Var söyle zalim yâre, seher vakti esen yel; Gönlünde kopan bunca haşin fırtına dinsin. Ufkumda ne düş kaldı, ne bir tek kuru gazel Varsın esecek başka metin sevda edinsin.
Ongun yaşamak vardı, daim saklı niyette Bahtsız yüreğim, şimdi elim bir eziyette "Gerçek marifet aşkta" değil, iş meziyette Bundan öte yol varsa, bulan çokça didinsin.
Mevlâ’ya bilâ-sorgu adanmış ise her can Her dertte O’dur başta, ademoğluna yâran İçmez mi? Yanan gönle şifâdır, diye bârân Her el açılan günde o makbûl yere insin.
(c) Bu şiirin her türlü telif hakkı şairin kendisine ve/veya temsilcilerine aittir.
Şiirlerin izin alınmadan kopyalanması ve kullanılması 5846 sayılı Fikir ve Sanat Eserleri Yasasına göre suçtur.
BÂRÂN şiirine yorum yap
Okuduğunuz şiir ile ilgili düşüncelerinizi diğer okuyucular ile paylaşmak ister misiniz?
BÂRÂN şiirine yorum yapabilmek için üye olmalısınız.
Seher yeline içini döken üstad diyor ki; Söyle o yare artık benden hayır beklemesin... Bir yerde aşka layık olmak gerekir, elbette marifet aşktadır...Her aşığım diyen aşkı yaşıyor olsa ortalık ferhatlar ve mecnunlarla dolardı...Sonrasında ne leylaların ne şirinlerin kıymeti olurdu...
Ben mecnun oldumsa şirinliğin anlamı ne?..Bana leyla olmalı.... Ona ferhat gerek.Aslıya kerem....
Meziyetse o aşikar satırlar arasında ; işte her ıstırabın devasını Mevladan dilemek ondan bilmektir... Hak taala kulunu kendine cezbettiyse, onu bu cezbeden alıkoyacak bir güç bir sevda varmı ki üstadım... Elini açtığın her yönde ALLAH taala mevcuttur, o her yerde hazır ve nazırdır...Kendinden dileyeni asla boş çevirmez....Selamlar, saygılarımla üstadım...
Mevlâ’ya bilâ-sorgu adanmış ise her can Her dertte O’dur başta, ademoğluna yâran İçmez mi? Yanan gönle şifâdır, diye bârân Her el açılan günde o makbûl yere insin.
Mef’ûlü / mefâ’îlü / mefâ’îlü / fe’ûlün
7ağustos2013 m.ziya dinç
Saygıdeğer üstadım yüreğinize sağlık güzel bir şiir daim saygılarımla.......
Aruz ile şiir yazmak Türk Diline pek uygun değil. Bolca Arapça ve Farsça kelime kullanmak gerekiyor. Yine de aruz kusurları dediğimiz olumsuzluklarla karşılaşmamak mümkün değil. Böyle bir deneme yapmak bile takdire şayan. Arı duru kelimelerle aruz ölçüsü ile şiir yazmışsınız. Tebrik ediyorum.
Mevlâ’ya bilâ-sorgu adanmış ise her can Her dertte O’dur başta, ademoğluna yâran İçmez mi? Yanan gönle şifâdır, diye bârân Her el açılan günde o makbûl yere insin.
Tebrik ediyorum çok güzel dizeler olmuş selamlar...........
Ongun yaşamak vardı, daim saklı niyette Bahtsız yüreğim, şimdi elim bir eziyette "Gerçek marifet aşkta" değil, iş meziyette Bundan öte yol varsa, bulan çokça didinsin.
Güzel şiirinizi kutluyorum değerli arkadaşım. Ellerinize sağlık. Esen kalınız...
Ongun yaşamak vardı, daim saklı niyette Bahtsız yüreğim, şimdi elim bir eziyette "Gerçek marifet aşkta" değil, iş meziyette Bundan öte yol varsa, bulan çokça didinsin.
kaleminizin ışığı daim olsun harika bir aruzdu şairim .... her daim saygımla....
hecenin piri olarak gördüğüm ender kalemsiniz...
konu dağılmadan tane tane işlenmiş.. ve sevdayı ne kadar güzel nakşetmiş...
nice şiirlerinize...
selamlar/ saygılar