yap
Okuduğunuz şiir ile ilgili düşüncelerinizi diğer okuyucular ile paylaşmak ister misiniz?
DELİ GÖNÜL şiirine yorum yapabilmek için üye olmalısınız.
Gayet anlamlı, değişik tarzda bir yazım. Güzel bir yorum. Kimi delilikle, kimi velilikle kavuşur üne. Önemli olan zaten ün ile damgayı vurabilmek düne, bugüne. Şiirleriniz o yeri buluyor işte. Tebrik ediyorum; sevgilerimle, selamlarımla.
Boşuna kendini paralama. Gönle kim söz geçirmiş de sen geçireceksin. Bırak ızdırap çeksin ki, Pişsin. Kalemin dert görmeye Ziya Beyim. Selam ve hürmetlerimi gönderiyorum.
Yeni neslin aşk bilmezlerine ilk kıtada bir gönderme yapan üstadım...Sonrasında aşkın ne olduğunu anlatmış....
Aşk insanı olgunlaştırır hayatı öğretir...Onda unutmak diye birşey yoktur, elbet dener sabrını ; dener ki sabrı öğrenesin leyla diye yandığın sana mevlayı öğretsin... Aşk bir merdiven basamağı gibidir dedim ya insanı olgunlaştırır....Tasavvufta şöyle anlatılır; bir genç hak aşıklığı yolunda hani bir dergaha varsa, ona ilk sorulan soru hiç aşık oldun mu? ...Yok derse şayet...O na git, önce aşık ol derler....Ki hasreti, vuslatı sabrı aramayı bilesin... Ateşle suyun bir bedende olduğunu anlayasın... Şahsen bana deseler, hani yüreğimde ateş var diyorsun...Dumansız ateşmi olur nerde bunun dumanı deseler? tereddüt etmeden bak gözlerimin yaşına derim....
Ağlamadan, o duman savrulmadan olmuyor...Yoksa nasıl dayanılır o ateşe, serinletir gözyaşı...Ama asla o ateş sönmez, işte "ateş ve suyun" bir arada olduğuna dair en güzel örnek aşk olsa gerek diyorum....
Doğuştan verilen bu haslet içinse biraz ervah alemine uzanmak gerek.... ALLAH yalanı sevmez ya üstadım; ben bu şiirin detaylarına girersem en az 50 kitap sayfası yorum yazarım...Ve aşığım diyeni de aşıklığından utandırrım....Neyse sözün kısası "aşk aşıklık" oyuncak değildir....Yürek işidir...
Bu arada şiirde kaide ve kuraldan pek anlamam ama, anladığım kadarıyla sarmal kafiye işlenmiş dizeleriniz.....Selamlar, saygılarımla üstadım....
Harika bir öğüttü bu şiir Sevdaya tuzak kuran her daim olmuştur ve olacak Aklını ve mantığını harman edene tuzak muzak kar etmez hocam Allah aklı baştan almadan canımızı alır inşallak Allaha emanet olun bilge şair
Minos tarafından 9/27/2013 9:46:41 AM zamanında düzenlenmiştir.
"Uğraşmaya değmez" desem inanma!
Çiğ yaşayan gönlün cenneti olmaz.
Sevda ateşiyle tüten kalp solmaz
Aynadaki solgun yüze aldanma!
Duygular ustanın kaleminden bir başka dökülüyor ... yüreğinize sağlık..
selam ve dua ile...