Bu öyle bir masal ki, alev alev bak her yan? Kör kuyuya atarak donduran değil miydin? Söylediğin yalanlar, ortada ayan beyan, Sana yanan bu canı, kandıran değil miydin?
Tarumar oldu bağlar, leylaklar solgun düştü. Güllerin dikeni yok, bülbüller buna şaştı. Bulutlar matemlerde, ay ve yıldız çok loştu. Güneşi gözlerimde, söndüren değil miydin?
Güneş gibi sıcacık, doğan aşkımız nerde Yıldızlarla dertleştim, mecal kalmadı serde Ah etmekten yoruldum, aşkımız sanki yerde Hayatı cehenneme, döndüren değil miydin?
Bir kuş misali gönül, kalınca dar kafeste, Çıkar senden bu ahlar, bak aheste aheste. Aşkım gelsin aklına, verdiğin son nefeste, Taht kurduğum gönülden, indiren değil miydin?
Gösterme gözyaşını, gülüyor sansın âlem, Sayfalara şiir ol, aşktan şaşma be halem. Sevda seli gibi coş, anlat aşkımı kalem. Gönlünün çırasını, yandıran değil miydin?
SEVDALİNKO
(İLK HECE DENEMEM )
SAYFAMA GELEREK BU İLK DENEMEDE BENİ YALNIZ BIRAKMAYAN TÜM YÜREKLERE TEŞEKKÜR EDİYORUM HEPİNİZ MAVİ MAVİ MASMAVİSİNİZ...AYIRIM YAPAMIYORUM :)))
(c) Bu şiirin her türlü telif hakkı şairin kendisine ve/veya temsilcilerine aittir.
Şiirlerin izin alınmadan kopyalanması ve kullanılması 5846 sayılı Fikir ve Sanat Eserleri Yasasına göre suçtur.
SEN DEĞIL MİYDİN? şiirine yorum yap
Okuduğunuz şiir ile ilgili düşüncelerinizi diğer okuyucular ile paylaşmak ister misiniz?
SEN DEĞIL MİYDİN? şiirine yorum yapabilmek için üye olmalısınız.
tebrik ederim canım ilk denemen buysa sonrası daha da muhteşem olacak nice şairler var ki şairim diyen baksın şiir nasıl yazılıp seslendiriliyor cani gönülden tebrikler bitanem sevgiler...
İlk denemeye şiir dostları her şeyi söylemiş. Haddini aşıp şöyle yazardım diyen ukalalar da yok değil hani. En çok kızdığım husus ta budur. Sanki kendisi allamei cihan. Sanki şiir de tek otorite. Şaire saygıdan şiirin duygusuna müdahale edilmez. Ben şahsen bu tipleri dış kapı mandalı bile yapmam arkadaş listemde. Kendini okutan ve akıllarda iz bırakan bir çalışma olmuş. Şiirde mükemmelliğin sınırının olmadığına inananlardanım. İnsan yazdıkça ilerleme kaydediyor şiirde. Onun için diyorum ki Napolyon PARA PARA PARA demiş Ben de ŞİİR YAZ ŞİİR YAZ ŞİİR YAZ diyorum. Çünkü şiir yazan yüreğin hem kalemi düzelir hem kalemi. Gönülden tebrikler
Tarumar oldu bağlar, leylaklar solgun düştü. Güllerin dikeni yok, bülbüller buna şaştı. Bulutlar matemlerde, ay ve yıldız çok loştu. Güneşi gözlerimde, söndüren değil miydin? Yüreğine sağlık şiirde yorumda her zaman ki gibi güzel kutlarım sevgili sevdalinko.Selam ve dua ile.
Bir kuş misali gönül, kalınca dar kafeste, Çıkar senden bu ahlar, bak aheste aheste. Aşkım gelsin aklına, verdiğin son nefeste, Taht kurduğum gönülden, indiren değil miydin?...tebrikler
ilk deneme demişsin ama hayli başarılısın Sevda. Bir de bu hüzünlü müzik ..Dokunuyor ruhuna adamın. kaç oldu dinliyorum saymadım işte. Aşktan şaşma be halem Yüreğine nefesine sağlık canım. Sevgiyle kal her daim.
Ilk deneme ve ilk hece.. Inanin cok guzel, emek, emekleyip bu durumda bizlere sunmak. Ben hece isigini bu hecede gordum ki siz arastirma ve sonraki denemelerinizde citayi surekli yukselteceksiniz. Tebriklerim gonulden. Basarilar diliyorum, yolunuz acik olsun siir ve hece yolunda sevgili Sevdalinko.. Sevgimle.
aman nezahatcim zaten bunu yazana kadar heyecandan öldüm ama çok zevkliymiş... okumaktan gözlerim beş beş parmaklarım oldu onbeş ))) yolda bile hece sayıyordum sorma rüyamda bile hala sayıyorum )))
iLK HECE DENEMEN VE ÇOK GÜZEL OLMUŞ.BAK BAŞARABİLİYORSUN HEP SERBEST NEREYE KADAR.HECE BAKIMINDAN İNCELEMEDİM,ESKİDEN TEK TEK İNCELİYORDUM.ARTIK DEĞER VERMEDİKLERİ İÇİN YAPMIYORUM.AMA SENİNKİNİ YORUMDAN SORA İNCELERİM HATALARIN VARSA MESAJLA YAZARIM.BEN AÇIKTAN TENKİDİ SEVMEM ÇÜNKÜ KALPLER KIRILIYOR.ŞİİRİN ANLAM BAKIMINDAN HARİKAYDI.HALA UNUTAMAMIŞSIN O AŞKI UNUT ARTIK DİYORUM SEVDAM UNUT GİTSİN KIZIM.İNSAN HECE İLE MERAMINI DAHA GÜZEL ANLATIYOR TEBRİK EDİYORUM.SEVGİLERİMİ GÖNDERİYORUM YAVRUM.
Çiçekler İçinde Menevşe Baştır
Çiçekler içinde menevşe baştır Güzeli gösteren göz ile kaştır Gurbete gidiyom mektup ulaştır Mektup ile konuşalım bir zeman
Şu dünyada üç nesneden korkarım Biri gurbet bir ayrılık bir ölüm Hiç birinden hasta gönül şen değil Biri gurbet bir ayrılık bir ölüm
Kerem der ki dağ üstüne dağ olmaz Ah çekenin yüreğinde yağ olmaz Elin kızı gelip sana yar olamaz (OĞLU) Varıp kapısına kul olmayınca Aşık Kerem
Güneş gibi sıcacık, doğan aşkımız nerde Yıldızlarla dertleştim, mecal kalmadı serde Ah etmekten yoruldum, aşkımız sanki yerde Hayatı cehenneme, döndüren değil miydin?
Gayette güzel olmuş ellerine sağlık kardeşim..Başladınsa arkası gelir meraklanma sen.Nice şiirler diliyorum güzel yüreğinden
Canım yiğenim hece vezini ile yazdığın şiirin duygusu oldukca güzel...isterdimki okuyup diğer arkadaşlar gibi ''GEL BANA GELEYİM SANA EVCİLİK OYNU OYNUYAYIM'' beni tanırsın....bunu yaparsam ilk kendime sonra sana saygısızlık olur....dediğim gibi şiir çok güzel lakin''BASİT HECE'' çalışması Şiirinize zaman ayırarak birde ben yazıyorum tabii müsaden/le ::::SEN DEĞİLMİSİN ?:::::: Bu öyle bir masal ki, alev alev bak her yan? Kör kuyuya atarak donduran değil miydin? Söylediğin yalanlar, ortada ayan beyan, Sana yanan bu canı, kandıran değil miydin?
Tarumar oldu bağlar ,leylaklar solgunlaştı Boynu bükük gül ağlar, bülbüller buna şaştı Sol böhrümde hançeri, gözümde kalan yaştı Güneşi gözlerimde söndüren değilmiydin ?
Güneş gibi sıcacık,doğan aşkımız nerde ? Dertlere tay eyledin, çismin kalmadı serde Sen sanma eyy vefasız, ahım kalacak yerde ? Hayatı cehenneme döndüren değilmiydin ?
Bir kuş misali gönül, kalınca dar kafeste, Çıkar senden bu ahlar, bak aheste aheste. Aşkım gelsin aklına, verdiğin son nefeste, Taht kurduğum gönülden, indiren değil miydin?
Gösterme göz yaşını , gülmesin sana alem Ne yaptın ki ey zalim, ardın sıra gül serem ? Çektirdin çile derdi,ben Aslı sense Kerem Gönlümün çırasını ,yandıran değilmiydin ?
SEVDALİNKO
SNS/Türk/Kardeşler tarafından 9/27/2013 3:27:09 PM zamanında düzenlenmiştir.
Ne desem ne anlatsam boş,hangi söz bir şairin gönlünü anlatabilirki. Hangi kalem bir kalbin duygularından dem vurabilir ki Söyle ey morlara bürünmüş gözyaşı senmi O nun için mi rengi solgun toprağa akıyorsun damla damla Sanmam
Benim de sitemim var; ikiyüzlülüğe, sahte sevgilere, ve sevgiliye! Sitem etmek duyguların körelmediğini göstermez mi. Aynı zamanda sitem edenin kaybına da delildir.
Muhteşem!..Şiirlerin prensesi bunu da başarır eminim...Hele güzel sesli yorumu bir başka can veriyor şiirlere...Başarınız bitimsiz olsun efendim...Saygıyla...
Bir kuş misali gönül, kalınca dar kafeste, Çıkar senden bu ahlar, bak aheste aheste. Aşkım gelsin aklına, verdiğin son nefeste, Taht kurduğum gönülden, indiren değil miydin?
Gösterme gözyaşını, gülüyor sansın âlem, Sayfalara şiir ol, aşktan şaşma be halem. Sevda seli gibi coş, anlat aşkımı kalem. Gönlünün çırasını, yandıran değil miydin?
SEVDALİNKO
Yürekten kutlarım çok güzel ilk hece şiiriniz olduğuna bakılırsa başarı dolu ustaca yazılmış satırlar hesap üzere sıralanmış yerli yerince bir eser olmuş tebrik eder devamını dilerim Selamlar saygılar
Şaire güzel ve özel bir aşkı hoyratca yok eden sevgiliye siteminde bile Onurunu korumasını biliyor Aşk acısı çok zor olsadadik durmak bir eziyettir kutluyorum sizi hoşca kalın
Şiir güzel, hece tan ses, yorum hepten güzel daha ne olsun. Şiir içinde zafer acı çekenden haklıdan yana, daha ne olsun. Tebrikler. Sesine kalemine sağlık Sevdalinko. Selamlar.
Tebrik ediyorum Sevgili SEVDALİNKO.. Nedense içimden bir his bu şiiri SUSKUNBİRADAM seslendirseydi hoş olurdu diye düşündüm.. Biliyorum insan her düşündüğünü söylememeli ama yazdım işte.. sizin seslendirmeniz de mükemmel olmuş.. HELE ÖMRÜM SENİ SEVMEKLE NiHAYET BULACAKTIR...off.. TEBRİKLER TEBRİKLER TEBRİKLER...
ben bilmiyorum kaç kez dönüyor şiiriniz hala dinlemekten usanmadım. .SAKINNN..BENCE HARİKA BİR HECE ŞİİRİ.... Turgay Bey le dost olduğunuz çok sevindirici..zira kendisi Edebiyat Hocası ve Şiirleri ile yer yapmış, dinlemekten zevk aldığım müstesna seslerden biridir..
hayır asla üzülmem... Turgay beyin seslendirmesini çok beğenirim hatta iki önceki şiirime ses oldu paylaşımınız için teşekkür ederim sadece heceye tövbe ettim :)) ve Turgay bey zaten benim dostum
ilk denemeniz bu ise diğer denemelerinizi heyecanla bekliyorum Sevda Hocam, çok güzel dizeler ve bir o kadarda seslendirme çok güzeldi tebrik ederim kalemdaşım saygılarımla...
Hece şiirinde konu bütünlüğü sonuna kadar götürüldüğünde tadı bir başka oluyor.İlk denemenize rağmen çok başarılı buldum konuyu tamamlayan sevda şiirini.Yürek sesin dinmesin hep mutlu şairem çok sevgiler..
evet galiba öyle olması gerekiyormuş ))) o kadar heyecanlandım ki..sanki ilk kez okuyordum şiiri sesim zaten çok titremiş enişte )))) akkızıma bol bol selam öpüyorum onu...selam olsun güzel yüreğinize...saygılar
bir sevgi ancak bukadarmı yürek yakar! duygu aktarımı güzel dizelerdi yüreğine kalemine sesine sağlık canım üç kere dinledim...selam saygılar sevgiler misler yüreğine ...
gûnes ay ve yildizlar sevilende bir bûtûn olur koca evren gôzlerine sigar sevdiginin ama gûn gelir tûm varligini çekip ûzerinden sanki hiç bu sevda yasanmamiscasina çeker giderelin bôgrûnde kala kalirsin.
dizeler sesinizle baska bir can bulmus.sesinize yureginize saglik.sevgiyle kalin her daim.
Güneş gibi sıcacık, doğan aşkımız nerde Yıldızlarla dertleştim, mecal kalmadı serde Ah etmekten yoruldum, aşkımız sanki yerde Hayatı cehenneme, döndüren değil miydin?
Kutluyorum canı gönülden şiir ve yorum harıkaydıı.. Sesinize yüreğinize sağlık sevgiler sundum..
Sayfayı ilk açtığımda görselin uyumunu düşünürken, fonun muhteşem tınısını duydum. Bir sanat müziği tadında muhteşem bir yürek sesiydi dizelerin arzı endamı... Hep serbest şiirlerini okumaya alıştığımız şiir dostumuzun hece hece dökülen yürek sesini kendi sesinden dinlemek de ayrı bir başarı ve maharet olsa gerek diye düşünüyorum. Yorumların pek çoğuna aynen katıldığımı ifade etmem gerekir. Kalemin serbest akışından sonra heceye yönelmesi şiire verilen gönül bağının kuvvetini ve bilgi birikimlerini de sergilemeye muktedirdir diye düşünüyorum.
Görseliyle, fon seçimi ve içeriğiyle tam bir şiir sayfası olmuş Sevda Hanım, yürekten tebrik ediyorum.
Korkuyu yenmenin en iyi ve doğru yolu korkunun kaynağını tanımak ve üzerine gitmekten geçer Sevda Hanım. Hatasız yazmaya kalkarsanız hiç hata yapma şansınız da kalmaz bir gün. Ben inanıyorum ki, moral bozmak yerine şevk veren, destek veren, yol gösteren kalemler yücelmeye layıktırlar. Gerçek dostlar da onlardır elbette ki. Kimse anasının karnında şiir yazmayı öğrenemiyor maalesef. Ve uzmanlara göre en iyi öğrenme yolu da yaparak yaşayarak öğrenmedir.
Bahsi geçen mecal kalmadı serde sözcüklerinin arzı endamı da gerçekten mükemmeldi. İyi bir şiir, her okuyanın farklı tatlar alabildiği şiirdir.
Tebrik ederim. Gayet başarılısınız. Bence hep hece yazın. Bir zaman sonra büyüsüne kapılıp, serbesti nesir sanmaya başlarsınız. Kafiyeli mısraların akustik ritimlerinden kopamazsınız. Başarılar diliyorum. Selam ve saygılarımla.
7+7 heceli ve ilk deneme oldu be üstad... Yorum mükemmeldi dizelere tat katmış oluyor ve daha güzele doğru yelken açacağından eminim Yüreğine kalemine sağlık, Yürek sesin hiç susmasın ____________________________________________Saygılar
eğer ilk hece denemesi bu ise.. ben, önlenemez bir merak ve istekle ikincisini ve devamını da dilerim.. harika bir duygu dökümü olmuş yüreğine sağlık saygımla
Edebiyatta, bilhassa şiirde zaman zaman tarz değişimleri gerekir. Bu belki şairin kendini yenilemesi, belki de kendini aşmak istemesidir. Çok zaman şiir adına hayırlı olur, şair adına mutluluk dokunur yüreğine.,
İşte bu şiir de böyle... Bence şairine olabildiğince mutluluk verenlerden. Şiir adına bir adım öteye gitmenin gereklerinden. Kolay değil, yıllarca serbest yazıp da, bir gecede heceye geçebilmek. Hem de oldukça başarılı bir şekilde... Anlatımdan ve teknikten ödün vermeden.,
Anlatım bütünlüğü kalıplara sıkışıp kalmamış. Olabildiğince özgür tarzda duygular anlatılabilmiş. Zaten gereken de bu değil mi?
İlk hece yazma fikrinizi konuştuğumuzda karşı çıkmıştım. Daha beş gün önceydi. Hatta "Hiç girişme; kolay değildir hece." demiştim. Çok sıkı çalıştın, sürekli okudun, kaynak araştırdın ve başardın. Ben de mahcup oldum.
Ben hep böyle mahcubiyetler yaşamak isterim doğrusu. Öyle ya; böylesi güzel çalışmalar çıkacaksa...
Sorgulama, sitem, sevgi şiirin ana temaları. Ancak en fazla sitem... Dolu dolu; sevgi içerikli sitem...
Şiirler çare mi? Bence çare... Yüreğin sesini ve o sesin özünü duymamak mümkün mü?
İlk olan bu şiirin nicelerine ulaşmasını diliyorum.
Şiir ve yorum çok güzeldi,çok beğendim ve imrendim.Gün gelir de ben de bu kadar iyi şiir hele de hece şiiri yazabilecek miyim diye düşünmeden edemedim,umarım sizler kadar iyi yazabilirim günün birinde . Şiirlerini çok beğenerek okuyorum ve yürekten kutluyorum seni Sedacığım,sevgilerimle...
Her zaman şunu demişimdir şiir konusunda. Şiir kalıba, uyağa uymadan, içten geldiği, yürekten döküldüğü gibi olanıdır. Heceyle, kafiyeyle ve zorlamalarla anlamdan uzaklaştırılan çalışmalar bence yavan bir yemekten öteye geçmeyendir. Bazen ben de şiir yazarken alttaki sözcüğe uygun anlam ararken kendime kızarım. 'Ne dökülüyorsa o' der, bitiririm dörtlüğü. Yüreğinizden ne dökülmüşse ŞİİR olmuş. Kutlarım.
sevgili dost yürek SEVDALİNKO ilk hecem diyorsunuz fakat gerçekten müthiş buldum çok başarılı olmuşsunuz zannedersem bundan böyle bu türde devam eder çalışmalarınız seslendirme her zaman ki kadar mükemmeldi tebriklerim can ı gönüldendir sevgimle
İlk hece diyorsunuz ama sanki yıllardan beri yazıyor gibisiniz.Her kelime yerli yerinde. Tebrik eder başarılarınızın daim olmasınız dilerim. Sağlıcakla.
Ablacım seni öyle güzel tanıdım ki kısa sürede başaramayacağın hiç birşey yok istedikten sonra şiir konusunda ,ruhuna / kalemine, ihtiyacı olanı sıraya dizersin bilirim doğallığınla ,samimiyetinle, katıksız imgelerinle ilki buysa diğerlerinide merakla bekliyorum.
ruhu güzel kadınım içi dışı bir olanım seviyorum seni yürekten .
yüreği güzelim canım benim öylesine güzelce öylesine içtensinki rabbim kaderini güldürsün... severim seni ben burda olsaydın vallahi şöylee sıkı sıkı sarılıp kocaman öpmüştüm öpüldünnn burdanda
ÜSTADE; BİLDİĞİM KADARI LE SİZ HEP SERBEST YAZIYORDUNUZ. AMA HECE ŞİİRİNDE DE OLDUKÇA BAŞARILISINIZ. YİNE KENDİNİZ BİLİRSİNİZ AMMA BENCE HECEDE KALSANIZ DAHA İYİ EDERSİNİZ GİBİ GELİYOR. KARAR SİZİN. GÖNÜL SESİNİZ DİNMESİN. YENİ YOLUNUZDA BAŞARILAR DİLERİM. SAYGILARIMLA...
merhabalar zaten heceye yazmaya başlayınca serbeste dönemessin diyorlar ama ben ikisinide seviyorum...hep duygularımı kalıba sokmam diyordum ki hata demişim yazabilirsem hece yazmayı tabiki isterim ışık tutan yorumunuz ve desteğiniz için teşekkürler
:)))) serbestin yeri ayrı ama hecede yazmak biraz inat işi yapmıştım acemice de olsa inşallah yazabildim ama heyecandan hala titriyorum çaktırma ve ben hiç bir şiire böylesine aşık olmamıştım ilk evladın sevgisi gibi :))) öpüyorum canım gül yüreğinden sevgilerle
Hep yazarız ya, hece veznine, kafiyelere bağımlı kaldığında insan, duyguların, düşüncelerin ifade edilmesi zorlaşır diye...
Sevdalinko'nun, 7+7 gibi zor bir ölçü kullanmasına rağmen, vermek istediğini başarılı bir şekilde aktardığını düşünmekteyiz. Satırlardaki uyum, anlam bütünlüğü çok güzel. Dörtlüklerin son satırındaki vurgu ise, alıp götürüyor gerçekten insanı duygu deryalarının sonsuz ufuklarına...
bakar mısınız?
''Güneşi gözlerimde, söndüren değil miydin?''
Sitemin bu kadar acısını, yürek yakanını, göz yaşartanını ve mütevazi sunumunu gözlemlediniz mi?
Bu tür şiirlere yorum yazmak gerçekten zor. Şiirin bir bölümünü koklayıp, diğer bölümlerini es geçemiyordunuz. İlk kelimesinden başlayıp, son noktasına kadar, inanılmaz bir hazzın kucağında, akıp gidiyorsunuz...
Ne yazmalı? Şiirin hası olmuş. İlk hece denemesi olmasına rağmen...
Güzeldi... Sevdalinko'nun hoş üslubu yine sardı benliğimizi... Sağ olsun şair dostumuz.
kalemine sağlık nefis bir şiir okudum. hecede olsa serbestte duygular en güzel haliyle mısralara yansımış. yorumun etkileyen vurgusuyla okudum ve dinledim. başarılar şairim.
Planlanan hece kalıbı ölçüsünü tutturmak, duraklara dikkat etmek, kafiyeleri ayarlamak gibi algılanırsa hece, yazmak kolay;
İçeriğe, mısraların manasıyla uyumlu sözleri kullanmada, manayı görüntüye çeviren sesleri yerleştirebilme ve söz dizilişi ile, mimarisi ile dilin ses ve manasıyla bütünsel bir estetik algı uyandırma zor...
İşte, günümüz şiirinde, özellikle hecede gözardı edilen hususlardan bir kaçını bu "zor" diye bitirdiğim düşüncelerimde anlatmaya çalıştım.
Şiirde ses ve lirizmi yakalamak, sonuna kadar sürdürebilmek de kolay değil;
Temayı kurgularken sırf hece tamamlama uğruna anlam kaybına, düşmesine neden olacak sözler bulmak da heceyi yavanlaştıran etkenlerdendir;
Hece yazanlar öncelikle kendilerine, "Acaba şehirli ve belli bir bilinç, kültür, ekonomik, sosyal vb. düzeye ulaşmış, entelektüel yanları yadsınamaz olan insanlar heceden yazmak ve okumaktan neden uzak duruyorlar?" sorusunu sormalı ve içtenlikle cevaplamalılar...
Sanıldığı gibi insanlarımız farklı kültürleri tanımalarından dolayı geleneğe düşman değildirler, esasen yazdıklarımızdır onları heceye uzak tutan ana etken... ****
Saygıdeğer kardeşim çok uzattım ve bu sözlerimi burada yazınca sanmayınız ki sizin bu şiirinizi beğenmedim ve eleştirmek için bu düşüncelerimi yazdım; hayır, ilk hece denemeniz olduğu için, okuyucu sayınız hayli çok olduğu için hece ile ilgili gözlemlerimi kısaca buradan duyurmak istedim.
Şiirinize gelince, yüzlerce hece şiiri yazmış ve belli bir deneyime ulaşmış bir kalemin tadı ve ustalığı vardı şiirde;
Şiiri mısra mısra irdelemek istemiyorum buradan, sadece gördüğüm bir şeyi hatırlatmak isterim;
".....mecal kalmadı serde” .. güç kalmadı başta anlamına gelir ki “mecal”’i biz baş(ser) sözüyle kullanmayız...
İşte hece yazanların en çok düştüğü tuzaklardan birisi böyle davranmaktır...
Sözlerimin yanlış anlaşılmayacağı umuduyla kaleminize teşekkür, tebriklerimi bırakıyorum;
merhabalar Güneri hocam herşeyden önce eleştirilmeyi hele ki sizin gibi kalemini kelamına çok değer verdiğim bir kalemce eleştirilmekten öncelikle çok ama çok mutlu olurum...zira biliyorum ki kalbinizde zerrece kötü düşünce olmadan daha iyiyi yapmam yönündedir bu eleştiri.. bunu için her şeyden önce kalbi şükranlarımı sunarım. ayrıca hece ile ilgili verdiğiniz bu güzel bilgiyede teşekkür ederim. Işık olur inşallah benim gibi okuyan herkese... hece yazmak aslında harcım deyil diye düşünü düşüne ama binbir hevesle yazdım hatalarım mutlaka olacaktır ki bu hatamı bile öylesine babacan /abice belirtmişsiniz kırmadan açıklayarak bunun içinde teşekkür ederim..
kısaca yoluma ışık tutan bir güneş gibi doğdunuz sayfada...dilerim ki desteğiniz hiç eksilmez ve asla ama asla tarafımca yanlış anlaşılmazsınız...
her zaman varlığınız güç vermiştir hocam en derin saygılarımla
Tarumar oldu bağlar, leylaklar solgun düştü. Güllerin dikeni yok, bülbüller buna şaştı. Bulutlar matemlerde, ay ve yıldız çok loştu. Güneşi gözlerimde, söndüren değil miydin?
Gösterme gözyaşını, gülüyor sansın âlem, Sayfalara şiir ol, aşktan şaşma be halem. Sevda seli gibi coş, anlat aşkımı kalem. Gönlünün çırasını, yandıran değil miydin?
günaydın değerli gönül dostu insan ; harika..gerçekten harikaydı..söz bağlantıları ve anlam bütünlüğü çok profesyonelceydi..hele beyit sonlarındaki vurgu cümlesi yapı taşlarının harcı gibiydi..fondaki müzikle anlaşılır bir yorumda eklenince anlamlı bir yürek sesi olarak dinledim tabi bende....evet güzel vede anlamlıydı..yüreğiniz vede kaleminiz dert görmesin..selam ve saygımla
can kardeşim çok beğendim hamarat şaire vallahi okudum ve çok gülümsedim yüreğini sever ablan senin :))) iyiki varsınız sevgilerle saygılarla selam olsun
hecelerin prensesi canım arkadaşım desteğini ve yazabilirsin hadi devam demeni hiç ama hiç unutamam...bu şiir doğdu ise o gül yüreğinle verdiğin desteklerle doğdu.. ama birdaha yazabilirmiyim bilmiyorum çok korktum :)))
7+7= 14 lü hecede , ayak ve uyakları ile harika bir heceydi Kutluyorum. Akıcılığı, mısra bitimlerindeki ses uyumları yerinde ve harikaydı... İlk denemenizde olsa çok ama çok başarılı idiniz... Kutluyorum, daha nice şiirlerde buluşma dileklerimle.
Gösterme gözyaşını, gülüyor sansın âlem, Sayfalara şiir ol, aşktan şaşma be halem. Sevda seli gibi coş, anlat aşkımı kalem. Gönlünün çırasını, yandıran değil miydin?
Kaleminizden ilk defa bir hece okuyorum, harikaydı... Hiç kusursuz muhteşem dizelere gönül dolusu tebriklerim ve sevgilerimle...
Mrb şairem bundan önceki şiirinizde demiştim zengin heceniz var sizin mutlaka hece yazmanız gerek diye harika bir eser olmuş kaleniz den ricam hece devam daha güzel şiirler bekliyoruz inşlh selam ve dua ile
Canısı......... Can yangısı bu.Bak kürek kemiğininin sızısını bile bastırmış. Gönül sesin güzel senin . Yeter ki sen yaz.Ve...mutlu sonu olan masalları da yazarsın inşallah. Keyfle okuruz biz.
Şair gönül sesini her uslupla içre vurur..ki sebestte de duygulu yüreğin derinliği aşikardı.dizeelere can vermek için illede sözlüklere kapanmak gerekmiyor.nefis bir ilk ti..yorumla dahada göverdi içimizde..
sen geçirdin boynuma, aşk denen o ilmeği gülüşünle bu canı, şahlayan değilmiydin? ismin dilimde dua, dokur iken mekiği gece gündüz adını, andıran değilmiydin?.../ŞİİRLERİN ŞAİRİ...
SEVDA DOLU SEVDALİNKO YAZARSA HECEDE YAZAR SERBESTTE...:))
Tarumar oldu bağlar, leylaklar solgun düştü. Güllerin dikeni yok, bülbüller buna şaştı. Bulutlar matemlerde, ay ve yıldız çok loştu. Güneşi gözlerimde, söndüren değil miydin?
Harika bir sevda şiiri okudum sayfanızdan. Yorum da çok güzel olmuş. Yazan kalemi kutluyorum şair arkadaşım. Sağlıcakla kalınız...
ilk hece denenmemiş yazılmış resmen şairim önce okudum şimdi dinliyorum.. bundan sonra sıklıkla hece okuyacağız sizden demek ki.. ve aşkın eylediği haller beğenim çokça kutladım gönülden şairim